PRINGELING Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Jeg driver å skriver en oppgave i makroøkonomi. Jeg har nå behandla de fleste punktene og sitter med ei grei lefsa med informasjon. Den ene av "oppgavene" sier: • Bruk modellen for virkningen av skift i IS under fastkurs til å forklare hva som skjer med handelsbalansen når en fører en ekspansiv finanspolitikk med felles valuta. Forklar ut fra dette hva som kan forventes å skje over tid dersom noen land kjører en meget ekspansiv finanspolitikk og andre land er mer sparsommelige. Det er den siste delen jeg sliter med... Noen som kan linke/nevne noen nettsider/artikler jeg kan bruke som kilder for å forklare hva som forventes å skje med forskjellig finanspolitikk? På forhånd tusen takk Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Du skal ikke bruke artikler/nettsider til å svare på oppgaven, det står i oppgaven at du skal bruke en spesiell modell og da synes jeg du skal bruke den modellen.. Sett opp modellen og vis hva som skjer med handelsbalansen ved ekspansiv og kontraktiv finanspolitikk og fast valutakurs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå