fsx v1.1 Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Hei. Jeg skule ta opp kjølevifta på den nye CPU så brøyt jeg litt hardt så gikk den opp og sleit med og få av CPU fra kjøle Vifta også mista jeg den i baken så bøyde nålene hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Går an å prøve å bøye dem tilbake, men om det ikke funker må du nok finne deg i å kjøpe deg en ny prosessor, gitt. Endret 9. november 2010 av Benny Lenke til kommentar
Jokkey Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Prøv veldig forsiktig å bøy de tilbake, med en pinsett eller noe! men vær FORSIKTIG, de tåler ikke så veldig mye. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 Prøv veldig forsiktig å bøy de tilbake, med en pinsett eller noe! men vær FORSIKTIG, de tåler ikke så veldig mye. Skal prøve Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Sånn som du kløner med datadeler, har jeg et par tips til deg. Og ikke tro at dette er en spøk, for jeg er blodig alvorlig. 1. SLUTT Å FIKLE MED DATAEN!!!!!! 2. Skal du fikle med noe, begynn med hekling eller strikking, det er billigere å rette opp feil på det området. 6 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Som de andre sier - finn en passende nål og bøy dem veldig veldig forsiktig tilbake. Vær nøyaktig at de kommer i riktig posisjon, ellers vil det kanskje ikke passe med sokkelen. Brekker du en eller flere pinner er alt håp ute. Det er så og si umulig å reparere en slik skade. Et tips til neste gang du skal ta av kjøleren og den sitter fast som fy: Ikke dra den oppover, men i stedet vri kjøleren med eller mot klokken sakte. Ikke bruk mer kraft enn du trenger for å oppnå bevegelse. Etter en kvart sirkel eller så vil kjøleren nesten løsne av seg selv. Husk også å aldi låse opp sokkel-"låsen" før du har tatt kjøleren av ellers øker du sjansen for å skade pinnene på denne måten. -Stigma 2 Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Sånn som du kløner med datadeler, har jeg et par tips til deg. Og ikke tro at dette er en spøk, for jeg er blodig alvorlig. 1. SLUTT Å FIKLE MED DATAEN!!!!!! 2. Skal du fikle med noe, begynn med hekling eller strikking, det er billigere å rette opp feil på det området. 1. Nei, øvelse gjør mester (Trur jeg ) 2. og Nei takk for hjelpen og klarte og få pc til og funke igjen med og bøye nålene tilbake Endret 9. november 2010 av Man of war 1945 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Ser du har hatt samme problemet før. Neste gang kjøper du Intel. Da har du pinnene på hovedkortet. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 Ser du har hatt samme problemet før. Neste gang kjøper du Intel. Da har du pinnene på hovedkortet. Så bøyer jeg pinnene på hovedkortet? NeiTakk så må jeg betale flere tusen kr for nytt hovedkort Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Ser du har hatt samme problemet før. Neste gang kjøper du Intel. Da har du pinnene på hovedkortet. Så bøyer jeg pinnene på hovedkortet? NeiTakk så må jeg betale flere tusen kr for nytt hovedkort Pinnene på hovedkortet skal ikke inn i noe spor. Prosessoren skal bare "hvile" på hovedkortet. Mye vanskeligere å bøye. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Ser du har hatt samme problemet før. Neste gang kjøper du Intel. Da har du pinnene på hovedkortet. Så bøyer jeg pinnene på hovedkortet? NeiTakk så må jeg betale flere tusen kr for nytt hovedkort Pinnene på hovedkortet skal ikke inn i noe spor. Prosessoren skal bare "hvile" på hovedkortet. Mye vanskeligere å bøye. En som kanskje er "mr.Unlucky Butterfinger" vil ikke ha noe problem med å herpe sokkelen på Intel-hk. Det "eneste" som er bra med Intel i denne sammenheng er at CPU nok tåler både å mistes i gulvet og klemmes på. Selv om jeg ikke vil anbefale det uansett CPU @Trådstarter: Du får trøste deg med at ny tilsvarende CPU ikke koster allverden. Men alt er jo relativt. Det kan jo være hele "ukelønna" for noen. Endret 9. november 2010 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Pinnene på hovedkortet slik som Intel modellen er akkurat like utsatt i min erfaring. Pinnene på hovedkort synes jeg er en god ide av andre grunner - men mer fysisk robusthet er absolutt ikke av dem ihvertfall. -Stigma Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 klarte også og miste den bærbare pc i bakken fra 20cm høyde i think men hører noe som er løst som kommer på vifta noe som er irriterende hva gjør jeg med det? pc funker som bare det endå har ikke skrujern for og skru på dataen Lenke til kommentar
TobbeOo Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Vis du ikke får åpnet maskinen kan du bare la være. Vis de er noe løst du hører, er det jo helt klart at du må åpne den. 1) Lev med det 2) Bruk 20-50 kroner på skrujern 3) Lever den til noen som tar betalt for å "fikse" PCer og betal enda mer. Vis man velger 1) Vær forsiktig.. Ødelegger du en vifte i en bærbar så har den ikke veldig mye reserve kjøling --> komponenter begynner og dø. 2) Bruk ikke makt, vær ekstremt forsiktig. Ta gjerne bilder / film underveis så du ser hvordan ting henger sammen, så du ikke har 20 ledninger du ikke aner hvor skal. VÆR FORSIKTIG. Ikke , IKKE , IKKE brukt makt. Vis du er 100% overbesvist om at du MÅ bruke makt, tenk igjen, og igjen før du faktisk bryter noe plastikk. 3) Da er det bare å vente Lykke til! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Tror du bør vurdere å kjøpe en Toughbook. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 Vis du ikke får åpnet maskinen kan du bare la være. Vis de er noe løst du hører, er det jo helt klart at du må åpne den. 1) Lev med det 2) Bruk 20-50 kroner på skrujern 3) Lever den til noen som tar betalt for å "fikse" PCer og betal enda mer. Vis man velger 1) Vær forsiktig.. Ødelegger du en vifte i en bærbar så har den ikke veldig mye reserve kjøling --> komponenter begynner og dø. 2) Bruk ikke makt, vær ekstremt forsiktig. Ta gjerne bilder / film underveis så du ser hvordan ting henger sammen, så du ikke har 20 ledninger du ikke aner hvor skal. VÆR FORSIKTIG. Ikke , IKKE , IKKE brukt makt. Vis du er 100% overbesvist om at du MÅ bruke makt, tenk igjen, og igjen før du faktisk bryter noe plastikk. 3) Da er det bare å vente Lykke til! Måtte lese posten 2 ganger for og skjønne hva du mener Spurte en IT ansvarlig på skolen om han kunne hjelpe men faen dette er en skolepc jeg fikk av hjelpemidelsentralen så får jeg for h******* ikke hjelp? Lenke til kommentar
TobbeOo Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Vis du ødelegger uten egen forsikring, så er det ditt problem, ikke dems. Ser ikke problemet med tidligere posten min? Du sier du ikke kan få åpnet den? Da får du ikke gjort noe, vis problemet er på insiden. På godt norsk, det er ikke dems problem vis du selv ødelegger noe. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 Vis du ødelegger uten egen forsikring, så er det ditt problem, ikke dems. Ser ikke problemet med tidligere posten min? Du sier du ikke kan få åpnet den? Da får du ikke gjort noe, vis problemet er på insiden. På godt norsk, det er ikke dems problem vis du selv ødelegger noe. jaja skjøner noe sier meg at du sier "På godt norsk,..." for og provosere men det er kanskje litt vanskelig . Lenke til kommentar
TobbeOo Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Prøver sjeldent å provosere folk, tjener ingen på noen måte, sier det rett fram isteden for å forklare hva jeg selv mener, isteden for å reflektere. Min Refleksjon skriver jeg, da det begrunner mine svar, isteden for og bare nevne noe tull, men du får tolke det som du vil Ha en god kveld Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 (endret) skvatt da viften på pc starta og begynte og snure hørte også plastikkdelen flyttet på seg men vis jeg hører vifta stopper da forter jeg meg og holde inne "off" knappen for og slå av pc og seff åpner og tar en titt men 4030502305043% forsiktighet Endret 9. november 2010 av Man of war 1945 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå