Perre Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Skal nå gå til innkjøp av kamerastativ og etter å ha lest mye her på forumet har det kommet ned til Manfrotto M055XPROB Black eller Velbon Sherpa 538. På prisguide.no har de så og si lik pris: https://prisguiden.no/product.php?productId=106797 https://prisguiden.no/product.php?productId=70408&cat_id=284 Er det noen som har erfaring med disse stativene? Hva ville dere valgt? Eller har dere noen andre forslag? PS: Og har tenkt til å kjøpe et Manfrotto 498RC2 hode. Er det noen som har innspill på dette? Burde jeg heller gå for 498RC4 for eksempel? Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) Uten og vært borti disse to kan jeg umiddelbart si deg at velbonstativet ikke er det optimale,bla. så har det støttesøyler til mittsøylen,noe som gjør at du ikke får mulighet til å ta bilder helt nede ved bakken "macro/blomster. Edit:tror dette velbonstativet vil fungere bedre til fotografering en det du lenker til. Endret 10. november 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Perre Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 Hmm... Da er kanskje Manfrotto-stativet best av de to. Det har jo fått en del gode tilbakemeldinger her på forumet. Det Velbon-stativet du linker til er jo ganske mye billigere enn Manfrotto-stativet så man skulle jo tro at det ikke er fullt så bra (selv om pris ikke alltid er 100% tilknyttet kvalitet). Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Velbon 600R er ikke blant de beste,men flere her er fornøyd med det. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 PS: Og har tenkt til å kjøpe et Manfrotto 498RC2 hode. Er det noen som har innspill på dette? Burde jeg heller gå for 498RC4 for eksempel? Kommer litt an på hvor tungt utstyr du har tenkt å ha på det, men jeg ville i hvertfall gått for RC4. Ikke bare tåler det mer vekt, men det er en mye stødigere og sikrere hurtigkobling enn RC2. Har vært borti RC2-hoder som har blitt så slarkete at man nesten like gjerne kunne skutt håndholdt. Lenke til kommentar
Perre Skrevet 11. november 2010 Forfatter Del Skrevet 11. november 2010 (endret) Takk for svar! Jeg har lest at RC2 kan bli litt "løst" ja. Nå i første omgang er det bare et Nikon D40 med standardlinse som skal brukes, men i løpet av noen måneder går jeg til innkjøp av bedre utstyr og da er det greit at stativet ikke må byttes. Har dere noen forslag til stativ til 2000kr.? Og så kommer kulehodet i tillegg til det. Edit: Hva med dette for eksempel? https://prisguiden.no/product.php?productId=70367 Endret 11. november 2010 av Perre Lenke til kommentar
ventle Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Sjekk bruktmarkedet. Jeg ga 1200 for 055XPROB med 488RC4, ikke synlig brukt (det skyldes vel til dels også Manfrotto-kvaliteten). Lenke til kommentar
Perre Skrevet 11. november 2010 Forfatter Del Skrevet 11. november 2010 (endret) Takk for tipset! Jeg har sjekket bruktmarkedet og forhørt meg vedrørende et Benro C-297 karbonstativ. Jeg håper det ordner seg (annonsen er fra 27.10, men jeg vet ikke hvor raskt ting selges på fotobruktmarkedet ). Endret 11. november 2010 av Perre Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Siden jeg har brukt begge (dog var det velbon 600R)og bruker Manfrotto M055XPROB Black i dag så er nok dette det beste valget av de to, men selv M055 blir for svak til store tunge objektiver som feks 400-500mm . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå