Gå til innhold

Hva skal en svare til dette her?

Anbefalte innlegg

Var en person som lurte på om jeg trodde Jesus kom tilbake, jeg svarte at ja det tror jeg. Så fikk jeg disse spørsmålene tilbake fra personen...

"Then tell me, Jesus died on the cross for Sinners and not believers? So If you sinned and gave you heart to Him, why do people still throw stones at you? Why do people believe that once you were a sinner, you can never change for the better? Sorry for asking you this, but I just want to know, whether it is only the Afrikaans people that are like that, or is it everywhere in the world."

Er det noen som kan svare på dette? Hehe, jeg fikk det liksom ikke helt til :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke kristen, men det jeg tenker er at som religiøs bør man kunne gjøre seg opp en egen mening om noen ting, at alt skal forklares for deg av andre er ikke riktig.

Selv om jeg ikke er religiøs ville jeg sikkert kunne finne et svar å gi om jeg tenkte litt, men dersom du ikke greier å komme på et svar, så bør du egentlig svare nettopp det. Det er bedre det, enn å lage et svar bare for å svare noe.

Slik jeg ser det trenger ikke det at du ikke har svar på dette spørsmålet stå i konflikt med hva du mener og tror på ellers.

Uansett så kommer han med noen påstander:

"Hvorfor mener folk at hvis du engang var en synder så kan du aldri endre deg til det bedre"? Stemmer egentlig denne påstanden? Er dette det du tror på?

Og er de andre påstandene korrekte?

Lenke til kommentar

Dette var svaret jeg gav etter å tenkt meg om litt, siden jeg ikke fikk noen respons her....men nå ser jeg uansett at det kom respons fra deg inv_biggrin.gif....og jeg er helt enig i hva du skriver! (jeg fikk til svar tilbake at jeg gav ett godt svar)

There are many kind of different christians in the world, that belive many different things...but its only 1 thing that matter...and that is if you belive that Jesus is your savior, then you are safe God promise us. Whatever people telling you.

Im not so extremly good in English, so im not sure if I did understand you right. But anyway...

If you personal have given your heart to Jesus, then nobody of the christian people suppost to attack you, if you trouble with different kind of sins or not.

Jesus say if a person dosent succsed to get rip of some specific sins, then dont give up, becuse Jesus have buyed you free on the cross and did take your sins on him instead, so if you belive in him you are safe. Even if that person trouble with many different sins.

Anyway ofcourse a person can get better, that we have sin dosent meen we cant get better.

Sin is many different things, for example all kind of sickness (like flue, cancer etc) did come after the sin fall. That we get old and weak did come after the sin fall. We are born into this world as sinners, but we cant come to heaven with even 1 single sin, so thefore we need Jesus since he did buy us free on the cross and toke the sins on him instead.

I remember that women in the Bible that they did throw stones on, becuse she was a hooker, Jesus come and saved here and told them that if someone here is without sin, then that person can throw the first stone. Nobody did throw any stone then. Becuse they know that nobody of them was perfect.

Jesus is the worlds savior and died on the cross, so everybody that belive in him not should get lost afterlife, but get life in kingdom of heaven. What people say or not, dosent matter.

Jesus said that he did come for all people, but not for perfect people that was better than everybody else and think they are "without any sin".

But ofcourse people can get better, that somebody have sin or done stupid things, dosent mean that person cant get better or that is no hope. And if someone throwing stones then its bad, becuse judging people are often this "perfect" people that Jesus didnt like.

Endret av ola the icebox
Lenke til kommentar

Var en person som lurte på om jeg trodde Jesus kom tilbake, jeg svarte at ja det tror jeg. Så fikk jeg disse spørsmålene tilbake fra personen...

"Then tell me, Jesus died on the cross for Sinners and not believers? So If you sinned and gave you heart to Him, why do people still throw stones at you? Why do people believe that once you were a sinner, you can never change for the better? Sorry for asking you this, but I just want to know, whether it is only the Afrikaans people that are like that, or is it everywhere in the world."

Er det noen som kan svare på dette? Hehe, jeg fikk det liksom ikke helt til :D

Det at det kristne samfunn tilgir synderen, betyr ikke at også verdenssammfunnet gjør det.

I verdens øyne forblir du skyldig, mens du i Guds og de kristnes øyne er uskyldig. Verdenssamfunnet godtar ikke at Jesus Kristus har gjort opp for synderen.

Endret av IHS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...