vikingkylling Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Jeg gledet meg til Max skulle komme. Nå er ikke jeg en som stoler på reklame, men reklamen viste mye bra, og hele kanalen skulle være av menn, for menn. Bort med idiotiske reality-serier, oppussing-serier, grinete dramaserier og så videre. Selv om jeg ikke hadde noen forhåpninger regnet jeg med noen bra progrmmer pr uke. Nå har det vart en stund, og jeg har allerede begynt å gi opp hele driten. Det toppet seg da de viste første episode av Breaking Bad på Max og TVNorge samtidig. Og da mener jeg at jeg så litt på Max, skiftet over til TVNorge og fortsatte akkurat der de slapp. Men det verste er at stort sett alle programmene (Big Bang Theory, Spartacus osv) har gått eller går på andre kanaler allerede, flere på TVNorge. Og selvsagt - her kommer reality-serier på rekke og rad. Riktignok ikke vanlige serier med deltagere som stemmer hverandre ut og aldri forstår at det er en konkurranse (selv i den tyvende sesongen. Ser de ikke på programmet de søkte på?) Heldigvis er det foreløpig null sport, så det er da noe i det minste. Men seriøst. Er dette det beste de klarer? Hvorfor ikke sende en bra actionfilm (og da mener jeg ikke en fra femogførr), eller kanskje en bra, unik serie ingen andre viser? Greit, dette er på et tidlig stadie, og kanalen har bare fått startet opp nylig. Men de trengt et fullt program før de i det hele tatt startet med å ansette folk. Dette er bare elendig planlegging. Om de i det minste hadde fjernet mange av de bra programmene (Big Bang Theory etc) fra TVNorge og sendt det på Max i stedet hadde det vært interessant, men å sende samme program bokstavelig talt på samme tid på begge kanalene? Det blir for dumt. 3 Lenke til kommentar
phpnuke Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Vet ikke helt jeg. Faktisk ikke fått tid til å sett på den enda. Så det er en direkte manne kanal? Har ikke store forhåpninger, egentlig Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 TVNorge lanserte jo først FEM, kanalen for kvinnfolk. Så ja, jeg mener de sa Max er for menn. Men ikke regn med FHM og Mann i tv-form akkurat. Det er mer en kanal for en tulling langt ute på hardangervidda som ikke har noe særlig kontakt med omverdenen og ikke aner at folk flest har fått farge på fjernsynet sitt. Lenke til kommentar
Tok3n Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Synes mange av kvalitetsprogrammene går fryktelig sent. Ser også ut som MAX og ha gitt opp kampen om 21.30 seerne, siden de sender en dokumenter i dette tidsrommet (tviler på at dette drar seere). Kunne også tenkt meg flere komedier på dagtid (alle komediene går sent på kvelden). Dette blir «litt tøffere TV» med action, blod, eksos, spenning og fart. Jada, klisjeene skal innfris. Men i tillegg byr vi på noen av verdens beste TV-serier, for seere som tar seg tid til å leve seg inn i helt særegne universer som Mad Men og Breaking Bad, forteller TVNORGE-sjef Strømme stolt. Har ikke sett mye action og blod, men er vel kanskje litt tidlig enda ? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Mannekanal? Rart vi ikke få se samtlige program som sendes på Discovery. Å se folk jobbe, med en øl i hånda, får det ikke mer mannlig enn det. Slike 'vi-sikter-inn-på-kjønn'-kanaler feiler hardt av natur. Og om jeg vil se en serie, vil jeg ikke basere meg på en 4 sesonger gammel episode som går en spesiell dag i uka. Eneste som kan gå bra, er for filmer når en er hjemme en fredag/lørdag/søndag kveld, men da er jeg lei av å se kvasipopulære filmer fra 80-/90-tallet som jeg har sett så latterlig mange ganger før. Send litt annet enn action. Teit action definerer ikke en mann, vi liker å tenke litt og . Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 11. november 2010 Forfatter Del Skrevet 11. november 2010 (endret) Jeg sjekket programmet frem til og med neste onsdag. Vi har Fartsbøller, Monstergarasjen, Pantelånerne, Top Gear og Djevelens løpegutt opp flere ganger daglig, samt Big Bang Theory og Lykkelig skilt daglig. Ellers er det bare tilfeldige drittprogrammer. Er dette kvalitets-TV? Ikke faen. Og CSI, selvsagt. Minst daglig. Endret 11. november 2010 av vikingkylling 1 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Haha vanlige CSI fremstår jo som en kvalitetserie satt opp mot de andre CSI`ene. Conan O`Brian sitt nye show, Conan starter på MAX denne uka. Garantert enda et program som er verdt å få med seg. Heller det enn det elendige TKFN på TV2. 1 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 15. november 2010 Forfatter Del Skrevet 15. november 2010 Conan kan bli interessant, men holder det ikke med de der snart? Vi har jo Jay Leno, David Letterman, John Steward og sikkert en rekke flere, i tillegg til de norske talkshowene. Det hadde vært mye mer interessant om det var et talkshow med Conan fra Cimmeria. Lenke til kommentar
Diskutert Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Ble litt overrasket når de viste en fødsel på kanalen. Visste ikke at dette var guttas underholdning på en onsdagskveld. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Joda. Å bevitne fødsler er all the rage for oss akkurat passe myke og moderne mannfolk. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 15. november 2010 Forfatter Del Skrevet 15. november 2010 Tja, vi har jo ivrig fulgt med når barn blir laget, så hvorfor ikke ta det et steg videre og vise oss hva som skjer når de blir født? Lenke til kommentar
phpnuke Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Ser at blant annet privatlandskampen Irland - Norge vises på Max, Onsdag 17. november 20:45. Bra. Får håpe de sender mer fotball der Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Får håpe de ikke sender mer fotball der Fixed 1 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Vil man ha sport har man jo de andre kanalene, for eksempel euroSPORT? TV2 SPORT? Lenke til kommentar
CBA Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Synes det er diskriminering at de har en kanal for hvert kjønn. 1 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Haha, da tror jeg du må sjekke ordlisten og se hva diskriminering egentlig er. Det er ingen som hindrer kvinnfok i å se på Max eller menn å se på Fem. 1 Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Må si jeg synes MAX virker som et godt produkt så langt. Selv om det ikke er en kanal jeg vil se på hele tiden har de virkelig skaffet en del kvalitets serier som slår det feks FEM har fått ned i støvlene. Om det er nødvendig å kalle det en manne kanal vet jeg ikke, mener egentlig det meste der KAN appellere til kvinner og. Syns noen av høydepunktene er Breaking Bad og Mad Men (må da ihvertfall appellere til kvinner og) som er noen av de beste seriene som produseres for tiden. Fint at de sender en del kvalitetsfilmer og, ser de bla. har sendt Seven og American history X er eksempler på det. At de nødvendigvis må fylle med en del annet som CSI er helt ok. fint at de har skaffa litt fotball og. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Max appellerer selvsagt til kvinnfolk også, men ikke glem at Fem har f.eks Supernatural. Men de er rettet først og fremst mot menn, så de dropper alle grinete komedier, husmorserier og så videre. Men hva sport gjør der aner jeg ikke. Det er jo mer enn nok sport i de andre kanalene. Lenke til kommentar
crowscout Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Tror også de vil få en del kvinnelige seere. CSI-seriene har jo dametekke, og det er sikkert mye bare overkropper i Spartacus og Rome. De trenger nok dessverre sport av og til hvis de virkelig skal være en utpreget mannekanal, men realityprogrammene kan kanskje gjøre den jobben og skremme damene litt unna. Hadde vært moro å se statistikk og ratingtall fra dem. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Så det er ingen damer som liker sport? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå