TGB Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Personelig tar jeg alle slike rangeringer med en klype salt Som kjent fikk Suzuki Baleno terningkast seks av VG/DB i sin tid, så tester tar man med en klype salt ja. Men jeg sitter nesten i samme båt som deg, jeg må velge mellom 7D og 5D mkII. ("må") Klarer ikke å bestemme meg. Dette bør være lett, det er 2 helt forskjellige kamera til helt forskjellige bruksområder. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. november 2010 Forfatter Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Personelig tar jeg alle slike rangeringer med en klype salt Som kjent fikk Suzuki Baleno terningkast seks av VG/DB i sin tid, så tester tar man med en klype salt ja. Men jeg sitter nesten i samme båt som deg, jeg må velge mellom 7D og 5D mkII. ("må") Klarer ikke å bestemme meg. Når det gjelder valget mellom de to så bør du spørre deg om hva du skal bruke det mest til. Er det bevegelige mål, sport ,fuler dyr osv osv så er det ikke tvil, det blir 7D. bildekvaliteten på natur er så liten at jeg tør påstå at du må skrive ut i minst A2 for å kunne se forskjell og selv da er forskjellen i favør 5D MK ll forsvinnende liten. Har selv prøvd de to i utskrifter på A3 og klarer ikke skille dem. Portrett/studiofoto har jeg ikke prøvd,men regner med at en ff brikke er hakket vassere her. Endret 14. november 2010 av Snekker`n Lenke til kommentar
Jan Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 5DmIII er sikkert i butikkene innen et halvt år. Canonrumors.com Lenke til kommentar
Grimnar Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Endte opp med 5D Så nå er det bare å sette seg inn i litt filming etc. 50mm fra Sigma ble omtrent vid også. Snedig. Noen som trenger Canon 10-22mm? Endret 16. november 2010 av Grimnar Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Dette bør være lett, det er 2 helt forskjellige kamera til helt forskjellige bruksområder. Prisklasse og mount kan gjøre at det er to modeller som vurderes likevel. Jeg var veldig i tvil om 7D kontra 5Dmk2, men vurderte også D700. -k Lenke til kommentar
TGB Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Dette bør være lett, det er 2 helt forskjellige kamera til helt forskjellige bruksområder. Prisklasse og mount kan gjøre at det er to modeller som vurderes likevel. Jeg var veldig i tvil om 7D kontra 5Dmk2, men vurderte også D700. -k Fokussystemet til D700 er ekstremt bra (våger å påstå at det slår 7D sitt). En kandidat som bør vurderes spesielt om man har tenkt å jobbe i dårlig lys håndholdt. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Dette bør være lett, det er 2 helt forskjellige kamera til helt forskjellige bruksområder.Men hvis man har interesse av forskjellige bruksområder, men bare har råd til ett kamera, så er det ikke sikkert det er så lett allikevel 2 Lenke til kommentar
nie Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Dette bør være lett, det er 2 helt forskjellige kamera til helt forskjellige bruksområder.Men hvis man har interesse av forskjellige bruksområder, men bare har råd til ett kamera, så er det ikke sikkert det er så lett allikevel Tja. Selv med disse forutsetningene behøver det ikke være så veldig vanskelig. For en kunde som ikke klarer å bestemme seg mellom 7D og 5DII, og ikke er fiksert på max Mp, så heter antagelig ideal-kameraet NIKON D700. Dersom man kun besitter EF-S optikk så er ikke det noen hindring heller. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Tja. Selv med disse forutsetningene behøver det ikke være så veldig vanskelig. For en kunde som ikke klarer å bestemme seg mellom 7D og 5DII, og ikke er fiksert på max Mp, så heter antagelig ideal-kameraet NIKON D700. Det forutsetter at man ikke har optikk fra før, og ikke lider av Nikon-allergi. Dersom man kun besitter EF-S optikk så er ikke det noen hindring heller. Det er ingen hindring men det er ikke nødvendigvis gunstig heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå