Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stasjonsvogn 2000 mod eller nyere til under 50 000

M-J

Anbefalte innlegg

Hei er på utkikk etter en stasjonsvogn som er 2000 mod eller nyere, i prisklassen rundt 50 000.-

Et par alternativer jeg har titta på Focus ,Fabia mulig denne er veldig liten? megane veit ikke hvorfor men litt skeptisk til Renault

Noen som har noen innspill? Alle forslag mottas med takk,

Endret av M-J
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville tittet nærmere på Renault Laguna ll. Forstår skepsisen din til merket, da disse stort sett er å finne på bunnen av alle feilstatistikker, men gjengangerfeilene på disse bilene er for det meste elektronisk i form av kranglete sentrallås og ødelagte lyspærer, samt forstilling som slites fort. Rust er ikke noe tema på disse bilene, og du får i hvert fall ikke mer kollisjonssikkerhet for pengene.

Lenke til kommentar

Laguna II pre -2005 er skrale saker som en bør holde seg unna. Mange kjente problemer, som også ikke er elektriske. Laguna II

Mange kjente problemer som ikke er relevante for den aktuelle bilen, ja. Men den har ikke V6 motor, radio som skal brukes i Storbrittania, seks gir, diesel eller xenonlys - så den lista kan man dele i det halve og vel så det.

Har selv kjørt 120 000 kilometer med en 2001 modell Laguna ll som totalt har gått 220. Utenom service har jeg på tre år har byttet motor til vindusheisen på førersiden, lyset i klimaanlegget måtte loddes, keyless-entry har sluttet å virke og steinsprut lagde lekkasje i kondensatoren til AC-anlegget. Det er det.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Nei selvfølgelig er det ikke store problemer med absolutt alle Laguna II. Har en bekjent som jobde på Bilia da de hadde Renault. Han har sagt at de prøvde å unngå å ta Laguna II (før -05) som innbytte, nettopp pga mange problemer med bilen. Skal også sies at han eier en selv, men da en -05 modell, som han er fornøyd med.

Link til forumet til Honest John angående en misfornøyd Laguna eier.

Lenke til kommentar

Nei selvfølgelig er det ikke store problemer med absolutt alle Laguna II. Har en bekjent som jobde på Bilia da de hadde Renault. Han har sagt at de prøvde å unngå å ta Laguna II (før -05) som innbytte, nettopp pga mange problemer med bilen. Skal også sies at han eier en selv, men da en -05 modell, som han er fornøyd med.

Link til forumet til Honest John angående en misfornøyd Laguna eier.

Har lest den tråden før. Men den blir igjen ikke særlig relevant, siden den handler om 2-liters utgaven som stort sett var å finne i Laguna l her til lands. Laguna ll har jeg inntrykket av at nær sagt kun ble solgt med 1,6, 1,8 og 1,9 diesel.

At Laguna ll er en bil som er kjent for å ha mye tull benekter jeg ikke. Ei heller at 05 og utover er langt mer gunstig. Bare påpeker at mye av dette er ting som dukker opp tidlig i livssyklusen, og at det gjerne har blitt fikset på garantien.

Nå vet jeg ikke hva trådstarter har tenkt å bruke bilen til, men la oss si at han trenger stasjonsvogn fordi han skal frakte kjerring, unger og bikkje. Da ville jeg personlig foretrukket en så ny og dokumentert kollisjonssikker bil som mulig framfor en eldre japansk bil med lengre kjørelengde. Så får man heller bare leve med den risikoen at man kanskje må ta en tur ekstra på verkstedet enn om man valgte sistnevnte. Min Laguna har i hvert fall ikke gjort noen store innhogg i min lommebok. :)

Edit: Kan for øvrig legge til at jeg mistenker dekktrykkmonitoren min for å være gåen. For da jeg skiftet til vinterdekk som viste seg å ha lekket masse luft over sommeren sa den ikke et pip.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...