Gå til innhold

Høy musikk om nettene

Anbefalte innlegg

Hei.

En ukjent nabo spiller høy musikk langt ut på natten.

Det er ikke første gang, og det var rolig en stund men startet opp igjen i helgen. Også i natt (natt til onsdag) var det musikk på full guffe frem til kl 1. Dette er ektremt irriterende da jeg skal opp kl 7 for å gå på jobb. Jobber fra 8-16 (jobb #1), så 16-2030 (jobb #2).

Bor i en lelighets bygg. Det er 4 slike bygg, i samme "familie". I bygget jeg bor i er det 14 eller 15 enheter, fordelt på 3 etasjer.

Det er mur bygg, så bassen flyter godt.

Deler ikke ingang med noen, da jeg bor på endend å har egen.

Noen som har noe tips. Eventuelt er dette grunlag til å ta kontant med politi?

Endret av HK416
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale deg å f.eks. henge opp nøytrale og nøkterne lapper i oppgangene før du tar kontakt med politi. Informer om at du ikke får sove pga. høy lyd. Kanskje leieboeren ikke er klar over hvor mye han/hun bråker. Dermed vil du få en grei løsning som ikke leder til unødvendig nag. På denne måten vil også andre naboer få anledning til å engasjere seg (litt forutsatt om du velger å være anonym eller ikke).

Regelen for de fleste borettslag er vel at det ikke skal støyes etter kl. 22, mens politiet forholder seg til kl. 23. Så ja, du kan kontakte politi angående dette. Nøyaktig hvilket støynivå som politiet anser som for høyt, er jeg derimot ikke sikker på.

Lenke til kommentar

Enig med forrige taler. Dette er et område hvor man kommer mye lenger med det gode enn med det vonde (så fremt man i det hele tatt kommer noen vei.) Du kan alltids få politiet til å stikke innom en kveld eller to, men det er erfaringsmessig utrolig vanskelig å få noen hevet ut av slike grunner. Så om de gir blaffen i politiets formaninger så har du bare skaffet deg en nabo som ønsker å gjøre livet surt for deg, og det er antagelig begrenset hvor ofte politiet gidder å rykke ut fordi noen har stereoanlegget på om natta...

Snakk pent med dem først, snakk med naboene etterpå for å se om andre plages så du ikke er alene, så kontakter du styret i borettslaget om det ikke hjelper. Politiet får du ha i bakhånd for å vise at du mener alvor om det kommer til det.

Geir :)

Lenke til kommentar

Takk for alle svar.

Isbilen: true. Har litt den tanken også. Men jeg skrur ALTID ned musikken, også i helger, når klokken blir 23.

Det me å henge opp lapper er litt vanskeligere her. I bygget jeg bor i, har di fleste egne inganger. Postkassene er flere forskjellige plasser.

Eneste plassen måtte vert på garasje porten. Da må jeg skrive me skrift typ minst 72 :)

Vil heller ikke kaste noen ut, eller foreslå det.

Kommer mest sansynlig til å ta kontant med styre medlem. Men hvor glad de blir i meg om jeg ringer kl 0030 en onsdagskveld ... :)

Igjen, takk for svar. Ikke stop. Om noen har erfaring, fyr løs.

Lenke til kommentar

Ville først bare prøvd å kontakte vedkommende og ikke si at de ikke har lov til å feste, men formuler deg som "Jeg vet ikke om du er klar over det, men det er veldig vanskelig å få sove med den høye musikken og jeg må opp veldig tidlig på jobb....". Dette burde som oftest holde, om dette ikke holder så er det bare å kjøre på.

Problemet er at mange ikke gir ett eneste signal om at de er plaget før det renner fullstendig over for dem.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I flere netter har det våre problem igjen.

I går mannet jeg meg opp og gikk over til nabo.

Ikke en ideel opplevelse.

Ut i -13, å banket på. "Kan du skru ned musikken, klokken er 2315"

Får tilbake, av en voksen kvinne stemme, tydeligt i beruset tilstand "hvem faen er du?"

"<navn>, naboen din"

(litt bakhistorie. Jeg reiste på en 2 dagers bil tur i sommer og kattene mine var ute å ble matet av min mor. - Også, for ca 1 år siden mistet hun jobben pga skulk, å lever på trygd. Har prøvd å holde avstand, å ungått all måte for kommunikasjon med denne personen om det er mulig).

"Javel. Når skal du lære holde orden på kattene dine. Bare reise ifra dem så jeg må mate dem. Og hva sier BBL styret om at du ulovlig har katter i leligheten?" (jeg ba henne ikke gjøre noe ... men hun har 'tatt på seg oppgave', mot min _sterkeste_ vilje. Har sagt at hun skal slutte å gi kattene mine mat!)

"Har ikke hørt noe fra styret, men .. "

"Åja .. dra deg til helvete ut av mitt syn. har sagt til deg før at du ikke skal 'komme i veien for meg'."

Så få jeg døren i trynet. Musikken ble skrudd ned, å jeg hørte ikke noe mer.

Har vertfall sagt i fra ... neste gang nøler jeg ikke å ringe polti, og oppgi lelighets nummer og fult navn.

Lenke til kommentar

http://www.hifiklubben.no/produkter/hoyttalere/subwoofer/cerwin-vega_hfa-18sx_subwoofer.htm

Cerwin-Vega HFA-18SX – spesielle fordeler

+ vanvittige bassressurser

+ fleksible tilkoblinger og innstillingsmuligheter

Cerwin-Vega HFA-18SX – spesielle begrensninger

– størrelse

– vekt

naboer

– kan du virkelig unnvære en 21” Stroker?

Endret av Wizzlee
Lenke til kommentar

Har situasjonen forbedret seg? Hvis ikke, så fortjener hun å få politet på døra en natt.

Har ikke hørt noe verken i går eller dag. tiden vil vise .. men polti neste.

Det verste av alt, er at hun leier leligheten. Men hun oppfører seg som om hun eier hele området.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...