Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Blir jeg kontrollert / manipulert av kjæresten?

Gjest gutt20

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som en litt usikker dame med lite selvinnsikt.

At hun låser seg inne på do med andre typer er et veldig dårlig tegn.

Sånn som hun hakker på deg er det vel bare å kreve respekt.

Fortell henne hvordan du vil ha det. At du ikke har noen andre på gang.

At hun var fantastisk til å begynne med, men at du ikke orker hakkingen og mistilliten.

Men kan forstå at hun ikke likte at du røykte når dere hadde avtalt å ikke gjøre det.

Hvis dere bor sammen får du begynne å sondere terrenget etter en egen plass å bo.

Det ser ut som om dere trenger en pause. Muligens en permanent en.

Ikke bra hvis du skaffer ny dame før det eventuelt er helt over. Helst bo litt alene først.

Ellers tror hun bare det er den nye damas feil, og at hun hadde rett hele veien.

Endret av Erigon
Lenke til kommentar

Det er over mellom oss nå.

Vi fikk prata om det, og det endte som det endte. Etter sjokket som kom for oss begge, så viste hun enorm selvinnsikt og nekta ikke for noe av det, men sa at hun aldri gjorde noe med vilje.

Hun innrømte at hun kanskje ikke var den hun var da vi møttes, og det er tusen forståelige grunner for det, som jeg ikke skal legge så mye ut om.

Hun sa at hun faktisk hadde tenkt på å gjøre det slutt for min skyld, om ikke så lenge, siden hun ikke lenger ville dra meg ned i depresjonen hennes og slikt.

Men jeg har også mine issues, er ekstremt dårlig på kommunikasjon og har jo gått med dette inni meg uten å si noe om det.

Vi ble enige om at vi begge egentlig burde ha jobbet med oss selv før vi gikk inn i et forhold.

Jeg angrer ikke på noe anngående henne, jeg er glad for at hun var en del av livet mitt og at jeg fikk vært der for henne så lenge det varte, for hun har hatt sin historie i livet og det har nok formet henne.

Hun er nok ikke den type kontrollerende person som vil tråkke på andre for å føle seg bedre, hun er nok bare veldig dominant fordi hun har blitt vant til å stå opp for seg selv, og føler seg nok utrygg når hun ikke har kontroll.

Dette sammen med at jeg har en tendens til å bli ganske tøffel tror jeg var en dårlig kombinasjon.

Det var ingen dårlig break-up, for etterpå lagde vi taco, og prata ærligere enn vi noen gang hadde gjort.

Jeg tok feil av henne, sikkert mye på grunn av min dårlige kommunikasjonsevne.

Nå skal jeg nok ut i verden og bli et bedre menneske.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det er over mellom oss nå.

Vi fikk prata om det, og det endte som det endte. Etter sjokket som kom for oss begge, så viste hun enorm selvinnsikt og nekta ikke for noe av det, men sa at hun aldri gjorde noe med vilje.

Hun innrømte at hun kanskje ikke var den hun var da vi møttes, og det er tusen forståelige grunner for det, som jeg ikke skal legge så mye ut om.

Hun sa at hun faktisk hadde tenkt på å gjøre det slutt for min skyld, om ikke så lenge, siden hun ikke lenger ville dra meg ned i depresjonen hennes og slikt.

Men jeg har også mine issues, er ekstremt dårlig på kommunikasjon og har jo gått med dette inni meg uten å si noe om det.

Vi ble enige om at vi begge egentlig burde ha jobbet med oss selv før vi gikk inn i et forhold.

Jeg angrer ikke på noe anngående henne, jeg er glad for at hun var en del av livet mitt og at jeg fikk vært der for henne så lenge det varte, for hun har hatt sin historie i livet og det har nok formet henne.

Hun er nok ikke den type kontrollerende person som vil tråkke på andre for å føle seg bedre, hun er nok bare veldig dominant fordi hun har blitt vant til å stå opp for seg selv, og føler seg nok utrygg når hun ikke har kontroll.

Dette sammen med at jeg har en tendens til å bli ganske tøffel tror jeg var en dårlig kombinasjon.

Det var ingen dårlig break-up, for etterpå lagde vi taco, og prata ærligere enn vi noen gang hadde gjort.

Jeg tok feil av henne, sikkert mye på grunn av min dårlige kommunikasjonsevne.

Nå skal jeg nok ut i verden og bli et bedre menneske.

Fint å se at det kommer noe godt ut av slike situasjoner. Men jeg ble litt skuffet over den siste setningen din =/

Som exen din var så flink og påpekte, så er det ikke deg, men henne. Så ikke la dette få deg til å føle deg som en dårlig, eller mindre bra person. Ikke forvent at livet blir så veldig mye enklere med det første heller.

Men for all del, bra gjort, og håper du får et bra liv videre!

Lenke til kommentar

Når hun har sagt at jeg måttet si fra om det var noe, og jeg ikke gjorde det så er det nok mye min skyld også.

Men jeg klarer meg. Sløser ikke bort tida mi ved å synes synd på meg selv, og gjør det beste ut av alt.

Jeg ble en gang ganske mentalt voldtatt av den gamle sjefen min, en mann på 57 år.

Målet hans var vel å ha sex med meg, og etter 2 år med godt forkledd manipulasjon bare brøt jeg meg endelig ut av det.

Det skjedde heldigvis aldri.

Etter det har jeg konstant sett etter manipulative mønster hos folk, og kanskje klarer å lure meg selv til å finne det.

Men jeg bærer aldri nag og gjør det beste ut av alt.

Den forrige eksen min var sammen med meg i 3 år før hun plutselig dumpa meg over telefon, og tre dager etter det dro jeg ut og hadde det gøy.

Jeg klarer meg alltids, og livet blir alltid så enkelt som man velger å gjøre det til.

Jeg tok meg friheten til å skryte litt av meg selv siden jeg likevel er gjest og har derfor ingen identitet. :D

Takk for all hjelp, og ingen må tro at hun er et dårlig menneske.

Alle har flere sider.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...