Colamann Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Hei, Jeg installerte Call of Duty Black Ops i dag, som fungerte fint helt til spillet krasjet og oppløsningen endret seg til noe veldig forstørret + alle fargene ble helt rare. Jeg fikk også en eller annen feilmelding som "directx encountered an unrecoverable error". Jeg prøvde å restarte maskinen etter det, men når windows er ferdig å loade er det fortsatt feil oppløsning, jeg kan ikke se eller styre musa, ingen ikoner fra skrivebordet vises og jeg kan ikke trykke ctrl alt del. Det eneste tegnet på at systemet ikke er fullstendig fryst er at jeg ved hjelp av G19 tastatur klarer å spille av mp3 filer jeg har bindet fra før av, men jeg kan ikke se at winamp åpnet seg. Bare høre at filen blir spilt av. Jeg har prøvd å starte maskinen i sikkerthetsmodus for så å opprette maskinen til et tidligere tidspunkt, men der står det "ingen gjenopprettingspunkter er tilgjengelig". Har også kjørt virus scan i tilfelle det skulle være noe der, men alt ser bra ut. Jeg har også prøvd å sette oppløsningen tilbake til normal, men hver gang jeg trykker lagre->OK, og går ut av egenskaper, så setter den seg automatisk tilbake til 800x600. Er det noen som har peiling på hvordan jeg kan fikse problemet? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Tror dette er rimelig enkelt om du får bilde i safemode. Da er det bare noen instillinger eller noe sånt som er fucket. gå i safemode og avinstaller driverene til skjermkortet. Alt skjermkortrelatert detter da tilbake til default safe minimale instillinger. Reboot i normal modus og reinstall skikkelige drivere. Med all sansynlighet skal du da være tilbake til normal. -Stigma Lenke til kommentar
Colamann Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 Det var skjerminstillingene som var fucket. Din metode hadde sikkert fungert. Jeg kom på at jeg hadde vnc server i oppstart, så det var bare å koble seg til fra laptop å endre instillingene derfra. Så nå gjenstår det bare å finne ut av hvordan jeg kan spille Black Ops uten at det krasjer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå