Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ville DU deltatt på et hw.no lan i Stavanger i August 2003?

Ville DU deltatt på et hw.no lan i Stavanger i August 2003?  

1. 1. Ville DU deltatt på et hw.no lan i Stavanger i August 2003?

• Ja
      52
    • Jeg har ikke muligheten (bor for langt unna)
      96

Anbefalte innlegg

vist dette lanet kun skal være for ca 150,så blir det vel kun for medlemer,eller?

Tipper han mente at det ikke skjer hvis det ikke kommer minimum 150, og det finnes ingen "medlemmer" på HW.no, iallefall ikke såvidt min kunnskap strekker seg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...men jeg blir jo litt provosert når Oslo blir satt som siste pri. Lan er selvfølgelig ikke en rettighet, men det er vel ønskelig at flesteparten av de som ønsker et hw lan får muligheten til å delta på et slikt Lan.

Enig. Tror flesteparten av forum-brukerne er fra østlandet.

Ergo, flere som kommer, villig til å betale mer inngangspenger osv.

Og allyse, du sier at det blir for dyrt å holde det i oslo området. Dette forstår jeg ikke, da det garrantert kommer flere på et HW-LAN i oslo, enn det det gjør i stavanger.

Hvordan har dere tenkt å finansiere en evt. fiber linje/transport for moderatorer/losji/leie av lokale/vakter osv med kunn 150 deltakere?

Jeg bare spør. Ikke bli sint:)

Et lite tanke-eksperiment:

Stavanger LAN:

150 deltakere x 200,- pr. billett.

Billettinntekter: 30.000 NOK

Oslo LAN:

400 deltakere x 350,- pr. billett.

Billettinntekter: 140.000 NOK

Man må regne med at et oslo lan trenger kraftigere utstyr, da det blir flere brukere pr. switch osv, men dere kommer vel til å sitte igjen med litt penger etter et evt. oslo lan, og da har dere litt ekstra penger å spe på med på evt. andre lan:) *lang settning, dårlig norsk*

Bare så du ikke tror jeg er en new-bie av noe slag, så har jeg vært medlem av hw.no forumet siden begynnelsen av delphi tiden.

Lenke til kommentar
vist dette lanet kun skal være for ca 150,så blir det vel kun for medlemer,eller?

Tipper han mente at det ikke skjer hvis det ikke kommer minimum 150, og det finnes ingen "medlemmer" på HW.no, iallefall ikke såvidt min kunnskap strekker seg...

medlemer av forumet :)

Lenke til kommentar

Dere fra østlandet har ikke tenkt det er ikke en selvfølge at alt skal skje på østlande?

Østlandet er faktisk den landsdelen som bidrar minst til Norges BTN. De fleste jobber der borte er innen tjenesteyting. Norge blir ikke akkurat rikere av at man bytter på å klippe hverandre.

Nok kødd.

Kanskje moderatoren ble litt provosert på masingen om å ha LAN på østlandet? Har dere tenkt på det?

Det er jo en fordel for alle at det blir holdt lan andre plasser i landet slik at interessen øker for dette. Slik at når det holdes lan på usentrale plasser som Oslo kan det komme flere folk, kanskje opp i mot 1000 stukker hvis mange nok blir bitt av basillen.

Geir

Lenke til kommentar

La oss ta ett til tanke ekspriment:

1: LAN i Oslo:

Alle arrangørene må ordne med ting og tang i en by ingen av de bor i. Alle må ordne seg plasser å overnatte, alle må ta buss i MANGE timer eller fly hvis de har penger til overs (Hvem har..?), alle må stresse med å pakke og dra med seg PCen over 50 mil, alle må returnere igjen etter LANet.

2: LAN i Stavanger.

Alle arrangørene bor, sover og spiser hjemme hos seg selv. De kan snakke med folk og arrangere ting ansikt til ansikt og med folk de kjenner og har møtt før. Alle har kort vei å ta med PC og kort vei å returnere med den..

LANet skal være No Profit, så da er det liten vits i å tjene 300 000 ekstra :)

Lenke til kommentar

Tankene våre ligger nok litt i at vi vil få på plass et lan i Stavanger nå for og se om vi får ting til skikkelig, samt og at vi skal kunne få erfaring osv. Og så eventuelt fortsette rundt kysten og oppover, enten sørover eller nordover. Det tar vi når den tid kommer. Men Oslo kommer nok heller midt på treet. :)

Lenke til kommentar

Geggi1 :

Ja da kan vi jo bare ha det på en oljeplatform i nordsjøen da kanskje? siden den sikkert genererer mer BNP enn noe annet i norge? Tåpelig argument spør du meg. Befolkningsmasse er vel litt mer interessant enn hvor mye penger de tilførrer samfunnet.

Lenke til kommentar

Stavanger it is, end of discussion. Når vi er ferdig i Stavanger vil vi sannynligvis fortsette turneen vår :-)

Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere, eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.

Lenke til kommentar
Stavanger it is, end of discussion. Når vi er ferdig i Stavanger vil vi sannynligvis fortsette turneen vår :-)

:woot: blir gal av all denne klaginga om at LAN'et skal være i stavanger

Har dere funnet ut hvor det skal være (mer spesifisert enn stavanger) og når?

Lenke til kommentar

Har vel ikke sagt det i denne posten. Stedet blir trolig metropolis siden denne plassen har fiberlinje og er før brukt til lan og pga. pris.

Som Ueland sa blir lan#2 større en lan#1 dette er også pga hw.no styret ønsker en forsikring på vi som ledere for lanet klarer jobben vår. Tenk om hw.no satt igjen med et 200.000 kroners underskudd? Mye bedre å teste oss med å risikere et 40.000 kroners underskudd. Men underskudd blir det ikke for det er nok av interessanter til å fylle opp 150 deltakere.

Lenke til kommentar

Medlemmer av forumet skal jeg sørge for får litt spesialbehandling. Dere får jo også bli med å "planlegge" lanet. Det kommer trolig ikke 150 fra forumet (hadde det kommet så mange hadde det vært fint da). Vi kan ihvertfall garantere at alle fra forumet som ønsker å komme får plass før alle andre ikke hw.no.

Det blir maks 150 deltakere btw. Ikke minimum. Får ha maks 200 i lokalene og det er 150 deltakere og 20 crew + utstyr.

Lenke til kommentar
La oss ta ett til tanke ekspriment:

1: LAN i Oslo:

Alle arrangørene må ordne med ting og tang i en by ingen av de bor i. Alle må ordne seg plasser å overnatte, alle må ta buss i MANGE timer eller fly hvis de har penger til overs (Hvem har..?), alle må stresse med å pakke og dra med seg PCen over 50 mil, alle må returnere igjen etter LANet.

Det finnes sikkert flere moderatorer som bor i oslo. Hva tror du noe av de 140.000,- skulle gå til? Bare leie av forskjellig ting? Nei du, her er det reiseutgifter inkl. for de moddene som evt. vil ta turen til oslo for å være med på et mini-gigantisk lan for hw intresserte:)

2: LAN i Stavanger.

Alle arrangørene bor, sover og spiser hjemme hos seg selv. De kan snakke med folk og arrangere ting ansikt til ansikt og med folk de kjenner og har møtt før. Alle har kort vei å ta med PC og kort vei å returnere med den..

Kan de ikke snakke ansikt til ansikt med folk de kjenner i oslo? De har vel prata sammen før tipper jeg. Enten gjennom det private moddis forumet, styremøter, irc el. tlf. Tror du alle moderatorene bor i stavanger?

LANet skal være No Profit, så da er det liten vits i å tjene 300 000 ekstra :)

Sånn som jeg ser det, så hadde det vært fint om de tjente 300.000,- ekstra. Da kunne de holdt lan andre steder, der sjansen for underskudd hadde vært større, enn f.eks i oslo/stavanger/bergen/kr.sand osv.

Tenk dere et hw-lan på røros, eller andre steder hvor det ikke kommer til å bli mega oppmøte. Da har de iallefall bidrat til at de som bor i røros har hatt sjansen til å komme på et ordentlig gjennomført lan-party, selv om det blir med underskudd. :-?

Lenke til kommentar

At LANet skal være i Stavanger er for lengst bestemt. Faktisk ble det vedtatt via en tidligere poll. Derfor syns jeg de som klager har å holde kjeft om dette. Gidder/ kan dere ikke dra gjør jo ikke dette noe. Stavanger er lokalt for endel av arrangørene(viss ikke alle?) derfor er det fint å være på hjemmebane på det første skikkelige arrangemanget... Går alt bra vil jo turneringen fortsette videre (som tidligere nevnt) Alle vil få sitt til slutt... De fleste uansett.

Stavanger er en flott og renslig by og er et flott sted å arrangere LAN. Med god nok reklame vil det neppe være problemer å stappe 150 - 200 i et LAN lokale.

Jeg kommer garantert!!! - Men håper ikke det blir for sent da alle mine LAN buddies stikker til millen midt i August. Da blir jeg "alone". (SKal ikek inn før Oktober..) :roll:

Aner dere noe om Internet forresten ? - Hadde vært utrolig fett om dere kunne ordnet fra Lyse. De gir den beste Internetten i Rogaland etter min mening...

Dette er også en fin måte for alle å bli kjent på!

Nord/Østlendinger kommer langt til Stavanger for lan og treffer nye budd's ..

Ved neste lan kommer vi vestlendinger og reiser langt til deres lan...

Lenke til kommentar
At LANet skal være i Stavanger er for lengst bestemt. Faktisk ble det vedtatt via en tidligere poll. Derfor syns jeg de som klager har å holde kjeft om dette. Gidder/ kan dere ikke dra gjør jo ikke dette noe. Stavanger er lokalt for endel av arrangørene(viss ikke alle?) derfor er det fint å være på hjemmebane på det første skikkelige arrangemanget... Går alt bra vil jo turneringen fortsette videre (som tidligere nevnt) Alle vil få sitt til slutt... De fleste uansett.

Siden Stavanger "vant" den tidligere pollen, hvordan har det seg at Oslo fikk flest stemmer? :roll: Oslo vant med over dobbelt så mange stemmer..

Lenke til kommentar

vet ikke om dere andre her har merket det men jeg føler at mange hw brukere kommer fra stavanger.

Har dere noen sponsorer som deler ut noen litt små fete premier???

Stavanger er jo en skikkelig sjef sommer by da med flotte strender og ikke regn slik som i bergen.

Et lan i sommerferien hadde vært glimrende for meg.

Til de som skal sutre over at lanet skal bli avholdt i stavanger venligst hold munn.

til den personen som satte opp et lite overslag om priser(inganskbiletter)

Vet du det at sikkert er dyrere og leie lokaler i oslo.

Og da risikerer man et større underskudd en her i stavanger.

Vet dere hvem av moddisene som kommer til og dukke opp på lanet???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...