beirch Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Hei, hadde nylig PC'en min inn til rep hos komplett, og når jeg fikk den tilbake merket jeg at den støyet en del mer. Fant ut at de hadde byttet PSU og jeg har en mistanke om at den kjører kabinett-viftene litt hardere enn den originale PSU'en. Noen som vet hvordan jeg kan stille ned hastigheten på viftene ett hakk? Har et Cooler Master HAF 932 Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Med mindre viftene har regulering så er det ikke bare å forandre hastigheten, du bør finne ut hva som bråker, så kan du vurdere hva du vil gjøre med det. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Spiller ingen rolle hvilken PSU som sitter inni der for viftene sin del, disse mates med 12V uansett, for å få ned hastigheten må spenningen reguleres, dette gjøres med en viftekontroller som fåes i ymse prisklasser og format. Som sagt, for å finne støykilden så må du nok åpne maskinen og lytte, eventuellt stoppe viftene med hånden, men ikke stopp dem for lenge, kun ett kort øyeblikk ellers brenner du motoren i dem og det er ikke noe særlig selv om du kan få kjøpt nye med forskjellig utvalg på hastighet, luftflytting og støy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå