Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Spretter inn og ut av windows under spilling

Anbefalte innlegg

Når jeg spiller (har først nå merket det på Dirt 2 og CoD: Black Ops) så spretter maskinen ut til windows og tilbake til spillet igjen imens jeg spiller. Noen ganger blir bare skjermen svart i noen sekunder og så er jeg tilbake i spillet igjen, med en del lagging. Kan også se noen artifacts en gang i blant.

Det virker som skjermen mister signal de gangene skjermen blir svart, fordi det står da HDMI oppe i hjørnet på skjermen igjen, akkurat som hvis man plugger ut og plugger i skjermkabelen.

Oppsett:

GeForce 8800 GS

2GB RAM

Intel® Core2 Duo Processor E6550

Windows 7 Ultimate

Endret av JooV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være noko driverfeil, eventuelt at skjermkortet ikkje er heilt i lodd. Kor lenge har du hatt kortet og når begynte problemet?

Bruker siste drivere fra nvidia. Har hatt kortet ei god stund, problemet begynte først nå.Men kan det være at kortet rett og slett er for dårlig? Evt at det er så mye dritt i vifta at det går varmt? Har prøvd å fjerne litt støv, men lagrene i vifta kan vel være dårlige også.

Lenke til kommentar

Artifacts og at skjermen mister signal er meir teikn på at det er noko feil med kortet, kanskje overoppheting, enn driverfeil. Ytelsen til kortet betyr ingenting. Hadde ikkje kortet vore kraftig nok ville du opplevd treige bevegelser, hakking osv. Artifacts skal ikkje oppstå på eit kort som er OK og ikkje tukla med, ei heller at det kutter signalet til skjermen.

Antivirusprogram og liknande kan korrekt dra deg ut til desktop, men det skal ikkje framkalle artifacts og signalutfall. Har du programvare til kortet som viser temperatur, eventuelt ein loggefunksjon?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Artifacts og at skjermen mister signal er meir teikn på at det er noko feil med kortet, kanskje overoppheting, enn driverfeil. Ytelsen til kortet betyr ingenting. Hadde ikkje kortet vore kraftig nok ville du opplevd treige bevegelser, hakking osv. Artifacts skal ikkje oppstå på eit kort som er OK og ikkje tukla med, ei heller at det kutter signalet til skjermen.

Antivirusprogram og liknande kan korrekt dra deg ut til desktop, men det skal ikkje framkalle artifacts og signalutfall. Har du programvare til kortet som viser temperatur, eventuelt ein loggefunksjon?

Nope. Tror ikke jeg gidder å styre med det, det er jo relativt billig for skjermkort nå, så da blir det nok et nytt ett.

Dette skjerm for ofte til at det er popups som gjør det (det er verst på dirt, da skjer det kanskje hvert 30 sekund når det først tar av.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...