6ypoli10 Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Hei. Nettopp skaffet meg nytt bredbåndshastighet fra Get 25000/2000 og har Jensen Skandinavia ruter. Leker litt med utorrent og laster ned i ca 3mb men jeg laster ikke noe opp i det hele tatt når jeg prøver å seede. Har lest meg til at problemet mest sannsynligvis er at jeg har porten til utorrent stengt. Har sjekket dette på portforward.com og alle portene jeg prøver på utorrent er lukket. Har prøvd det meste føler jeg innenfor åpning av porter. Inne på kontrollpanel i Windows 7, med brannmuren osv osv. Men slikk jeg skjønner det må dette gjøres på ruteren min.. Skrev inn ip-adressen min i browseren og prøvde å åpne port i "NAT" options og deretter i "port forwarding" og i "virtual server". Har drivet med dette i ca 3 dager uten noe hell :/ tror jeg har lest hele internett og at som fins. Tror jeg rett og slett må få inn dette med en skikkelig T-skje så håper noen her vil ta seg tid å hjelpe meg slik at jeg kan få til dette. Hadde satt utrolig pris på det!! (har jensen scandinavia AirLink 59300) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Med UPNP går dette normalt heilt fint utan åpning av portar. Med heilt standard uTorrent-innstillingar og åpning in Windows-brannmuren, kva farge har symbolet heilt nederst i uTorrent? Grønn runding med ei hake inni, ser det sånn ut? I så fall har uTorrent tilgang til det som trengs av porter. http://thepirata.com/wp-content/uploads/2009/03/9a170039bcaf0b57dd0072f297564eee.png Først av alt kan du teste ved å finne ein torrent med masse leechere, altså brukar som ikkje har lasta ned alt, og samtidig har veldig få seedere. Om du laster ned noko med 500 seedere vil du neppe få lasta opp stort. Då vil du finne ut om alt fungere som det skal. Din makshastighet opp er rundt 230 kiloByte i sekundet (kB/s). Lenke til kommentar
6ypoli10 Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 Tok Aktiver Upnp på ruteren min via ip-adressen i browseren, det endret ingenting :/ jeg har det iconet ja, laster for ca 2-3 MB/s nesten uansett fil jeg laster ned.. Enten det er med Mange leecher, elr mange seeders elr mange av begge har de anbefalte innstillingene som utorrent sa jeg burde sette etter å kjørt en test man kan gjøre i programmet. Men for en elr annen grunn så seeder jeg ingenting, jeg får (0)(0) på seeders og vis jeg får f.eks (13)(1249) på seeders så laster jeg opp maks 5kbs kanskje :/ men så da er ikke porter problemet mitt i og med jeg har det grønne iconet med hake i? for når jeg går på check port står det at porten min er closed. Har ikke så mye peiling på dette ^^ Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Som sagt, det er leechere du laster opp til, ikkje seedere. At det står (13)(1249) under seeds betyr at du er kopla til 13 av 1249 i swarm for nedlasting. Ein seeder har 100% av torrenten og du kan kun laste ned frå dei. Ein leecher har ikkje 100% og du vil derfor kunne laste opp dersom ein brukar mangler delar av innhaldet som du har. Du vil og laste ned frå leechere, sidan alle laster ned forskjellige fragmenter av det totale innhald. Ein torrent består av ørten mindre fragmenter. Om du har lasta ned frå nummer 4000 til 6000 så vil andre kunne laste ned dei 2000 frå deg. Ein seeder har 100% og vil kun laste opp. Finn ein torrent med lite seedere og masse leechere. Ta ein som er lasta opp nyleg og få har fått lasta ned 100% av. Kunne du lagt til eit par torrenter med høg leechprosent og låg seedprosent, la dei laste ned nokre timar, så ta skjermskot av programmet og laste opp bilete? Endret 9. november 2010 av Zeph Lenke til kommentar
6ypoli10 Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 aye, kan så og si det meste om leech og seed.. Så jeg vet 100% at det er ikke filene som jeg laster ned som er problemet, har blandt annet hørt med en annen som har dårligere linje enn meg med samme torrent fil og laster opp 200kbs mens jeg ligger på 0b :/ så jeg tror det er noe med instillingene mine på enten, brannmur, port elr i utorrent.. har ikke static men dynamisk ip.. vet ikke om dette har så mye å si på opplastingen? og som sagt, nedlasting er ikke problemet har ca 3mb/s når jeg laster ned, er opplastingen som ikke vil fungere Lenke til kommentar
6ypoli10 Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 Ok beklager jeg misforstod litt hva du skrev, men skjønte det nå utifra det jeg husker mener jeg de torrents jeg har prøvd å seede har hatt lite av "utdelere" og mange av "deltagere" men kan prøve å finne en torrent med veldig lite seeders og så høyt mulig leechers jeg finner så skal jeg gi deg en update takk for tipset! Lenke til kommentar
6ypoli10 Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 (endret) men slik ser det ut sånn ca all the time http://img577.imageshack.us/img577/1323/utorrentt.jpg Endret 9. november 2010 av 6ypoli10 Lenke til kommentar
6ypoli10 Skrevet 11. november 2010 Forfatter Del Skrevet 11. november 2010 (endret) Utorrent sier jeg ikke har Upnp aktiv elr åpen port, men har det Upnp aktiv ifølge ruter innstillingene mine :/ Uploaded with ImageShack.us Endret 11. november 2010 av 6ypoli10 Lenke til kommentar
6ypoli10 Skrevet 11. november 2010 Forfatter Del Skrevet 11. november 2010 Her er bilde av hvordan jeg åpner en port, vet ikke om jeg gjør det riktig elr feil? prøvd å tatt av brannmur på både ruteren min og windows.. dette fungerer heller ikke :/ Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Lenke til kommentar
6ypoli10 Skrevet 11. november 2010 Forfatter Del Skrevet 11. november 2010 nå har jeg fått fikset det på enn elr annen måte, men takk for hjelpen Zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå