Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Printer i nettverk. Mangler ikon i system tray

Anbefalte innlegg

Har nettopp satt opp en laserprinter på serveren(w2k) min. Tenkte at det var greit å ha den der, slik at workstation og laptop(xp) kunne printe via nettverket.

Problemet er bare at det lille kjekke ikonet i system tray, hvor man har mulighet til å "overvåke" og slette utskrifter, ikke finnes hverken på server eller klient.

Er vant til et nettverk med novell hvor alle maskiner har tilgang til dette ikonet (alle kan redigere sine egne utskrifter samt se hvor i køen de er). Novell sender tilogmed melding om at utskrift er ferdig. Nå er ikke meldingen noe must, selv om det hadde vært kjekt, men vil gjerne ha ikonet der.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettopp satt opp en laserprinter på serveren(w2k) min. Tenkte at det var greit å ha den der, slik at workstation og laptop(xp) kunne printe via nettverket.

Problemet er bare at det lille kjekke ikonet i system tray, hvor man har mulighet til å "overvåke" og slette utskrifter, ikke finnes hverken på server eller klient.

Er vant til et nettverk med novell hvor alle maskiner har tilgang til dette ikonet (alle kan redigere sine egne utskrifter samt se hvor i køen de er). Novell sender tilogmed melding om at utskrift er ferdig. Nå er ikke meldingen noe must, selv om det hadde vært kjekt, men vil gjerne ha ikonet der.

Noen som vet?

Det ikonet dukker bare opp når du printer, og så fort jobben er sendt til printeren så forsvinner den.. Ellers for å få den opp så må du gå på start/innstillinger/printere. dobbelklikk på printeren der og du får opp samme bilde..

Og jeg mener win2k sender en broadcast til deg når printinga er ferdig. Gjør ihvertfall det hos meg.

Lenke til kommentar

det som er vanlig med en lokal printer er vel at dette ikonet blir værende så lenge printeren har jobber. Det er det jeg helst vil.

Måtte du sette opp noe for å få beskjed når jobben var ferdig, eller var det default? Her kommer det ikke noe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...