Gå til innhold

PHP og MYSQL update, trenger forklaring

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg jobber med en nettside og skal ha en side 'om oss' som en skal kunne redigere ved hjelp av en wyswig editor. Så jeg har benytett meg av TinyMce.

Men jeg får ikke koden til å fungere, har plagdes med den en stund. http://pastebin.no/z3277

Jeg har ikke så mye kunnskap om dette med å oppdatere en row i databasen, så visst noen kunne forklart den eller noe hadde det vert fint!:)

Takker for hjelp å svar!:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det heter WHERE, ikke WHILE. Linje 24.

Bytt ut While til where, jeg ser ikke at du definerer $innhold, og sikkerheten er generelt dårlig.

Hehe, Takker! Men ingenting viser ennå:S

Gjor noen oppdateringer:

Linje 24 $oppdater = mysql_query("SELECT * FROM omoss WHERE innhold='$innhold'") or die(Error);

Linje 39: <textarea name='omoss' id='omoss'>$innhold</textarea>

Endret av Puster
Lenke til kommentar

echo "

<form action='rediger_om.php' method='post'>
           <textarea name='omoss' id='omoss'></textarea>
           <input type='submit' value='Oppdater' id='oppdater' name='oppdater' />
</form>
";

Er dette lov? Må du ikke bruke slash ved apostrof i PHP?

Og på linje 30, hvor kommer $innhold fra?

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar

Det gjelder ikke om du bruker ', istede for ". f.eks du kan ha echo '"'; men ikke echo '''; echo "'"; men ikke echo """;

Jeg tenkte å være snill å rydde opp i koden din, men det er flere logiske mangler der, du må definere hva som skal oppdateres, hvordan den skal identifisere databasespørringen (ID), og huske WHERE i spørringene.

Lenke til kommentar

hmm, takker for svar!

Det er kun en row i databasen som skal oppdateres, siden alt er kun èn side. Visst jeg tar bort den update kommandoen får jeg opp det som står i 'innhold' i databasen i wyswig editorn. Men jeg skal se over en gang til. Men har dere noen linker jeg kan lese på? Kan egentlig svert mye om php men kan ikke så veldig mye om det å oppdatere.

EDIT:

Gjor noen endringer i koden: http://pastebin.no/z3278

Endret av Puster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...