Gå til innhold

Tippeligaen 2011! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Nei, men så var det sarkastisk. Han ba meg drite i at hva andre mente om Europa.

 

I Europa står alle lag bak hverandre. Feiler et lag ødelegger det for alle. Så selvfølgelig håper jeg at norske lag kommer til gruppespill og evt lenger. Det er bra for oss.

Men han kopen er tydeligvis uenig. Men det er sikkert fordi Brann ikke klarer å prestere noe i Europa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da håper jeg Brann aldri lykkes i Europa. Fornøyd?

 

Jeg er fornøyd uansett. Ville vært latterlig av meg å kreve at supportere av rivaliserende lag skal holde med mitt lag i Europa, noe du ser ut til å gjøre. Vet om masse mennesker der jeg bor (Trondheim) som var strålende fornøyd med at Brann røk ut mot Marseille i CL-kvalikken sist, og det er jo helt naturlig. At vi kommer oss til CL og kan utfordre det økonomiske konkurranseforspranget til RBK er selvsagt ikke de tjent med.

Lenke til kommentar

Når det kommer til Europa synes jeg folk kan gi faen i "håper blablabla ikke kommer videre". Jeg unner alle lag spill i Europa. Det styrker vår posisjon og norsk fotball drar utvilsomt godt av det.

 

Jeg synes du kan gi faen i å diktere hva andre fotballsupportere skal håpe og ikke håpe. :)

Vi er vel ikke tjent med at norske lag skal ryke ut tidlig? I så fall er det en merkelig logikk du har

Lenke til kommentar

Mange er nok glade etter det har skjedd ja, men før kampen tror jeg de fleste håper de kommer seg videre, iallefall gjør jeg det. For å si det slik. Skal Brann i kamp og har en kamp igjen til gruppespillet i EL så håper jeg på en måte at Brann kommer seg dit pga løftet Norge får av det. Men har det seg slik at Brann taper kampen blir jeg ikke sur, jeg er også glad for at de tapte hvis du forstår.

Lenke til kommentar
Vi er vel ikke tjent med at norske lag skal ryke ut tidlig? I så fall er det en merkelig logikk du har

 

Hvorfor det? Det er to sider av medaljen. Når et norsk lag gjør det bra i Europa gagner det nasjonsrankingen littegrann for alle lag. Men de får samtidig et stort økonomisk forsprang på resten. De som har fulgt RBK's dominans i norsk fotball skjønner vel at nettopp det økonomiske forspranget er det som påvirker de andre klubbene mest. Og selv om det ikke hadde vært rasjonelt å håpe på RBK-tap i Europa (noe det er), så er det nå engang slik at fotballfølelser ikke alltid er rasjonelle. Det ligger jo naturlig i rollen som supporter. Man har et lag man ønsker alt godt, og noen rivaler som man ønsker "alt vondt."

 

For min del kan folk holde med hvem de vil i Europa, men det blir litt patetisk å kreve at jeg som Brann-supporter skal holde med RBK når de er i CL-kvalikk. Jeg skjønner ikke at det skal være så viktig for folk. Skulle likt å se hvor mange andre land hvor folk krevde at fotballsupportere skal holde med rivalene sine i internasjonale kamper...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel litt anerledes i England og Spania da. De lagene som kommer til CL derfra har fan base over hele verden og økonomien de får gjennom CL gjør ikke så mye som den gjør for norske lag. Uansett så er Chelsea og United rivaler i CL og. Vi får kun 1 lag til CL. De har vel 3 eller 4. Så forskjellen er anereldes.

 

Men ser ikke bortfra at de lagene som ikke klarer det holder med noen av de lagene som klarte det.

Lenke til kommentar

Kvifor skal supportere av andre klubber håpe på at motstanderene kommer seg ut i de store konkuransene og blir sterkere både økonomisk, selvtilliten større og klubben blir mer kjent?

Vil supportere at andre klubber skal bli sterkere enn dems egen og skape mindre sjanse for å komme seg ut?

For meg var 13 år med lidelse nok, så Rbk unner eg minde suksess enn andre klubber i tippeligaen, slik er det berre :)

Lenke til kommentar

Uten Rosenborgs suksess ute i Europa, og de få utenlandsproffene vi har i Norge, så ville Tippeligaen vært på nivå med den Islandske.

 

Javel? For å ta et enkelt-tilfelle: Kan du fortelle meg nøyaktig hvordan RBK bidro til at Brann kom seg til kvartfinalen i Cupvinnercupen på 90-tallet? Det var ihvertfall ikke på grunn av utenlandsproffene, og heller ikke den fantastiske nasjonsrankingen som bidro til at vi slo ut lag med spillere som Jaap Stam og Philip Cocu.

Lenke til kommentar
Vi er vel ikke tjent med at norske lag skal ryke ut tidlig? I så fall er det en merkelig logikk du har

 

Hvorfor det? Det er to sider av medaljen. Når et norsk lag gjør det bra i Europa gagner det nasjonsrankingen littegrann for alle lag. Men de får samtidig et stort økonomisk forsprang på resten. De som har fulgt RBK's dominans i norsk fotball skjønner vel at nettopp det økonomiske forspranget er det som påvirker de andre klubbene mest. Og selv om det ikke hadde vært rasjonelt å håpe på RBK-tap i Europa (noe det er), så er det nå engang slik at fotballfølelser ikke alltid er rasjonelle. Det ligger jo naturlig i rollen som supporter. Man har et lag man ønsker alt godt, og noen rivaler som man ønsker "alt vondt."

 

For min del kan folk holde med hvem de vil i Europa, men det blir litt patetisk å kreve at jeg som Brann-supporter skal holde med RBK når de er i CL-kvalikk. Jeg skjønner ikke at det skal være så viktig for folk. Skulle likt å se hvor mange andre land hvor folk krevde at fotballsupportere skal holde med rivalene sine i internasjonale kamper...

Det er ingen som krever det heller. Hvis flere norske klubber gjør det bra ute, tilsier det også at nivået i Norge er høyt. Noe som gjør at norske spillere blir mer interessante, det gagner jo alle parter.

Det økonomiske forspranget er jo resultatet av satsing over tid. Rosenborg satset og fikk gevinst i 15 seriegull og spill i Champions League i flere sesonger på rad. Ser man på landslaget på slutten av 90-tallet var nesten samtlige utenlandsproffer, mange av de solgt fra andre klubber enn Rosenborg. Det viser jo at Rosenborg gjorde norske spillere mer interessante og attraktive

Lenke til kommentar

Satser på at jeg er klar til det i morgen..

 

 

In other news:

 

Pall Gunnarson klar for RBK når klubbene er enige om en overgangssum.

 

kilde

 

 

EDIT: Så enkelt var det ikke. "Stabæk har akseptert bud fra Vålerenga, men spilleren selv skal være enig med Rosenborg."

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Men nå skal jo egentlig Rosenborg bli enig med klubben først. Merkelig at man har kunnet snakket rett med spiller først.

 

Håper som sagt dere trekker det lengste strået. Vil heller ha litt yngre spillere og kanskje på andre posisjoner. Blir ikke misfornøyd om vi får han heller da riktignok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...