t-vs Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Jeg vurderer å bytte til SSD på laptopen, og er usikker på om SLC er verdt kronene. Jeg har ikke bruk for lagringsplass, kjører nå med en 30Gb og det holder faktisk, så jeg kan godt velge en liten modell for å holde kostnaden nede. Jeg trenger noe som er raskt, pålitelig og har lang levetid. Der vet jeg det er forskjeller på MLC og SLC, men hvor store forskjeller er det egentlig? Lenke til kommentar
t-vs Skrevet 11. november 2010 Forfatter Del Skrevet 11. november 2010 http://forum.notebookreview.com/hardware-components-aftermarket-upgrades/223173-know-your-ssds-slc-vs-mlc.html I følge dette innlegget så er forskjellen vesentlig, særlig hva forventet levetid angår. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Men ingen vet hvor lenge en ting kommer til å vare. Mange faktorer kan gjøre at ssden dør plutselig og veldig uventet :DJeg ville ha gått for en Crucial c300 64gb uansett i en laptop. Intel e serie støtter vel ikkje trim engang, og blir fort degradert. c300 degraderer seg knapt noe som helst med trim. Selv uten trim degraderer den seg SVÆRT lite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå