Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nett faller ut, løsninger?

Gjest medlem-105082

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082

Hei!

Jeg leier hybel hos et eldre ektepar, og har de to siste månedene slitt med at det trådløse nettet faller ut når du minst aner det. Den første måneden fungerte helt perfekt, men etter at de oppgraderte til bredbåndstelefoni (telefoniadapter fra Canal Digital?), så har det trådløse nettet begynte å falle ut, og jeg må dermed opp til de på loftet å trekke ut kontakten for å restarte routeren. Internett via kabel fungerer selv om det trådløse blir borte. Er det routeren som ikke klarer å takle oppgraderingen/den ekstra boksen? For meg virker det som om at det blir overbelastning av noe slag, spesielt siden alt dette har skjedd etter at de fikk bredbåndstelefoni.

Routeren de har nå er D-Link DI-524.

Jeg ville gjerne høre om dette er tilfelle før jeg eventuelt kjøper en bedre router.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Høres veldig merkelig ut. Kabelnettverket/telefoni burde vel i så fall heller ikke fungere, da det er tilkoblet routeren.

Noen andre meninger?

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg leier hybel hos et eldre ektepar, og har de to siste månedene slitt med at det trådløse nettet faller ut når du minst aner det. Den første måneden fungerte helt perfekt, men etter at de oppgraderte til bredbåndstelefoni (telefoniadapter fra Canal Digital?), så har det trådløse nettet begynte å falle ut, og jeg må dermed opp til de på loftet å trekke ut kontakten for å restarte routeren. Internett via kabel fungerer selv om det trådløse blir borte. Er det routeren som ikke klarer å takle oppgraderingen/den ekstra boksen? For meg virker det som om at det blir overbelastning av noe slag, spesielt siden alt dette har skjedd etter at de fikk bredbåndstelefoni.

Jeg ville gjerne høre om dette er tilfelle før jeg eventuelt kjøper en bedre router.

det første dere kan gjøre er å invistere i en ny Router. DI-524 er en av planetens dårligste routere. den er ustabil og takler ikke mange ip pakker samtidig.

kjøp Linksys WRT-54G https://www.ardata.no/ardata/default.asp?page=vare&ProdusentID=WRT54GL

denne er dønn stabil og takler mer det meste. og den er billig.

har hele mitt liv strevd med naboer og venner som har kjøpte en form for D-Link router. de dyreste fra D-link til 2000,- kan fungere men disse til 300-400 kr er søppel :p

Lenke til kommentar

Hei.

det første dere kan gjøre er å invistere i en ny Router. DI-524 er en av planetens dårligste routere. den er ustabil og takler ikke mange ip pakker samtidig.

kjøp Linksys WRT-54G https://www.ardata.no/ardata/default.asp?page=vare&ProdusentID=WRT54GL

denne er dønn stabil og takler mer det meste. og den er billig.

har hele mitt liv strevd med naboer og venner som har kjøpte en form for D-Link router. de dyreste fra D-link til 2000,- kan fungere men disse til 300-400 kr er søppel :p

Må bare si jeg har hatt en slik Linksys router, og om Dlink er ustabilt vel så er i alle fall ikke Linksysen mye bedre. Men du er nok inne på noe at routere til 3-400 er søppel. Man får gjerne det man betaler får.

Lenke til kommentar

Så det er mest sannsynlig routeren som ikke takler alle forbindelsene etter at de fikk bredbåndstelefoni?

Har sett litt på denne routeren: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=331590 - D-Link DIR-655.

Linksys WRT54G har vi hatt hjemme, og opplevde ikke noe ustabilitet. Skal høre om det er det vi fortsatt kjører hjemme.

Har selv D-link-dir655, har hatt den i over to år og aldrig noe tull.

Den tåler stor belastning mye Torrents og den er en av de beste på Trådløst..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...