Gå til innhold

Ny receiver, help

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny receiver til jul, og trenger deres beslutting om hvilken av disse som er best :)

Onkyo TX-SR508B

Onkyo TX-SR308B (26% avslag på denne akkurat nå!)

Onkyo HTR-538B

Pioneer VSX-520

Yamaha RX-V467B

Yamaha RX-V367B

Husk at jeg har en tynn lommebok så vil ha billigst mulig, men med god kraft ;p

Skal mest sannsynelig bare kjøre en 5.0 anlegg i starten, mulig jeg kjøper sub senere.

Har sett mest på disse høyttalerne, vet de ikke er så gode men fant ingen andre som hadde bra bass i fronterne og kostet under ca 2,2k :/

Andersson L6/B 5.0

Endret av baguett
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Når det kommer til høyttalere så hadde jeg heller sett på Dynavoice. Vellydende har jeg kun hørt i forbifarten for en lang tid tilbake noe som ikke lover spesielt godt :( Hvis noen kan komme med noen testresultater som sier at Vellydende er meget bra så skyt meg gjerne :p Men jeg tør tippe en del på at du vil få et langt bedre resultat med noe som det her: http://www.surround.no/product/482129/Dynavoice-F-6-EX-Natural-Oak-5.0-pakke.html

Når det kommer til receiver så kan jeg sikkert legge ut signaturforskjellene i de forskjellige produsentene du linket til, men jeg antar at det er mer effekt du er ute etter.

Jeg vet at Pioneer kom rimelig godt ut på tester for en 3-4 år tilbake. Yamaha kom nettopp best ut i test i det nyeste Lyd&Bilde bladet men dog i en prisklasse som er en del over denne. Selv har jeg ikke hørt Onkyo, men så vidt jeg har forstått det så skal denne være meget god i denne prisklassen. De har vunnet priser på priser, så dette er forsterkeren jeg hadde godt for i alle fall.

Velg receiver etter hva du har råd til, men jeg tør påstå at du vil få et meget mye bedre resultat av å gå for SR508B. 308 vil selvfølgelig fungere fint det også, men jeg tror det er en del mer å hente i høyttalerne enn det 308 klarer. En forsterker kan virke kjedelig for en person som ikke er så kjent innen lyd, men man lærer fort at det å oppgradere en forsterker kan ha større betydning for lyden enn det å oppgradere en høyttaler.

Lenke til kommentar

Hei. Når det kommer til høyttalere så hadde jeg heller sett på Dynavoice. Vellydende har jeg kun hørt i forbifarten for en lang tid tilbake noe som ikke lover spesielt godt :( Hvis noen kan komme med noen testresultater som sier at Vellydende er meget bra så skyt meg gjerne :p Men jeg tør tippe en del på at du vil få et langt bedre resultat med noe som det her: http://www.surround.no/product/482129/Dynavoice-F-6-EX-Natural-Oak-5.0-pakke.html

Når det kommer til receiver så kan jeg sikkert legge ut signaturforskjellene i de forskjellige produsentene du linket til, men jeg antar at det er mer effekt du er ute etter.

Jeg vet at Pioneer kom rimelig godt ut på tester for en 3-4 år tilbake. Yamaha kom nettopp best ut i test i det nyeste Lyd&Bilde bladet men dog i en prisklasse som er en del over denne. Selv har jeg ikke hørt Onkyo, men så vidt jeg har forstått det så skal denne være meget god i denne prisklassen. De har vunnet priser på priser, så dette er forsterkeren jeg hadde godt for i alle fall.

Velg receiver etter hva du har råd til, men jeg tør påstå at du vil få et meget mye bedre resultat av å gå for SR508B. 308 vil selvfølgelig fungere fint det også, men jeg tror det er en del mer å hente i høyttalerne enn det 308 klarer. En forsterker kan virke kjedelig for en person som ikke er så kjent innen lyd, men man lærer fort at det å oppgradere en forsterker kan ha større betydning for lyden enn det å oppgradere en høyttaler.

Tusen takk for bra svar :D

Jeg har ikke kommen over den pakken du linket til før, men har hørt at Dynavoice gir mye for penga.

Men vil den pakka du linka til gi en like bra (eller bedere) bassopplevelse enn den billige jeg linka til i første post? ;b

Vet jo at man må ha sub for og få ordentig bassopplevelse, men skal kjøpe sub senere siden jeg ikke har råd nå :)

Ang. receiver, så er jeg usikker, men tar deg for dine ord og går for en av Onkyene :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Onkyo TX-SR608B er på tilbud ut helgen, det er det beste du får i budsjettklassen. Den har samme forsterker som Onkyo TX-SR707 hadde, støtte for HDMI 1.4 og er utvilsomt noe av det beste for prisen. Har bestilt en selv. Selv til "vanlig" pris, 3500kr, er dette en svært god deal. Kåret til årets reciever 2010-2011 av EISA.

Hvis ikke denne er helt din greie burde du se på AVtorget for brukte ting. Pleier å være mye bra til en billig penge. F.eksdenne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...