JooV Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) Når jeg spiller (har først nå merket det på Dirt 2 og CoD: Black Ops) så spretter maskinen ut til windows og tilbake til spillet igjen imens jeg spiller. Noen ganger blir bare skjermen svart i noen sekunder og så er jeg tilbake i spillet igjen, med en del lagging. Kan også se noen artifacts en gang i blant. Det virker som skjermen mister signal de gangene skjermen blir svart, fordi det står da HDMI oppe i hjørnet på skjermen igjen, akkurat som hvis man plugger ut og plugger i skjermkabelen. Oppsett: GeForce 8800 GS 2GB RAM Intel® Core2 Duo Processor E6550 Windows 7 Ultimate Endret 10. november 2010 av JooV Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Kan være noko driverfeil, eventuelt at skjermkortet ikkje er heilt i lodd. Kor lenge har du hatt kortet og når begynte problemet? Lenke til kommentar
JooV Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 Kan være noko driverfeil, eventuelt at skjermkortet ikkje er heilt i lodd. Kor lenge har du hatt kortet og når begynte problemet? Bruker siste drivere fra nvidia. Har hatt kortet ei god stund, problemet begynte først nå.Men kan det være at kortet rett og slett er for dårlig? Evt at det er så mye dritt i vifta at det går varmt? Har prøvd å fjerne litt støv, men lagrene i vifta kan vel være dårlige også. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 windows eller virusprogrammer o.l. som får en popup når de skal oppdatere seg/har oppdatert seg(om du bruker autoupdate) kan føre til dette. men nå har jeg også lest mange poster med 8800 som ikke oppfører seg som det skal og begynner å gå til hedens etter ca 2 års tid. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) Artifacts og at skjermen mister signal er meir teikn på at det er noko feil med kortet, kanskje overoppheting, enn driverfeil. Ytelsen til kortet betyr ingenting. Hadde ikkje kortet vore kraftig nok ville du opplevd treige bevegelser, hakking osv. Artifacts skal ikkje oppstå på eit kort som er OK og ikkje tukla med, ei heller at det kutter signalet til skjermen. Antivirusprogram og liknande kan korrekt dra deg ut til desktop, men det skal ikkje framkalle artifacts og signalutfall. Har du programvare til kortet som viser temperatur, eventuelt ein loggefunksjon? Endret 10. november 2010 av Zeph Lenke til kommentar
JooV Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 Artifacts og at skjermen mister signal er meir teikn på at det er noko feil med kortet, kanskje overoppheting, enn driverfeil. Ytelsen til kortet betyr ingenting. Hadde ikkje kortet vore kraftig nok ville du opplevd treige bevegelser, hakking osv. Artifacts skal ikkje oppstå på eit kort som er OK og ikkje tukla med, ei heller at det kutter signalet til skjermen. Antivirusprogram og liknande kan korrekt dra deg ut til desktop, men det skal ikkje framkalle artifacts og signalutfall. Har du programvare til kortet som viser temperatur, eventuelt ein loggefunksjon? Nope. Tror ikke jeg gidder å styre med det, det er jo relativt billig for skjermkort nå, så da blir det nok et nytt ett. Dette skjerm for ofte til at det er popups som gjør det (det er verst på dirt, da skjer det kanskje hvert 30 sekund når det først tar av.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå