Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptopen skrur seg av uten grunn, tar den kvelden?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har hatt litt problemer med min bærbare Fujitsu Sienmens-laptop(AMILO Li 2732-001 - to år gammel) de siste ukene. Diverse programmer som Spotify og Firefox har begynt å henge seg ofte, jeg har også slitt med å få spilt av videoer. PCen har også blitt tregere.

Igår begynte den plutselig å skru seg av uten grunn. Det var ikke den vanlige avslutningsprosessen, den bare skrur seg av på et halvsekund(som når den er tom for strøm). Når den skrur seg på igjen starter den som om jeg har holdt inne "av-knappen", men det tok ikke mer enn en 15-30 minutter før det skjedde igjen.

Jeg regner med at dette betyr at pcen er når ved å ta kvelden, og derfor tar jeg ikke sjansen på å starte den igjen før jeg vet mer om hva problemet er, evt. for å ta backup.

Den eneste nye programvaren jeg har installert den siste tiden er Football Manager 2011, tviler på at det har noe med saken å gjøre. Ellers koblet jeg pcen til tven ikke lange stunden før den slo seg av første gang, men det har vel neppe noe med det å gjøre.

Har noen et forslag til hva problemet kan være? evt. løsninger?

Endret av Fredrik_89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er på skolen, så jeg får ikke prøvd ut det før i ettermiddag.

Tidligere brukte jeg noen ganger pcen i f.eks. senga eller sofaen, men etter at jeg merket at den ble så varm har jeg alltid sørget for at vifta har rom rundt seg. Etter det har den ikke blitt for varm.

Lenke til kommentar

Vel kunne jo vært greit å fått åpnet maskinen å sjekket viftene etc, men om du kan lite med pc så er det siste du vil å åpne en bærbar selv.

Ta den med på elkjøp eller om det er en vgs i nærheten som har ikt klasser hør om di har en elevbedrift som fikser maskner, (sistnevnte vil være det billigste og raskeste).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...