sveinbr Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Hei Følgende skjedde: Jeg spilte Civ 5 og hadde valgt DirectX10 eller 11. Etter ca. 1 time frøs skjermbildet og jeg kom ikke videre. Eneste løsning var å holde avknappen inne til Pc.en slo seg av. Når jeg startet opp igjen var skjembildet svart. Hovedkort P5Q Pro Skjermkort ATI Radeon HD 4870 Skjerm ASUS VK246 CPU intel core2 quad 450W strømforsyning (Corsair) 8Gb Ram Windows Vista 64 Maskinen er ca. 2 år og jeg har satt den sammen selv. Den har fungert prikkfritt til nå. Jeg har fulgt oppskriften på å resette BIOS, uten resultat, prøvd med annen skjermkabel, Kabel med VGA overgang, prøvd den andre DVI utgangen, og skjermen er like svart med unntak av ASUS merket når jeg slår den på og meldingsboksen om at det ikke er noen DVI eller VGA signal. Jeg har også prøvd en annen skjerm. Alle viftene går det lyser tre grønne lamper på skjermkortet og en på hovedkortet. Er svaret et nytt skjemkort?? Noe jeg synes var veldig tidlig! Veldig takknemelig for et tips. Lenke til kommentar
TobbeOo Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Optimistisk sett så ville jeg ha skyldt på skjermen som har noen obskure innstillinger... Mulig å teste på en annen skjerm? Det vil gi en veldig kraftig pek på problemet Lenke til kommentar
sveinbr Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 (endret) Optimistisk sett så ville jeg ha skyldt på skjermen som har noen obskure innstillinger... Mulig å teste på en annen skjerm? Det vil gi en veldig kraftig pek på problemet Jeg har testet på en annen skjerm, med samme resultat. Skjermene melder at den ikke får DVI signal. Kan jeg da regne med at det er skjermkortet? Jeg har ingen lett tilgang til å låne skjermkort for å teste, så et et tips hadde hjulpet mye før jeg tar veien innom butikken. Endret 10. november 2010 av sveinbr Lenke til kommentar
TobbeOo Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Peker på at det er skjermkortet.. Ikke noe løse deler / løse ledninger / ledninger som faktisk mangler, som er ukoblet? Vis ikke så er det nok skjermkortet Lenke til kommentar
sveinbr Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 Peker på at det er skjermkortet.. Ikke noe løse deler / løse ledninger / ledninger som faktisk mangler, som er ukoblet? Vis ikke så er det nok skjermkortet Nå fikk jeg lånt et skjermkort på jobben, prøver det i kveld. Skal sjekke alle ledninger og koblinger igjen. Takk for hjelpen. Svein Lenke til kommentar
sveinbr Skrevet 11. november 2010 Forfatter Del Skrevet 11. november 2010 Peker på at det er skjermkortet.. Ikke noe løse deler / løse ledninger / ledninger som faktisk mangler, som er ukoblet? Vis ikke så er det nok skjermkortet Nå fikk jeg lånt et skjermkort på jobben, prøver det i kveld. Skal sjekke alle ledninger og koblinger igjen. Takk for hjelpen. Svein Nei, det virket ikke heller, men er usikker på om det jeg prøvde er i orden, og tar sjansen på innkjøp av nytt kort i dag. Lenke til kommentar
fjoera Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Har hatt noen lignende problemer, og da var det hovedkortet som hadde gått ad undas. Kan jo være et tips å sjekke det ut? Lenke til kommentar
sveinbr Skrevet 11. november 2010 Forfatter Del Skrevet 11. november 2010 Har hatt noen lignende problemer, og da var det hovedkortet som hadde gått ad undas. Kan jo være et tips å sjekke det ut? Prøvde på jobben i dag, men der er det ikke maskiner beregnet på dette kortet, og enten var det ikke plass, eller det manglet strøm. Den gamle maskinen er imidlertid på plass, så nå har jeg bedre tid til å prøve. Lenke til kommentar
ceebee Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Er skjermen helt svart hele tiden? Eller kommer Bios info opp? Har lignende problemer med mine HD4890.. Det fungerer faktisk å ta strømmen på skjermen etter den har fryst... believe it or not! For meg virker det som om kortet sender helt rar info til skjermen, men en "restart" av skjermen løses problemet.. Nå har jeg samtidig HELT andre feil på mine skjermkort.. Som også skjedde sånn plutselig.. Men nå her jeg aldri vært bort en feil som kommer som forventet da Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Problemet med svart skjerm er at det kan skyldes både hovedkort, RAM, prosessor og skjermkort. Jeg heller mot å tro på hovedkortet eller strømforsyningen, ettersom du har prøvd med et annet skjermkort, og du ikke får noen pipesignaler heller. Det lureste du kan gjøre er å koble fra ALT, inkludert skjermkort, så resette BIOS og så koble til kun strøm på hovedkortet. Ta gjerne ut RAM også hvis du fortsatt ikke får bilde, og bytt eventuelt strømforsyning med den gamle maskinen. Hvis du da fortsatt ikke får lokket en reaksjon ut av maskinen er det enten hovedkortet eller prosessoren som er gåen. Lenke til kommentar
Jokkey Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Hadde nettopp samme problem.. Så jeg kjøpte først ny PSU, det uten lykke. Kjøpte så nytt HK, det var lykken I 90% av tilfellene med slikt problem er det HK som har røket (Sier en ekspert fra Amentio). Dette pga alt av strøm og signaler skal gjennom HK osv. Problemet du beskriver er HELT likt mitt problem, så jeg legger en knapp på HK, UTEN å være 100% sikker. Lenke til kommentar
sveinbr Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Takker for alle tips. Fikk lånt et nytt skjermkort hos den lokale forhandleren i Lillesand, når det heller ikke fungerte, tok jeg maskinen med når jeg leverte skjemkortet og fikk de til å se på den. (på tide å innrømme at her må de som kan mere enn meg slippe til) Venter i spenning på resultatet. Sorry glemte å svare: Skjermen er helt svart, og BIOS er resatt. Endret 12. november 2010 av sveinbr Lenke til kommentar
Jokkey Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Legger 500,- på at det er HK Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Legger 500,- på at det er HK Ikke nødvendigvis, jeg mistet også all signal fra skjermen, og da var RAM synderen. 500kr i mot synderen* Endret 12. november 2010 av knutsen92 Lenke til kommentar
sveinbr Skrevet 17. november 2010 Forfatter Del Skrevet 17. november 2010 Legger 500,- på at det er HK Ikke nødvendigvis, jeg mistet også all signal fra skjermen, og da var RAM synderen. 500kr i mot synderen* Det stemmer en OCZ PC2 6400 brikkene var død. Maskinen ble hentet i kveld og virker fint, nå med bare 6GB Ram:-) Takk for hjelp folkens, og jeg er erfaringer rikere som helt sikkert kommer til nytte. Takk også til den lokale forhandler for flott service:-) Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Legger 500,- på at det er HK Ikke nødvendigvis, jeg mistet også all signal fra skjermen, og da var RAM synderen. 500kr i mot synderen* Det stemmer en OCZ PC2 6400 brikkene var død. Maskinen ble hentet i kveld og virker fint, nå med bare 6GB Ram:-) Takk for hjelp folkens, og jeg er erfaringer rikere som helt sikkert kommer til nytte. Takk også til den lokale forhandler for flott service:-) Flott! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå