JonH Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Du klager på boten, sier at din polske håndtverker ved navn xxxx xxxxx (slå opp et vanlig navn i den polske telefonkatalogen) disponerte bilen, og at du derfor ikke er ansvarlig for boten. ... de kontakter skatteetaten og tipser om mulig svart arbeid...? 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Du klager på boten, sier at din polske håndtverker ved navn xxxx xxxxx (slå opp et vanlig navn i den polske telefonkatalogen) disponerte bilen, og at du derfor ikke er ansvarlig for boten. ... de kontakter skatteetaten og tipser om mulig svart arbeid...? Du har ditt på det rene uansett. Han bare malte et soverom for deg, for under 1000kr for jobben, og det regnes ikke for svart arbeid. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Du har ditt på det rene uansett. Han bare malte et soverom for deg, for under 1000kr for jobben, og det regnes ikke for svart arbeid. Faktisk kan tjenster i forbindelse med hus og hjem belønnes med opptil 4000 kr før skatteplikten slår inn, dersom dette regnes som utenfor en persons næringsvirksomhet. Et typisk eksempel er at nabogutten maler soverommet. 1000 kr er grensen for næringsvirksomhet, eller arbeid i forbindelse med noens næringsvirksomhet. Dersom personen som maler soverommet driver næring som maler, kommer altså grensen på 1000 kr til anvendelse. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Du klager på boten, sier at din polske håndtverker ved navn xxxx xxxxx (slå opp et vanlig navn i den polske telefonkatalogen) disponerte bilen, og at du derfor ikke er ansvarlig for boten. ... de kontakter skatteetaten og tipser om mulig svart arbeid...? Du har ditt på det rene uansett. Han bare malte et soverom for deg, for under 1000kr for jobben, og det regnes ikke for svart arbeid. Verdt det å bli straffet for falsk forklaring? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Verdt det å bli straffet for falsk forklaring? Haha siden når hadde Europark rett til å kreve forklaring under ed? Og hvordan skal de kunne bevise at du lyver? Er ikke noe værre å lyve enn å skrive boten 3min for tidlig. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Verdt det å bli straffet for falsk forklaring? Haha siden når hadde Europark rett til å kreve forklaring under ed? Og hvordan skal de kunne bevise at du lyver? Er ikke noe værre å lyve enn å skrive boten 3min for tidlig. Hvem sa noe om Europark? Det som er foreslått er å lyve for Skatteetaten. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 (endret) Verdt det å bli straffet for falsk forklaring? Haha siden når hadde Europark rett til å kreve forklaring under ed? Og hvordan skal de kunne bevise at du lyver? Er ikke noe værre å lyve enn å skrive boten 3min for tidlig. Hvem sa noe om Europark? Det som er foreslått er å lyve for Skatteetaten. Hvor kommer skatteetaten fra? Du sier til Europark at du har latt din polske håndtverker låne bilen, og at det dermed ikke er ditt ansvar å betale boten, gir dem et navn, og saken er over for din del. Hva skulle Europark tjene på å å snakke med skattetaten? Skatteetaten kan hverken bekrefte eller avkrefte noe som hellst, og du har ikke løyet for noen andre en Europark, og det er en løgns om vanskelig kan motbevises på noen måte. Juridisk sett har du alt ditt på det rene, uansett om det er løgn eller ikke: Du blir tatt i å lyve: Sorry, jeg løy, jeg har ikke ansatt noen håndtverker. Du blri ikke tatt: jeg ga han 1000kr for jobben, ikke skattepliktig. En sak som er like relevant for skattetaten som om jeg går inn å forteller dem at jeg er dronningen av saba. Skal jeg bli straffet for falsk forklaring da også? Endret 23. desember 2010 av Zepticon Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 (endret) Jeg kjenner en som fikk bot lenge før tida gikk ut. Han tok med seg boten til politistasjonen som lå noen hundre meter bort i veien og fikk de til å bevitne det der. Det tok litt tid og byråkrati før Europark slettet boten. Europark er noen svin når de holder på slik. Bra at de gir bøter til de som fortjener det, men slik oppførsel får folk til å hate de. Dette burde fått større konsekvenser for de. Jeg håper alle som blir utsatt for noe lignende anmelder forholdet og ber om sletting av bot, betalte saksomkostninger for politi, advokater, bileier og alle andre involverte, og betale solid oppreisning for svindelforsøk. For uriktige bøter er uten tvil et grovt forsøk på svindel. Ta gjerne bilde av Europark-vakten, bare du ikke publiserer det i media (tv, papiraviser, inkludert nettaviser osv.) En privat hjemmeside er helt ok. Endret 26. desember 2010 av Simen1 2 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Ta gjerne bilde av Europark-vakten, bare du ikke publiserer det i media (tv, papiraviser, inkludert nettaviser osv.) En privat hjemmeside er helt ok. ... På hvilken måte er internett ikke 'media'? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Det kommer an på hvilken måte det eksponeres på nettet. Publisering på en nettavis er noe ganske annet enn å vise bildet på en privat hjemmeside eller f.eks facebook. Jeg er ikke sikker på jussen her men regner med at det skal noe til før man kan kalle bildet publisert. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Det kommer an på hvilken måte det eksponeres på nettet. Publisering på en nettavis er noe ganske annet enn å vise bildet på en privat hjemmeside eller f.eks facebook. Jeg er ikke sikker på jussen her men regner med at det skal noe til før man kan kalle bildet publisert. Åndsverksloven forbyr at bilder av en person "gjengis eller vises offentlig" uten samtykke, med visse unntak (åvl § 45c). Hvor får du 'publisert' fra? Publisering på en nettavis er noe ganske annet enn å vise bildet på en privat hjemmeside eller Facebook. Det de har felles er at begge deler er forbudt uten samtykke eller å falle inn under unntaksvilkårene. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Om vedkommende parkeringsvakt beviselig skriver ut bøter før tiden er gått ut må vel saken kunne sies å være av allmenn interesse? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Om vedkommende parkeringsvakt beviselig skriver ut bøter før tiden er gått ut må vel saken kunne sies å være av allmenn interesse? Saken - at et parkeringsselskap tillater/instruerer sine parkeringsvakter i å skrive ut gebyrer før oppgitt tid er utløpt - er nok av aktuell og allmenn interesse. Men det er ikke saken som må ha slik interesse, men avbildningen. Er denne personen interessant for det offentlige, og av en slik grad at det kan begrunnes i ytringsfrihetens prinsipper om sannhetssøken, demokrati, og den frie meningsdannelse? Eller er denne publiseringen av en slik karakter at det best kan kalles personuthenging og sågar slik plagsom opptreden som faller inn under straffeloven § 390a..? 1 Lenke til kommentar
waxman Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Litt synd. Kunne jo hvert genialt med en medlemsbasert nettside, hvor folk kunne legge ut bilder av parkeringsvakter, og så dele dette inn i kommuner/parkeringsvaktsoner, så folk visste hva de skulle se etter Og hva i all verden skal du med noe sånt? Alle parkeringsvakter går i UNIFORM for at du og alle andre skal kunne kjenne de igjen. 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Europark har sivil bil og sivilt tøy. De sniker seg inn, later som de er kunder for å så scanne alle bilene. Noterer deretter alle tider for å så komme tilbake for å sjekke hele tiden. Her er en Europark-bil / helt anonym. Her er også Trondheim Parkering , venter på at parkeringsforbudet skal begynne så de kan gi ut bøter. Denne bilen ventet i 40min. 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Ene er utenfor Shell i Elgeseter? Lenke til kommentar
War Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Jepp, EP har de 4-5 plassene der + uten for bunnpris. Sivile biler/ blending in. Folk fikk bøter der 5 min før butikken åpnet, det er kun for butikkens kunder og ingen er kunder av en stengt butikk. Selv om alle ventet på at den skulle åpne. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Vell, hadde det vært meg som hadde fått bot der så hadde jeg ringt sjefen til what ever butikk jeg skulle inn på å sakt hva jeg mente om saken, pluss at han nettopp mista en kunde. Lenke til kommentar
adsfg Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Jeg legger merke til at Eurpoark oppgir "Vakt nr" på parkeringsgebyrene. Noen burde lage en webside der man registrerte hvilke vakter som hyppigst gir gebyr som er omstridt. Jeg har fått kontrollavgift fra Vakt nr: 811 med årsak "Billett ikke synlig i frontruten", enda parkeringslappen lå midt på dashbordet, godt synlig i frontruten... Lenke til kommentar
Smørkåre Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Jeg klarer ikke helt å skjønne hva det skal være for nytte å fotografere en parkeringsvakt. Er det ikke egentlig letter å dra ræva si til nærmeste automat og betale. Eller io mange tilfeller er det som du sier gratis..?? Jeg har også fått parkeringbot på gratisparkering, men jeg kan da umulig bli irritert på andre enn meg selv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå