Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ville DU deltatt på et hw.no lan i Stavanger i August 2003?

Ville DU deltatt på et hw.no lan i Stavanger i August 2003?  

1. 1. Ville DU deltatt på et hw.no lan i Stavanger i August 2003?

• Ja
      52
    • Jeg har ikke muligheten (bor for langt unna)
      96

Anbefalte innlegg

Det finnes sikkert flere moderatorer som bor i oslo.

Moderatorer? En liten tanke: Du er den eneste av oss som har brukt ordet "moderator" i denne diskjusjonen... Hva får deg til å si at LANet blir arrangørt av alle moderatorene på Hardware.no og søstersidene sine? Jeg tror ikke at alle sammen har tid eller gidder avholde LAN nemlig. Derfor er det kanskje bare et fåtall av arrangørene som faktisk "ER" HW.no, mens bare en liten "core" er, og de har med seg folk de kjenner og stoler på som skal hjelpe de...

Uansett, jeg håper nå at vi får minimum 160Mbit da på den linjen. Alt mindre enn 1Mbit/s ut til internett er bad :(

Men når jeg tenker meg litt bedre om kunne jeg ikke brydd meg mer egentlig. Det er jo ikke som om jeg kommer til å laste ned noe særlig via KaZaA eller lignende liksom. Bare sørg for å ha fullt 100Mbits nettverk, eller Gigabit hvis dere har råd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aner dere noe om Internet forresten ? - Hadde vært utrolig fett om dere kunne ordnet fra Lyse. De gir den beste Internetten i Rogaland etter min mening...

Jeg vet det er pr dags dato 10mbit fiber linje i lokalene. Hvor mange mbit vi kan presse ut av dette kan jeg ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar
til den personen som satte opp et lite overslag om priser(inganskbiletter)

Vet du det at sikkert er dyrere og leie lokaler i oslo.

Og da risikerer man et større underskudd en her i stavanger.

That was me.

Folk punger gjerne ut 150-200,- mer for å komme på et lan med 500+ deltagere, enn et lan med 150 deltagere. Get my point?

Lenke til kommentar
Det finnes sikkert flere moderatorer som bor i oslo.

Moderatorer? En liten tanke: Du er den eneste av oss som har brukt ordet "moderator" i denne diskjusjonen...

Ja, iom at det var allyse som startet denne tråden trodde jeg at de hadde tatt opp et stavanger lan i et styremøte elns.

Lenke til kommentar
til den personen som satte opp et lite overslag om priser(inganskbiletter)

Vet du det at sikkert er dyrere og leie lokaler i oslo.

Og da risikerer man et større underskudd en her i stavanger.

That was me.

Folk punger gjerne ut 150-200,- mer for å komme på et lan med 500+ deltagere, enn et lan med 150 deltagere. Get my point?

det er som allyse sier en liten risiko med et slikt lan.

De har ikke støtte fra hw.no styret og målet med dette lanet er jo å gå i 0.

Hvis de hadde arangert det første hw lanet i oslo kunne tapet blitt mye større en i stavanger.

Lenke til kommentar

Mye frem og tilbake om BNP og hvem som produserer og hvem som bare klipper hverandre... Leste en analyse på akkuratt dette og det viste seg at vi trenger alle uansett.. hva skal vi med ett land med bare fiskere? Eller med bare oljeborere?

Er selv vestlending bosatt i oslo så jeg sitter med en fot på begge sider.

Opplegget er enkelt.. Om HW.no mener det er ett bedre tilbud for LAN i Oslo enn resten av landet og har lyst å gjøre noe med det er det all respekt til dem for det. Selv om de ikke blir de største bidrar dem til at de som ikke kan reise til sørlandet også får mulighet til å oppleve følelsen med å være på ett LAN.

Flott tiltak fra HW.no gutta! (og jenter om det er noen)

Lenke til kommentar
Stavanger er en flott og renslig by og er et flott sted å arrangere LAN.

Du har tydeligvis ikke vært ute i Stavangers gater kl. 6 lørdag morgen :D Men forslaget er glimrende og jeg stiller sannsynligvis. Det er kjekt at allyse & co arrangerer et LAN til tross for at det krever mye ressurser og planlegging i sommervarmen :yes:

Når kommer flere detaljer om LAN'et ut da? Comp'er, lokale etc.

Lenke til kommentar

Hvis de hadde arangert det første hw lanet i oslo kunne tapet blitt mye større en i stavanger.

Hehe.. synes det er greit at det blir lan i stavanger jeg, men dere får det til å høres ut som det ALDRI er lan på vestlandet.

Synes jeg så en banner på forsiden av hw.no om et "ordalan" elns. Årdal?

Lenke til kommentar

Off topic: J*vla vestlendinger... :wink: (den var _IKKE_ seriøs)

On topic; beklager, har ikke muligheter for å reise fra nordnorge til stavanger å LAN'e... Hadde det vært i trondheim hadde det vært mer aktuelt for da kunne jeg tatt buss/tog uten å måtte blåst av en formue og en uke , bare på å reise. Men lykke til med stavanger-LAN, satser på at det blir så bra som folk flest håper. Og til dere arrogante østlendinger, det finnes faktisk et norge utenfor bygrensene til oslo, selv om mange ikke ser ut til å vite/bry seg om dette... :roll:

Lenke til kommentar

Hehe.. synes det er greit at det blir lan i stavanger jeg, men dere får det til å høres ut som det ALDRI er lan på vestlandet.

Synes jeg så en banner på forsiden av hw.no om et "ordalan" elns. Årdal?

HordaLAN faktisk. (Ordspill på hordaland, din ignorant! :wink: )

Har vært denne helga såvidt jeg vet...

Lenke til kommentar

Hmm. Det er fint i Metropolis, men kan til tider være litt varmt. Var der på Metrolan i går De hadde fiberlinje med 10 mbit. Koselig plass

Du var der du og ja :D er crew jeg. Litt få folk kansje, men men. Metropolis har faktisk 16Mb/s, men vi brukte bare 10MB/s. Ka kallte du deg på ML#2?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...