Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Isolere vindu?

Anbefalte innlegg

Bor i en bygård fra ~1890.

I mitt stuevindu har jeg 2 lag med enkelt glass, dette gir et fryktelig varmetap.

finne det noe jeg kan montene for å isolere bedre? er å foretrekke om jeg fortsatt kan beholde sollyset.

Må nevnes at jeg er student og dette er en leil jeg leier, så er begrenset hvor drastisk arbeidet kan være.

på forhånd takk

-sangesland-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men, finnes det gjennomsiktig materiale som jeg kan feste på selve glasset el som jeg kan montene over hele vinduet?

Et tredje lag glass, i form av et "varevindu" som slutter tett mot indre vinduskarm og kan tas bort om sommeren. Om du vil gjøre det billig, kan det være verdt forsøket å teipe fast et lag klar plast til vinduskarmen.

Men, du har allerede to lag glass. Er dette koblede vinduer, to rammer som er hengslet og skrudd sammen, og begge åpner utover, eller er det et enkelt glass i ytre vindu som slår utover, og et varevindu med enkelt glass som slår innover?

Prinsippet, uansett om du har varevindu, koblet vindu eller et hermetisk tett isolerglassvindu at luftlagene melllom glassene skal isolere. Og hensikten med tetningslister er at lufta mellom glassene ikke skal kunne sirkulere, og stadig byttes ut med kald luft

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...