Gå til innhold

Fått fiske "unger" hva skal vi gjøre? :o


Anbefalte innlegg

Hei hei, Madammen fant tilfeldig ut at vi hadde 10 suge "baby" fisker. Fant det ut når vi vasket akvariet faktisk.

 

Etter en lengre diskusjon mellom meg og madammen vart ho enig at vi skulle sette de til side i et litersmål i akvariet slik at tempraturen vertfall holder seg. Jeg ville ha de oppi igjen da jeg mener at det er best å ha de nær "mor" og "far" og har laget mange gjemme plasser til de. men ingen av oss har no opplved dette før og er veldig usikker på hva vi skal gjøre.

 

noen som har noen gode råd her?

 

Fant ut at mor fisken vart veldig stresset da ho ikke fant igjen ungene.

 

 

 

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dra til en dyrebutikk de har noe greier som er egnet for det der, husker ikke hva det heter. men er et sånt nett som som holder ungene avskilt fra de andre fiskene. så mater man de med "babymat" var hvertfall slik vi gjorde det.

 

 

Men med "suge"fisker så mener du de svarte fiskene som bare fester seg til ruten. Har hatt slike unger og, de fikk svømme fritt. pga de er mye større. vokser ganske fort mener jeg.

Endret av Catoa
Lenke til kommentar

jepp, er slike som suger seg fast over alt. De svømmer ikke noe holder seg bare på bakken. Derfor jeg er i tvil på hva jeg skal gjøre. Bitte småe fisker som svømmer rundt er sikkert enkelt for andre fisker å forsyne seg av, men de som ligger gjemt i en "kanon" som ingen andre fisker er. hmm what to do. Sugemamma er no helt hysterisk.

 

De heter vel alge etere på fint.

 

 

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...