Gayatri-mantra Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 For en liten stund siden prøvde jeg tyggetobakk av merket "Red Man". I senere tid har jeg også funnet ut at Red Man også har snusprodukter. Disse snusproduktene har jeg derimot ikke sett i noen butikker i Norge, men har sett at de har solgt det på noen nettsider. Jeg lurer derfor på om det er noen som har erfaring med å handle snus over nettet, og i den sammenheng vet hvilke sider som eventuelt er tryggest/best å handle på. På forhånd, takk for svar. Lenke til kommentar
Gayatri-mantra Skrevet 11. november 2010 Forfatter Del Skrevet 11. november 2010 Ingen som har noen sider de vil/kan anbefale? Lenke til kommentar
Gayatri-mantra Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 Har funnet en snusside på nettet som heter www.snuscentralen.com Noen som har vært borti den, og vet om den er sikker? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) du anbefales å sjekke reglene for innførsel av snus på www.toll.no. Hvilke varer er forbudt å importere til Norge? Det er en rekke varer du ikke kan importere til Norge uten spesiell tillatelse. Eksempler på noen varer det er forbudt å importere: Tobakksvarer (se Helsedirektoratets nettsider) ... EDIT: Også fra Toll.no: Import av tobakksvarer, inkludert snus, til privatpersoner. Oppdatert: 22.06.2009 Saksnummer: 2009/01546 Strenge bestemmelser for import av tobakksvarer, inkludert snus, til privatpersoner. Restriksjoner ved eksport av snus. I bestemmelsene for import av snus til privat person, stilles det svært strenge krav. Helsedirektoratet som er tilsynsmyndighet, tolker bestemmelsene svært strengt. I bestemmelsene fremgår følgende: varen skal være merket med advarsel (Lov om vern mot tobakksskader, § 3) man må være minst 18 år for å få lov å kjøpe snus (Lov om vern mot tobakksskader, § 5) alle varene skal oppfylle kravene til merking, unntatt den varekvoten som reisende kan innføre toll- og avgiftsfritt, mindre kvanta som medtas som reisegods eller reelle gavesendinger (Forskrift om innhold i og merking av tobakksvarer § 9) merketeksten skal være på norsk. Helsedirektoratet tolker dette svært strengt og det gis ingen anledning for fravikelse av bestemmelsen fra deres side. I tillegg skal det betales avgifter ved innførsel. Når de gjelder eksport av snus, vil det innen EØS kun være til Sverige og Danmark man har lov å eksportere. For eksport til Danmark er det kun "løssnus" som er tillatt, posjonspakket snus er fremdeles forbudt. Til alle andre EØS-land er det forbudt. Jfr Lov om vern mot tobakksskader § 9. Og: http://www.1881.no/Grensehandel/Artikler/Snussalg-over-internett-stanses/ Endret 2. januar 2011 av PerB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå