Gå til innhold

46 - 60" LED eller plasma

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en ny flat-TV som passer til film og spilling. Den skal koste under 10.000. LED eller plasma?

Sofaen er ca. fem meter unna...

TVen skal henge på veggen og skal være i kjellerstua.

Den vil bli mest brukt til X-box360 og Blu-Ray.

Har tenkt på en flat-skjerm på rundt 50".

Er det noen som har noe å ambefale? :)

Endret av eirik97
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Under 10.000 blir vanskelig med 50 tommer hvis du skal ha noenlunde kvalitet ... du kan få en Panasonic G20 46-tommers plasma, som er et meget godt valg uansett - eller 50-tommeren av samme TV for ca. 12.000 på nettet. Panasonic TV-ene i G20 eller V20-serien er helt i toppen når det gjelder ren bildekvalitet, uansett pris.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

På ren bildekvalitet er de nyeste G20, V20 eller VT20 (for 3D) plasmaene fra Panasonic best av alle, etter min mening. Og jeg er vel ikke alene om det. Det er klart andre produsenter kan score høyere på design og sånt, men bilde? Panasonic. Spesiellt til film, men også spilling - så lenge man ikke lar et ubevegelig bilde stå i dagevis sånn at man får en alvorlig innbrenning.

Sett den i THX modus, og fyr opp TV, DVD eller BluRay = nydelig resultat.

Edit: Med forbehold, dersom du skulle være så heldig å få tak i en brukt Pioneer Kuro TV. Pioneer har sluttet å lage TV, men de var absolutt best før de sluttet, og ingen har ennå klart å matche dem, selv ikke Panasonic, som overtok noe av Pioneers teknologi.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Edit: Med forbehold, dersom du skulle være så heldig å få tak i en brukt Pioneer Kuro TV. Pioneer har sluttet å lage TV, men de var absolutt best før de sluttet, og ingen har ennå klart å matche dem, selv ikke Panasonic, som overtok noe av Pioneers teknologi.

Det er vel en mixed bag. Kuro er forsatt best på sortnivå, men Panasonic G20+ er bedre på glattere bevegelser og opprettholde oppløsningen under bevegelig bilde (600Hz IFC), mer lyssterk og jeg tror også mindre refleksjon fra skjermen.

Lenke til kommentar

jeg driver å tenker på det samme. Jeg kommer også til å bruke denne mye som dataskjerm til min HTPC. Hva burde jeg velge da? Har fått for meg at plasma ikke fungerer like bra som LCD eller LED til å vise databilder med høy oppløsning?

Ikke noe problem lenger da alle bedre plasmaskjermer nå har full-hd. Før hadde plasma ofte 1024x768 mot 1366x768 på lcd, men som sagt: ikke nå lenger...

G20 og V20 er veldig gode tv'er begge to, men V-serien takler enda bedre statiske bilder. Skal du jobbe med samme excelark i flere timer f.eks. er nok lcd/led å foretrekke, men hvis det er variert databruk så ville jeg valgt en plasma, da du får maks utbytte der når du ser film, sport osv.

Lenke til kommentar

jeg driver å tenker på det samme. Jeg kommer også til å bruke denne mye som dataskjerm til min HTPC. Hva burde jeg velge da? Har fått for meg at plasma ikke fungerer like bra som LCD eller LED til å vise databilder med høy oppløsning?

Ikke noe problem lenger da alle bedre plasmaskjermer nå har full-hd. Før hadde plasma ofte 1024x768 mot 1366x768 på lcd, men som sagt: ikke nå lenger...

G20 og V20 er veldig gode tv'er begge to, men V-serien takler enda bedre statiske bilder. Skal du jobbe med samme excelark i flere timer f.eks. er nok lcd/led å foretrekke, men hvis det er variert databruk så ville jeg valgt en plasma, da du får maks utbytte der når du ser film, sport osv.

Ja, den kommer hovedsaklig til å bli brukt til normal tv-titting, tvspill og filmer/serier fra HTPC. Da er det kanskje å være på leting etter G20 til en ålreit pris da :)

Lenke til kommentar

Den ligger vel til omtrent den prisen til vanlig hos Elkjøp/Lefdal (5495/5995), så noen supertilbud er det ikke, men en fin tv til den prisen.

Kan dog ikke sammenliknes med Panasonic G20, men den koster jo da vesentlig mer, 9.999 kr.

Oki, trodde den var superbillig jeg, da ordinærpris var ca 8k på komplett.

Men tror nok jeg står over og venter litt og ser..

Er litt skeptisk til å kjøpe tv med bare 50hz...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...