Retalk Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Hei alle sammen, Jeg har en linux(ubuntu)server stående noen kilometer unnda hjemmet mitt. Dette fordi jeg har en mye bedre linje der hvor serveren står. Det jeg øsker meg er å kunne sette opp denne serveren slik at jeg kan "kontrolere/styre" * den hjemmefra(hovedsaklig)/og, eller ett annet sted i verden. Det er også ønskelig å streame ut fra denne serveren. Er det noen som har noen råd om hvordan dette løses på best mulig måte?? *Kontrolere ned\opplastninger av bla. torrents filer Takker for all hjelp jeg måtte få:-) Endret 16. november 2010 av Retalk Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Med SSH så styrer du fint ein unix pc over internett. Du tenker kanskje meir på VNC(remote desktop)? Lenke til kommentar
Retalk Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 Med SSH så styrer du fint ein unix pc over internett. Du tenker kanskje meir på VNC(remote desktop)? Tusen takk, men hvordan setter opp et slik opplegg, slik at det kjører smooth? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Det enklaste er System -> Preferences > Remote Desktop Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 NX er vel kanskje og på sin plass å nevne, da VNC er ubrukelig over internett. Lenke til kommentar
Retalk Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 NX er vel kanskje og på sin plass å nevne, da VNC er ubrukelig over internett. Hva er NX? Og hvordan setter jeg det opp/bruker det? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 https://help.ubuntu.com/community/FreeNX burde gi ett greit bilde på hvordan man går frem. Lenke til kommentar
o0 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 *Kontrolere ned\opplastninger av bla. torrents filer Jeg kjører uTorrent med WebUI på min server, sånn at jeg kan bruke utorrent i webleseren uansett hvor jeg er i verden. uTorrent er jo for windows, men det må da finnes noe lignende for linux. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 *Kontrolere ned\opplastninger av bla. torrents filer Jeg kjører uTorrent med WebUI på min server, sånn at jeg kan bruke utorrent i webleseren uansett hvor jeg er i verden. uTorrent er jo for windows, men det må da finnes noe lignende for linux. rTorrent er visst ganske populært. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå