AVandelay Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Hei. Datamaskinen sliter med såkalte BSOD. Enten fryser PC helt opp eller så kommer blåskjermen. Jeg har skiftet ut minnet 2 ganger, men det tar ikke lang tid etter jeg har satt inn nye brikker, før blåskjermen kommer. Minnet feiler i win7 minnetest. Jeg lurer på hva som kan forårsake at minnet blir ødelagt. Minnetype: Corsair DDR2 TWIN2X Hovedkort: MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775, DDR2 Strømforsyning: Silver Power PSU, 600W, 120mm fan, Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Problemer med minnet kan også komme av feil strøm instillinger i bios. Lenke til kommentar
AVandelay Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 Tror nok problemet er høy cpu temperatur. Kjørte opp WoW i stad og vandra rundt i dalaran (som er ganske ressurskrevende) mens jeg følgte med på HWMonitor. Etter ganske kort tid steg temperaturen til omtrent 95 grader før pcen rebootet. Jeg skrudde av pcen og monterte av alt sammen og rensa for støv. Er veldig lite kjølepasta på, men jeg vet jo ikke hvor mye det skal være da. Bedre med litt for mye enn litt for lite kanskje? Kan kanskje hjelpe og kjøpe inn litt mer av det? Ellers benytter jeg en vifte som heter Vortex 752. Kanskje det hjelper å bytte ut denne? Noe annet som kan hjelpe på å senke temperaturen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå