thbjha Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 (endret) Heisann. Her har dere noe å bryne dere på. Jeg Kjøpte nettopp en D-link DIR-655 router (har nyeste firmware) og klarer ikke finne det trådlåse nettverket med min Acer Aspire 5820TG (win7). Klarer forøvrig og finne 7 andre nettverk med 4/5 bars. Har en netbook som finner det fint (hadde et sertifikat problem, men det er løst). Jeg har hatt dette problemet fra jeg kjøpte den, men det var en ukes periode da problemet løste seg selv. Nå er det tilbake. Jeg har et Atheros AR5B93 trådløst nettverkskort med den nyeste driveren. Jeg brukte den medfølgende cd'en til å konfigurere nettet. WPA modus: Auto (wpa og wpa2) Cipher: TKIP og AES Visibility status: Visible 802.11 modus: mixed. n,g og b Jeg har prøvd følgende: Resetta ruteren og instalert på nytt. Lastet ned nye drivere+firmware Slått av og på wifi Startet maskinen 10 cm fra routeren Jeg har fjernet nettverket fra nettverks- og delingssenter pg lagt det inn igjen med alle mulige sikkerhetsalternativer (wpa med tkip, wpa2 tkip osv.) Jeg har huket av for å koble til nettverket selv om routeren ikke kringkaster navnet sitt. Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Vurderer å resette routeren igjen og konfigurere den manuelt, men jeg er ingen kløpper på nettverk. Endret 11. november 2010 av thbjha Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Det er ikke noe problem å resette den. Du har jo alt vært inne i menyene og da er det ikke vanskelig å sette opp. Først bør du sjekke hvilken kanal den sender på. Sender den på kanal 12 eller 13 (evt auto), så vil du ikke motta nettverk på PC med USA som land for trådløskort. Du kan teste ut dette ved å manuelt sette kanal 1 i router. Lenke til kommentar
thbjha Skrevet 11. november 2010 Forfatter Del Skrevet 11. november 2010 Tusen takk for hjelpen. Routeren stod på auto, og jeg har prøvd meg frem med kanalene nå, og har funnet ut av at laptopen min ikke finner nettet på kanaler over 5. Problemet er løst. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Du bør jo rette problemet i laptopen ved å sette Norge som land der. Det enkleste er sikkert å installere trådløsprogram/driver på nytt. Avinstaller trådløskort og huk av at driveren skal fjernes. Pass på at du ikke bare velger default land, når du legger inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå