Gå til innhold

Bygging av ny topp notch pc

Anbefalte innlegg

Tiden har kommet for å bygge seg en ny PC. Jeg har ikke tenkt til å spare spesielt på midlene denne gangen og vil ha noe som legger seg i toppen av ytelse. Jeg ønsker at dere tar en titt på oppsettet og kommer med tilbakemeldinger. Noe jeg burde bytte kanskje?

Er samtidig litt usikker på RAMbrikkene, passer de hovedkortet? Er det eventuelt noen andre, bedre jeg burde ta med?

Oppsettet:

Hovedkort: Asus Rampage III Extreme

Prosessor: Intel Core i7 950

RAM: Corsair Dominator GT DDR3-2000

CL7 6 GB

Strømforsyning: Corsair HX 1000W

Skjermkort: HD 5970 2 GB – Eventuelt vente til 6990 kommer

Kabinett: Corsair Obsidian Series 800D

Harddisk: Western Digital Caviar Black 1 TB 64MB

Operativsystem: Windows 7, 64-bit

SSD: OCZ Vertex 120GB

Vannkjøling:

Ferdig sett fra netshop.no

Radiator: MIST Radiator 3x120

Skjermkortblokk: AC vannblokk, aquagratiX

Planen her er å bytte ut radiatoren som følger med i settet med mist sin. Samtidig lurer jeg på hva mer jeg trenger til skjermkortblokken? Jeg har aldri prøvd vannkjøling før og vil rett og slett være sikker på at jeg får med meg alt så det ikke blir noe problem når jeg setter det opp.

Totalpris blir på ca 22000

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil bare ha et skjermkort grunnet vannkjøling av det. Blir fort mye dyrere og mer stress når jeg skal kjøpe blokk til begge kortene osv :)

Men et par spørsmål:

1. RAM brikkene, de passer til hovedkortet?

2. Hva mer enn vannkjølingsblokk trenger jeg for å kunne få vannkjølt skjermkortet, hvilke "rør" og nipler eller hva det heter?

Lenke til kommentar

Jeg vil bare ha et skjermkort grunnet vannkjøling av det. Blir fort mye dyrere og mer stress når jeg skal kjøpe blokk til begge kortene osv :)

Men et par spørsmål:

2. Hva mer enn vannkjølingsblokk trenger jeg for å kunne få vannkjølt skjermkortet, hvilke "rør" og nipler eller hva det heter?

Nå må du huske at 5970 ikke er single GPU kort som GTX 480, men dual gpu, så er ville ikke vært så 100% sikker på om blokken dekker begge gpu'ene.

Lenke til kommentar

Men et par spørsmål:

Nå må du huske at 5970 ikke er single GPU kort som GTX 480, men dual gpu, så er ville ikke vært så 100% sikker på om blokken dekker begge gpu'ene.

I og med at blokken er laget for akkurat 5970 så regner jeg med at den faktisk passer til skjermkortet og dekker begge GPU'ene :)

Lenke til kommentar

Men et par spørsmål:

Hæh? Klart en blokk for 5970 passer så lenge det er referanse design på pcb(de fleste er det)

Du trenger bare blokk og nippler som passer det settet du kjøper (1/4bsp - 1/2"id), men siden du skal skifte radden så er det jo like greit å komponere ny vannkjøling selv om settet er bra så holder ikke en 240rad til cpu og en 2kjerne gpu.

Lenke til kommentar

Men et par spørsmål:

Hæh? Klart en blokk for 5970 passer så lenge det er referanse design på pcb(de fleste er det)

Du trenger bare blokk og nippler som passer det settet du kjøper (1/4bsp - 1/2"id), men siden du skal skifte radden så er det jo like greit å komponere ny vannkjøling selv om settet er bra så holder ikke en 240rad til cpu og en 2kjerne gpu.

Jeg var innom tanken på å komponere et vannkjølingssett selv, men jeg har rett og slett lite peiling på vannkjøling og ville derfor holde det enklest mulig slik at jeg ikke gjør feil eller glemmer å kjøpe noen deler som ødelegger kosen.

Lenke til kommentar

Du trenger noen meter med slange(feks 1/2"id), pumpe(trenger som regel ikke nippler), radiator,cpu blokk, tank og evt gpu blokk(2stk nippler per komponent her - 1/4"bsp 1/2"id)

Du trenger også vifter og kjølevæske.

Ta deg en tur innom vannkjølingsdelen av forumet evt. Den kalde kaféen om du vil ha hjelp med valg av deler..

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...