Sippe Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Hei! Prøver å åpne porten 25565 på ruteren men jeg får det bare ikke til. Jeg har fulgt guiden på portforward.com men jeg klarer fortsatt ikke å få åpna porten. Nettverket har en Telenor Zyxel router og en D-Link Router som jeg tror jeg har satt opp riktig Har jeg gjort noe feil her? Jeg har også prøvd å bare koble meg direkte til Zyxel routeren men det funker heller ikke. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) Visst du på Zyxel, endrer ip adresse på nr 1 (All ports) til IP-adressen D-Link routeren din får, så bør det funke fint. Grunnen til at det ikke funker direkte i Zyxel modemet, er fordi du har åpnet porter i feil range Endret 11. november 2010 av Youcef Lenke til kommentar
Sippe Skrevet 11. november 2010 Forfatter Del Skrevet 11. november 2010 Okey nå ser det sånn her ut men det fungerer fortsatt ikke. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Lønner seg å gjøre ting så enkle som mulig. Koble PC til zyxel og sjekk hvilken IP PC får. Åpne så port(er) mot den ipadressen. Fungerer det ikke da, så er det enten et problem med routermodem eller så har ISP blokkert porter pga virus e.l. Lenke til kommentar
Sippe Skrevet 11. november 2010 Forfatter Del Skrevet 11. november 2010 Gjorde det du sa nå og porten er fortsatt stengt, må nok ta en telefon ned til Telenor i morgen og se om de har stengt noe Lenke til kommentar
Sippe Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 Fikk snakka med telenor og de hadde vist stengt alle portene, så jeg måtte få de til å åpne den porten jeg ville bruke. Dette virker synsykt tungvint vist jeg må ringe til de hver gang jeg vil ha en port åpna. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Med mindre du har en form for blokkering på abonnementet ditt, så er ingen av portene stengt fra ISP sin side. Lenke til kommentar
Sippe Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 Spurte de om det var en eller annen form for sperre men de sa nei, så spurte ho om de skulle åpne noen porter på de sin side. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 http://www.telenor.no/bedrift/abuse/ Damen du snakket med har nok vært på bærtur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå