Gå til innhold

Server, vil linux gjøre jobben bedre enn windows server 2003?


Anbefalte innlegg

Alternativ til logmein som fungerer på Linux er vel TeamViewer. Har ikke testet TeamViewer og logmein selv, men bruker nx nomachine (free nx). Det fungerer bare helt supert og det er ingen "man in the middle". Ulempen med nomachine er at man må ha tilgang til port 22/ssh, noe som av og til ikke er tilgjengelig (f.eks. på steder med strenge policier). Jeg klarer meg langt på vei med terminalen, men det er mye gøyere å fjernstyre med fullt skrivebord. :)

Nei det trenger du ikke, du kan ta imot ssh-kobling på hvilken port du vil, så det er ikke noe problem. Nx klienten lar deg sette opp hvilken port du skal bruke enkelt, og ssh-server kan settes til å lytte på hvilken port du vil. Det er ikke like enkelt som å logge inn på en nettside, men med veiledning burde de fleste få det til å et par minutter.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilgang gjennom proxy er støttet også i gui, bare bruk port 443 ;) Du kan sette opp proxyen gjennom gui i nx-klienten.

 

Jeg trodde ikke deg til å begynne med, men du har helt rett. Fungerte jo med en gang. Takk for tips. :ohmy:

 

Dette er ikke noe man bør snakke høyt om, det er mange nettverksansvarlige som ikke ønsker å høre om slike ting. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...