PuterDude Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Hey! Bare et kort spørsmål om hva dere synes om ternary-operatorer. Jeg brukte det aldri før, men har begynt å bruke det litt i det siste, da det både er kjappere å skrive, + at jeg enkelte ganger synes det ser bedre ut. Dog kun når sammenlikningen er kort. F.Eks <?php if ($isWeekend == true) { $mood = 'Good!'; } else { $mood = 'Bad.'; } // Synes jeg er bedre skrevet $mood = ($isWeekend) ? 'Good!' : 'Bad.'; ?> eller <?php function bar($str) { if (is_string($str) == false) { return false; } // Gjør ting } // Liker jeg bedre som function bar($str) if (!is_string($str)) return false; // Gjør ting } ?> Så, hvordan stiller dere dere til dette? Gjerne kom med en begrunnelse på hvorfor dere (ikke) liker det. Takk for svar:) - PD Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) For eller mot ternary operator? Bruker det gjerne der det kan komme til nytte. Feks når verdien til et html-attributt kommer an på hva en variabel inneholder, er det ganske handy å putte en ternary inn der. Bakdelen er at det er mindre lesbart, og det kan fort bli krøll med mange nestede ternarier. Fra PHP 5.3: Since PHP 5.3, it is possible to leave out the middle part of the ternary operator. Expression expr1 ?: expr3 returns expr1 if expr1 evaluates to TRUE, and expr3 otherwise. Endret 10. november 2010 av MikkelRev Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Når jeg skriver inline-PHP inni f.eks en det som skal bli HTML/XML-output ("templates" kaller vel de fleste det) bruker jeg det omtrent hele tiden. <span<?= $active ? ' class="active"' : null ?>>Fisk</span> Men i rene PHP-klasser bruker jeg det bare i opprettelse av SQL-statements og aldri i vanlig logikk. $sql = "SELECT /*SQL_CACHE*/ id FROM user WHERE age > 20" . (isset($height) ? " AND height > {$height}" : null) . " ORDER BY name DESC;"; Jeg har lite imot det, men nøstede slike kan lett bli hårete etter hvert. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Jeg bruker det for simple ting som entall/flertall og småting. Større ting blir uleselig eller knot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå