jersten Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Fikk ett brukt Gainward HD 4870 i går som jeg satte i maskinen. Under oppstart "piper" maskinen 4 ganger (mot normalt 1 gang) og jeg får ikke bilde på skjermen. Det står bare "No signal". Hva kan være galt? Fra før har jeg ett Radeon HD 4670, og dette fungerer fint. Installerte nyeste drivere (HD 4xxx) fra ATI i går. Ellers er maskinvare: Asus P5QL PRO Intel E8500 @ 3.16Ghz Geil DDR2 8Gb Ram (4x2) 800Mhz Mist 650w strømforsyning. BenQ E2420HD skjerm Hovedkortet har PCI express 2.0. Det har ikke HDMI utgang så jeg benytter en DVI-HDMI kabel opp til skjermen. Har forresten prøvd DVI-VGA også, uten at det hjalp noe? Så folkens der ute, noen gode råd? Lenke til kommentar
FWD Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Du har selvfølgelig husket å sette i strømkontakten til skjermkortet? Lenke til kommentar
jersten Skrevet 11. november 2010 Forfatter Del Skrevet 11. november 2010 Du har selvfølgelig husket å sette i strømkontakten til skjermkortet? Ja har satt i begge kontakter. Det er to stk 6 pins til dette kortet Lenke til kommentar
FWD Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Har pcen i det heletatt startet med det nye kortet, eller innstallerte du driverne med det gamle koblet til? Du kan prøve å resette biosen, det har en tendes til å løse mange problemer. Lenke til kommentar
jersten Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Konkluderte til slutt med at det var feil på skjermkortet siden jeg ikke fikk samme feil på andre skjermkort jeg testet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå