Gå til innhold

Er det meldt noen 1 tb harddisker som passer i laptop?

Anbefalte innlegg

Ja, jeg vet at det fins 2.5-toms terrabytedisker allerede, men de har en høyde på 12,5 mm og passer ikke i noen bærbar pc jeg har i huset, iallfall. Er det sagt noe om at det skal komme noe? Jeg trenger 1 tb, 750 gig blir akkurat for lite til å speile musikksamlingen min (ekstern harddisk er uaktuelt), og jeg trenger cd-romen, så jeg kan ikke bruke en adapter der. Så jeg ville bli veldig glad hvis noen sa at det snart kom en sånn! :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, på grunn av jobbprogrammet mitt. Et rådyrt program som krever at man har cd-platen i, og ikke godtar USB-tilkobling på cd-rommen. De er livredde for at det skal gå an å spoofe det på noen måte... Ikke vet jeg om det hjelper noe mot spoofing, men det er lagt opp sånn. Og jeg hører på musikk mens jeg jobber. :)

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar

Tviler dog på at du klarer å seile gjennom 1TB om dagen, hva med å luke ut 250GB med ting du hører mindre på?

1TB musikk er tross alt tilsvarende 400 000 minutter i 320kbps kvalitet, eller 6666 timer.

Tror nok du klarer deg en dag eller to om du fjerner 1500 timer derfra. Evt vurder spotify.

Ang disker så kommer det nytt "hele tiden".

Om du går litt i historikk så burde det gå fint å finne gjenomsnittlig tid mellom hver release av ny maksstørrelse.

Lenke til kommentar

Det er også for å ha en full backup av hele musikksystemet (drøyt 110 000 låter, jeg har vært DJ...). For tiden har jeg det etter lukemetoden med 750 gig, men jeg vil helst ha inn resten også. Om jeg må vente noen måneder er det ingen katastrofe. Jeg er bare nysgjerrig på når det vil skje.

Lenke til kommentar

Hvis leverandøren hadde eksistert lenger, ville de kanskje hatt USB. Men dette programmet har vært uforandret siden midt på 90-tallet, og ingen har lagd et erstatningsprogram. For dyrt å utvikle, antar jeg. Og nei, jeg vil ikke si hva programmet heter, men det brukes innenfor kringkasting.

Ny laptop har jeg ikke råd til nå, jeg har fått et par feite regninger i det siste som ikke hjelper på finansene. Og er det ikke bare bærbare for gorillaer (17" og sånt) som har dobbel disk? Jeg får jeg vel bare klare meg så lenge og følge med på nettbutikkene innimellom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...