QTC Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Kom igjen folkens Gammel "heavyfreak" med sansen får MP3 trenger hjelp Ja har begynt å få sansen for Trance/House men vet ikke hva som er bra Så dere som har peiling, nøl ikke Hva er bra Trance/House ? Lenke til kommentar
lunde1987 Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Trance Control - Atomic Dance Explosion Fith Entity - Melody of Consulation Dumonde - God Music Groove Coverage - Moonlight Shadow Ian van Dahl - Will I Kai Tracid - Trance and Acid Labworks - Ibiza Sunrise Mark Jones - New Life Mauro Picotto - Verdi Minimalistix - Close Cover Push - Strange World Push - Universal Nation The Mystery - The Mystery The Mystery - All I Ever Wanted Condor - On My Own Lenke til kommentar
Ne_On Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Sven R G - The Sign (rocco vs Pulsedriver remix) Redwing - My Heart is Calling Kinky - Forbidden Things (special D remix) Dj R.O.C.K - My Heart Dj Energy - Peace To The World Dritt bra at fler liker trance :wink: Lenke til kommentar
Mandarb Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 DJ's@work - Someday DJ R.O.C.K - sometimes my heart Voodoo And Serano - overload DJ Kaycee - Escape (Fast Rave Mix) Phasio - That Style Is My Style [Radio Edit] blank & jones - Desire (4 Strings Remix) Kosmonova Vs. C-star - The Daydream Astral Projection Vs Trilithon - burning up (main mix) :o Murphy Brown und NU NRG - Energizer (Club Mischung) trance!! Lenke til kommentar
JMW Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 se om du får tak i Nightwish... Dritbra musikk fra Findland....!!! Lenke til kommentar
the_auditor Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 The biggest trance community on earth, verd å sjekke ut. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 se om du får tak i Nightwish... Dritbra musikk fra Findland....!!! Nightwish er ikke akkuratt Trance Trance er et UTROLIG tragisk dårlig genre! Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Jeg personlig digger Mauro Picotto hardt. Progressive Trance er sinnsykt fett. De fleste sangene hans er bare diggbare. Lenke til kommentar
JMW Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 se om du får tak i Nightwish... Dritbra musikk fra Findland....!!! Nightwish er ikke akkuratt Trance Trance er et UTROLIG tragisk dårlig genre! Sorry da.... Lenke til kommentar
Mandarb Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 system f og gouryella finst ikke bedre! (tru ej da?) :wink: Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Hmm, skal du ha trance eller skal du ha house? Trance/house-miljøene ligger temmelig langt unna hverandre.. Selv låner jeg aldri bort min dyrebare tid til trance, men jeg hører en god del på house i forskjellige former. Du kan jo sjekke ut hva AMG All Music Guide har å si om house. Sjekk gjerne ut noen av de anbefalte artistene innen sjangeren. Mye fint å hente, om du leter litt hos de artistene med kred. Og jeg regner seff med at du kjøper det du liker.. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Bingo. Trance og House er to forskjellige ting. Kan godt høre på trance, og har en god del av dette. Hører kanskje enda mer på house, snurrer plater selv, og da er det bare house det går i. House er også så mangt, funky house og disco house er noe jeg digger. Tribal house er kult, og prog house funker når jeg vil at det skal det Ta en tur innom www.hsrecords.no på House-sidene der, så kan du høre på litt forskjellig. De er gode på house. Har lagt igjen en del høvdinger der, ja... bfisk Lenke til kommentar
OeO Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 kan noen gi meg en god forklaring på forskjellene mellom: trance, dance, techno, house. går alle disse under electronica.... av d lille jeg vet om forskjellene finnes det jo sanger som bytter sjanger iløpet av sangen... anyone? Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 www.plur.no/forum <-- der finner du folk som har mere enn nok peil på forskjellene på trance/house/tekno/breakz osv. flere store norske djs skriver der med jevne mellomrom, og det forumet er egentlig obligatorisk for de som er interessert i den norske klubbscenen. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 kan noen gi meg en god forklaring på forskjellene mellom: trance, dance, techno, house. går alle disse under electronica.... av d lille jeg vet om forskjellene finnes det jo sanger som bytter sjanger iløpet av sangen... anyone? Etter det jeg vet: Trance Er mere "drømmemusikk" med mye melodi, mye sang og mye man kan få på hjernen for å si det slik. Techno er som regel den musikken gamlingene misliker mest, her går det meste om og omigjen, mye hardt, hardere enn trance og litt mindre sang. Typisk "dunk dunk dunk". House er etter min mening litt mer hippie-inspirert. En del kjedeligere enn resten syns jeg. Jeg for min del digger Progressive Trance. Det finnes jo forskjellige niveuer på musikken også.. Soft, mediocre og hardcore for å si det sånn. Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 (...)anyone? To poster opp linker jeg til en generell musikkside, der er det masse info om emnet. Ellers kan du prøve Lenke til kommentar
rLnd Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Her har du min playlist: http://rlnd.com/rlnd/trancemp3s.html Her finner du et av de største trance forumene: http://tranceaddict.com/ Lenke til kommentar
Endre Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 The biggest trance community on earth, verd å sjekke ut. Søk i forumet der etter Solution of strings, så finner alle dere trance-fans noen sanger å laste ned. En av de to folka er en bekjent av meg, Trond heter han. Jeg er ikke noen fan av trance, men de er visst bra. Verdt å høre på! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 http://www.di.fm/ her har du musikk 247 og fordelen er at du slepper å høyre samme sangen om igjen. Er absolutt best med Bredbånd. Ellers kan eg nevne... Aquagen Chicane Chilled Cosmic Gate Darude DJ Cor Fijneman DJ Bailar Project DJ Johan Gielen (konge!) DJ Jurgen DJ Lars Holte (konge) DJ Pure DJ Liquid DJ Quicksilver DJ Stoffy DJ Tiesto DJ Supreme DJ Tomcraft DJ Tonka DJ Trancer Dreamcather Driftwood - Freeloaders (sweeeeeeeeeet) Electrick Skychurch (meir techno) Faithless (ikkje heilt trance men men..) Galaxee ( norsk gruppe, bra de 5 første gangene) Groove Coverage (dancemusikk med irriterende damestemme ) Futureshock Hypertraxx - Darkside (veteran) IL CæsarCaesar (meget bra norsk gruppe, spesielt "Calma") Lasgo (igjen denne damestemmen....) Madelyne - Beautiful child (damest...) Marc Van Dale feat Enrico - Water Wave (konge!!!) Mauro Picotto (ikkje min favoritt) Nostrum Oxygen Paul Oakenfold Paffendorf Scooter såklart Tandy Warp Brothers (veteran...ta "Phatt Bass" om du ikkje har hørt den før...gjerne remix) Ein Remix av ein sang er ofte bedre enn orginalen...eller "radio edit" Det er godt å ha BBcode Til de som nevnte Nightwish....det er verken Trance eller House... ble litt lang denne....jaja...Trance er eit meget godt musikkvalg...uansett kor masse du høyrer på Trance så er det alltid noe nytt å høyre på...det går aldri tomt...dagens Pop ol. er det ikkje på langt nær like store mengder av. Men etter at eg fikk vite om www.di.fm har eg stoppet all nedlasting, fordi det er så utrolig lettere å bare opne ei internettside og der har du musikk så lenge du vil....slepper all nedlastingen ol...rett og slett genialt. Nightwish er ikke akkuratt Trance Trance er et UTROLIG tragisk dårlig genre! Trance er et UTROLIG tragisk dårlig genre! oversatt: Trance er et UTROLIG tragisk dårlig genre! hvorfor svarer du i denne posten da? Må være det dummeste eg har høyrt! gå til din egen Absolute Music thread og post der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå