v3ndetta Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 I skrivende stund ligger processoren på 77C.. Har nylig installert cod bo, og det har gått greit å spille fram til idag, men etter 2-5 min med spilling går tempen opp mot 91C. Skjermkortet holder seg greit, men i det siste tror jeg varmen har begynt å "smitte" over.. Har blåst pc'n relativt fri for støv idag, uten at det hjalp nevneverdig.. Specs: amd phenom II 955 (stock cooler) Asus M4A79T Deluxe Sapphire Radeon 5870 1GB Kingston HyperX 1333Mhz 4 GB Har bestillet meg ny processor vifte, men lurer på andre idéer også? Takker for svar. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Nja, du bør definitivt sjekke i bios at Volten på Cpu ikke er satt feil , men det kan være verdt å teste at kjøleren er montert riktig. En riktig montert stock kjøler på din cpu bør gi maks 60C til 70C ved belastning. Lenke til kommentar
CopyDog Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Har ikkje Amd PII 955 en max temp på 60 å noen grader? hørest ut som feil måling for meg. Lenke til kommentar
beirch Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 I 90% av tilfellene er det CPU kjøleren som ikke er montert riktig. Sjekk at alle skruene står i (evt. clips) Lenke til kommentar
v3ndetta Skrevet 11. november 2010 Forfatter Del Skrevet 11. november 2010 Har ikkje Amd PII 955 en max temp på 60 å noen grader? hørest ut som feil måling for meg. Testet den i occt også, da stoppa den testa pga overbelastning.. Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Overbelastning x) Masse rart jeg har sett i dag, overblastning, kortsluttning og litt av hvert. Du sliter da av et overheteningsproblem helt klart, hvilke kabinett har du? Gå inn i BIOS og load default settings, du vil da ha auto spenning på, MEN, den vil ikke gi så høy temperatur som du har nå. Lurt av deg å kjøpe ny prosessor vifte, problem vil minske da. Med tanke på at skjermkortet ditt også er veldig varmt, så ville jeg gjort noe med kabinettet. Rydd det opp, skjul kabler så godt du kan, støvsug hele kabinettet (inkludert viftene). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå