Jokkey Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Hei! Må jeg "reinstallere" windows når jeg har tatt i bruk nytt hk ? Kjøpte nytt idag, d FUNKA !! Maskina poster og booter, men restarter når den kommer til "Loading windows". Må jeg reparere / installere windows ? På forhånd tusen takk! - Joachim Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Ja, det må man regne med. Prøv en 'Repair install', så slipper du å installere alle programmer på nytt. Lenke til kommentar
Jokkey Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 Bleh Jaok Takk skal du ha Lenke til kommentar
Jokkey Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 Hvis jeg kjører en "Repair windows" vil jeg da miste alle filer ? Tenkte selvfølgelig ikke på å dele hdd'n da jeg installerte windows, så OS ligger på samme disk som resterende 500gb :\ noen som har prøvd repair med Windows 7 ? håper på svar! Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Jeg pleier å ta full reinstallering når jeg kjøper nytt hovedkort. Da slipper jeg rester fra gamle drivere. Lenke til kommentar
Jokkey Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 Skjønner, men er det mulig å beholde filer? Jeg MÅ ha noe av det som er der! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Det er nettopp poenget med Repair Install. http://www.sevenforums.com/tutorials/3413-repair-install.html Lenke til kommentar
TobbeOo Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Vis du har en tom / ubrukelig disk, så ville jeg ha gjort følgende (vet ikke hvor data kyndig du er) 1) Installert Windows på en ny disk, uten noen viktige filer 2) Starte Windows. Flytte alle de filene du TRENGER, til en minnepenn / til CD / til "nye diske du bruker" 3) Installere Windows på den gamle hardisken (du har nå de filene du trenger) 4) Starte Windows, også henter du filene fra den "nye disken". Eventuellt starte en f.eks Linux Live CD, og kopiere filene fra disken til en annen disk / cd / minne penn / etc, også installere Windows. HVEDMINDRE Safe modus kan gjøre at du kan ordne det derfra, (ta bort gamle drivere o.l?) Lenke til kommentar
Jokkey Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 Kommer ikke inn i sikkerhetsmodus. Den stopper på system32/data.sys - Der er den i 2-3 sekunder så rebooter den. Det er vel ikke noe annet å gjøre enn å repaire :\ Hadde selvfølgelig ikke dvdcd tilgjengelig ikveld.. så får den ikke opp før i morgen =\ Lenke til kommentar
Jokkey Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 Jeg står altså fast under booting. Den restarter selv når den skal loade windows. Så jeg kommer altså ikke inn til skrivebord etc. Lenke til kommentar
TobbeOo Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Har du en annen datamaskin i huset? Kom på en veldig enkel måte å rede filene på, sett at repair er uheldig (jeg stoler på ikke repair verktøy). Vis du tar hardisk A (med filene på) inn i en annen stasjonær PC, så skal du kunne boote opp hardisk B (den som er i PCen du bruker nå), og få Windows. Da har du god tilgang til hardisk A med filene dine, og derfra flytte filene fra A til B , også formatere.? Lenke til kommentar
Jokkey Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 Har desverre ikke en annen stasjonær! kunn en bærbar :/ mulig jeg kjøper en pissbillig HDD imorgen, just to be sure! PC utgifter kom ikke med i prioriteringen av stipendet men men Ny PSU, HK og nå HDD! Lenke til kommentar
TobbeOo Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Er ikke lett =/ Men alltid kjekt med en pissibllig HDD på siden, lønner seg OFTE Lykke til =) Håper jeg var til noe hjelp i det minste Lenke til kommentar
kehax Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Boot maskinen med en USB minnepinne. Legg feks SLAX på minnepennen så bør du få tilgang til alle filene på disken. Du må ha et medium og kopiere de over på da. Lenke til kommentar
HK416 Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Hvilket hovedkort er det? Om du har nyere HK fra Asus kan du vel bruke express gate? Det er innebygget OS i HK. Mener du har tilgang til epost program, inrenett og diskene dine. Eller, isteden for ny disk, kan du skaffe deg en sata->usb kobling. Billigere, og kan være nyttig. Lenke til kommentar
Jokkey Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 Er et Asus P7P55D ? Står noe ExpresGate når den post'er! Kan du hjelpe meg videre ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå