mehh Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) Jeg kommer ikke på nett med min nye PS3, det virker som ip adressene kræsjer. Jeg har nå tenkt å skrive inn ip osv manuelt for å endre ip slik at den ike kræsjer men jeg må også skrive inn andre ting som jeg ikke vet hva er. Håper noen kan hjelpe meg! Ip-adresse: ? Subnetmaske: ? Standard-Router: ? Primær DNS: ? Sekundær DNS: ? Takk for all hjelp! Endret 10. november 2010 av mehh Lenke til kommentar
mello0110 Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 IP adresse: adressen til enheten (PS3-en) Subnetmaske: vanligvis 255.255.255.0 eller 255.255.0.0 Standard-ruter/gateway: ip-adressen til ruteren din. vanligvis 10.0.0.1, 10.0.0.138(telenor), eller 192.168.0.1 Primær DNS: DNS-serveren du skal bruke for oppslag av domenenanv (omgjøring av f.eks. vg.no til 195.88.54.16 som er vg's ip-adresse) Sekundær DNS: en backup dns-server i tilfelle den første ikke svarer. Alle detaljene du trenger her kan du finne ut ved å åpne kommandolinje på din datamaskin og kjøre kommandoen: ipconfig /all merk: mellomrom mellom "ipconfig" og "/all". Jeg ville også sjekket web-configen til ruteren for å sjekke om den har noen adresser som tildeles statisk i DHCP-serveren, som vil si at en nettverksenhet har reservert ip-adresse på det interne nettverket ditt. Det er nemlig mulig at en oppføring her krasjer med PS3-en din. 1 Lenke til kommentar
mehh Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 Takker og bukker, nettet er oppe å går på PS3 så det dundrer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå