psychokid Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Har hatt problem med batteriet på min Peugeot 406 st.v 2.0 HDI 2004 modell. Har fulladet batteri med Biltemalader og den har ikke indikert noe feil med det (Om nå det fungerer). Det er särlig når det blir kjölig jeg får problemet (Ca. fra pluss 3-4 grader og nedover). Da blir det tugnt å starte bilen, og til slutt helt flatt batteri. Har også Webasto installert. Kan det väre den som er problemet? Det er i allefall akkurat som en vifte som går etter at jeg slår av tenningen, og det varierer hvor lenge den går etter at motoren er stoppet. Er det batteriet som er dårlig eller er det problem med dynamoen/regulatoren evt. Webasto? Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Vil nok tippe det er batteriet ditt. Har du tappet det helt tomt for strøm så blir det aldri som nytt. Du får kjøpt dyrere forbruksbatterier som tåler utlading mye bedre enn et vanlig blybatteri med syre. Men ikke vanlig å bruke dette i personbiler. Du kan jo sjekke syrenivået i batteriet. Skal være syre over elementene du ser nede i batteriet. Er det lavt så kan du etterfylle med destilert vann. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Webasto'en bruker i hvert fall strøm (i tillegg til litt drivstoff), og kjører du lite hver dag, så vil batteriet sakte men sikkert tømmes. Jeg har selv montert en hurtigkobling for batteriladeren i min bil for raskt og enkelt å kunne koble til og toppe opp batteriet en gang i måneden. Et 5-6 år gammelt batteri vil ha mindre kapasitet enn et splitter nytt et, så du kan jo velge mellom å kjøpe et nytt eller å jevnlig lade det gamle. Lenke til kommentar
psychokid Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 Takk for svar. Selve batteriet er orginalbatteri og det skal väre såkalt vedlikeholdsfritt. Glemte forövrig å få med at spenningen er noe ujevn. Lyset dimmer litt med jevn interval, og blir litt svakere noen sekunder. Men klart det er jo 6 1/2år så kan godt väre tide for utskiftning ja. Ja jeg behöver egentlig ikke Webasto her jeg bor så den tror jeg skal avinstallere uansett Er det forresten noen enkel måte å sjekke at strömsystemet fungerer ellers så man ikke kjöper nytt batteri og får samme probelm raskt.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 "Vedlikeholdsfritt" er ikke det samme som "trenger aldri å byttes" Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Er det forresten noen enkel måte å sjekke at strömsystemet fungerer ellers så man ikke kjöper nytt batteri og får samme probelm raskt.. Det som kan gjøres er å måle ladespenningen over batteriet på tomgang, bør være 14-14.5V, og du kan måle kapasiteten på batteriet under belastning med et slikt instrument. Lenke til kommentar
psychokid Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 Tusen takk for svar skal teste dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå