Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

En PC ødelegger internett for andre i nettverket?

Anbefalte innlegg

Det blir påstått at hver gang jeg er på PC'n så blir internett for andre i huset tregt/slutter å fungere helt. Jeg er koblet direkte til ruteren med kabel, de andre er på det trådløse nettet.

Noen som tror de vet hva problemet kan være? Hvis dere trenger mer å gå på bare si ifra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du laster ned mye, så vil du bruke omtrent hele båndbredden på linja di. Du kan konfigurere QoS på routeren din, slik at andre kan nyte godt av linja mens du surfer.

Om du spiller, så stjeler dette av båndbredden.

Er dere mange i huset som bruker samme internett, bør det vurderes å oppgradere linja om den er av "vanlig kvalitet". 1Mbit holder sjeldent når man har unge mennesker i huset. For mor som sjekker epost og surfer nettavisen, holder det lenge.

Lenke til kommentar

Ville ikke det da vises i "networking" i start task manager? Ligger på 0-1% network utilization

1% av ditt nettverkskort er enten 1Mbit per sekund eller 10Mbit per sekund alt ut i fra hastigheten på nettverkskortet.

Om denne 1% er utgående trafikk som vil være normalt med en trojaner eller lignende betyr dette at din PC alene tar opp all kapasitet ut av huset. Og som kjent kan du ikke motta noe uten å sende ut på grunn av måten TCP/IP fungerer.

Jeg ville ha kjørt en runde med MalwareBytes Antimalware først og framst og deretter lagt inn Microsoft Security Essentials om du ikke allerede har en god antivirus løsning.

En enkel sjekk du kan gjøre er også å sørge for at du ikke har noen programmer kjørende som genererer nettverks traffikk og se på aktivitets lyset på ruter/switch/hub eller selve nettverkskortet. Om det er indikasjon på stødig trafikk selv om du ikke kjører noe er det meget stor sannsynlighet for at noe ligger i bakgrunnen og spiser opp båndbredde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...