Gå til innhold

Tippeligaen 2011! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De gangene Brann har fått prøve seg i CL-kvalikk har reglene vært noen helt andre enn de er i dag, og RBK har selvsagt fått dra fordel av seeding-poengene sine, en fordel de andre norske lagene ikke har i Europa.

 

RBK har hatt et kjempepotensiale for et comeback etter enhver katastrofesesong de siste ti-femten årene på grunn av klubbens økonomiske styrke, men nå begynner dette faktisk å jevne seg ut. Finanskrisen slo veldig dårlig ut for RBK, delvis fordi de hadde mange verdier plassert i eiendom, men også fordi de har en veldig bred organisasjon. Om jeg var RBK-supporter ville jeg ikke vært særlig trygg på et comeback dersom årets sesong går til helvete, med verken seriemesterskap eller gruppespill i CL.

 

Molde, med Røkke-penger, og VIF og Brann, med et stort økonomisk potensiale fra både næringsliv og billettinntekter, kan bli jevnbyrdige rivaler på sikt. Men det innebærer selvsagt at RBK gjør det såpass dårlig at de verken kommer til CL ellervinner serien i år, og det tror jeg fortsatt er usannsynlig.

Lenke til kommentar

Rett og slett utrolig deilig med RBK-tap i dag. Veldig viktig i et langsiktig perspektiv at RBK ikke vinner serien.

 

Ja, får når Brann prøver seg i kvalikk til Cl går det bedre...

Førsteklasses argumentering. Well done :thumbup: Vi har fått prøvd oss en gang, da endte det med tap på straffer mot la ligas 4 beste lag på den tiden, etter å ha kjørt over de i hjemmekampen, der vi vinner uheldig 2-0. Dette uten T. Helstad.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Tipper Tromsø(om rbk ikke på mirakuløst vis kommer på topp) vinner årets Tippeliga. Tromsø har god erfaring i europaspill, slått bl-annet Chelsea og Galatasaray. ''Guttan'' kan gjøre det godkjent om de får sjansen i Cl-kvalikken.

Lenke til kommentar

Rett og slett utrolig deilig med RBK-tap i dag. Veldig viktig i et langsiktig perspektiv at RBK ikke vinner serien.

 

Ja, får når Brann prøver seg i kvalikk til Cl går det bedre...

Førsteklasses argumentering. Well done :thumbup: Vi har fått prøvd oss en gang, da endte det med tap på straffer mot la ligas 4 beste lag på den tiden, etter å ha kjørt over de i hjemmekampen, der vi vinner uheldig 2-0. Dette uten T. Helstad.

 

Det var i Europa-ligaen. Vi har spilt CL-kvalikk to ganger, mot Olympic Marseille og et øst-europeisk lag jeg ikke helt husker hvem var. Vi var forøvrig faktisk ganske nærme å gå videre begge ganger. Jeg er ganske sikker på at vi hadde gått videre om reglene var som i dag.

Lenke til kommentar

Tipper Tromsø(om rbk ikke på mirakuløst vis kommer på topp) vinner årets Tippeliga. Tromsø har god erfaring i europaspill, slått bl-annet Chelsea og Galatasaray. ''Guttan'' kan gjøre det godkjent om de får sjansen i Cl-kvalikken.

 

Tromsø slo Chelsea på hjemmebane, men ikke sammenlagt. De tapte 9-4.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Sa ingenting om at de vant sammenlagt. Tromsø er vel det norske laget som har gjort det skarpest i Europa utenom Rbk?(evt Viking)

 

E: Vif kommer nok på andreplass når jeg tenker meg om.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Sa ingenting om at de vant sammenlagt. Tromsø er vel det norske laget som har gjort det skarpest i Europa utenom Rbk?(evt Viking)

 

E: Vif kommer nok på andreplass når jeg tenker meg om.

 

Tromsø har gjort det bra. De er også det eneste norske laget jeg kommer på som ikke har gått på en kjempesmell mot et drittlag i Europacupene.

 

Viking slo jo faktisk ut Chelsea sammenlagt, gjorde de ikke? Og Brann er det eneste norske laget som har klart å komme seg gjennom gruppespillet i Europaligaen. Det er en del bra norske prestasjoner i Europa når man ser det i sammenheng med at RBK har hatt økonomi til å få støvsuge det norske spillermarkedet i to decennium nå.

Lenke til kommentar

De gangene Brann har fått prøve seg i CL-kvalikk har reglene vært noen helt andre enn de er i dag, og RBK har selvsagt fått dra fordel av seeding-poengene sine, en fordel de andre norske lagene ikke har i Europa.

 

Skal sies at Brann er det forrige laget som virkelig tok sats i EU-spillet bortsett fra RBK. I 2007 når RBK var i CL og Brann i UEFA-cup (som også RBK ble med i etterhvert) var det forrige året Norge markerte seg med klubbfotball i Europa. RBK og Brann lå vel an til å møtes i en 8-dels finale, om de hadde tatt seg videre. Brann hadde sikkert kommet seg til CL med den trekningen RBK hadde. Et par søppellag pluss Tampere i siste kvalikk.

 

Når det er sagt så tror jeg Brann vil slite på like stor linje som de andre norske klubbene gjør ute i Europa per dags dato. Seeding-poeng hjelper ikke stort når man møter lag som FC København osv.

Lenke til kommentar

De gangene Brann har fått prøve seg i CL-kvalikk har reglene vært noen helt andre enn de er i dag, og RBK har selvsagt fått dra fordel av seeding-poengene sine, en fordel de andre norske lagene ikke har i Europa.

 

Skal sies at Brann er det forrige laget som virkelig tok sats i EU-spillet bortsett fra RBK. I 2007 når RBK var i CL og Brann i UEFA-cup (som også RBK ble med i etterhvert) var det forrige året Norge markerte seg med klubbfotball i Europa. RBK og Brann lå vel an til å møtes i en 8-dels finale, om de hadde tatt seg videre. Brann hadde sikkert kommet seg til CL med den trekningen RBK hadde. Et par søppellag pluss Tampere i siste kvalikk.

 

Når det er sagt så tror jeg Brann vil slite på like stor linje som de andre norske klubbene gjør ute i Europa per dags dato. Seeding-poeng hjelper ikke stort når man møter lag som FC København osv.

 

FCK-trekningen var vel et resultat av at RBK akkurat ikke var i posisjon til å bli seedet, så vidt jeg husker. RBK's seeding-poeng har vel gått nedover de siste årene.

 

Ellers en god oppsummering. Brann gjorde det veldig godt i Europa i det året der de hadde en stall som var bred nok til å satse på de internasjonale turneringene. Minner litt om RBK's prestasjoner på 90-tallet, der de hadde noen ekstremt imponerende resultater i Europa samtidig som de lekte seg gjennom den norske serien. Husker spesielt at de rundpilte den tyske seriemesteren Borussia Dortmund og vant 3-0 (?) på hjemmebane i CL-gruppa. RBK har selvsagt gjort ting i internasjonal fotball som andre norske lag bare kan drømme om inntil videre, men om vi får et maktskifte i norsk fotball tror jeg vi kan oppleve liknende ting igjen. Jeg håper jo selvsagt inderlig at det er Brann som stjeler den posisjonen. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Bare fordi. Molde kan jo ikke vinne serien, er jo et tegn på dommedag om det skjer.

 

Molde har tatt nytte av å spilt to kamper mer enn de fleste, men regner med de imploderer iløpet av høstsesongen. Som vanlig. Vi snakker tross alt om Tippeligaen her.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Mener at den roteringen av spillere Molde har vært flinke til å gjennomføre i vårsesongen vil være med å gjøre de til det sterkeste kortet i høst. Toppspillerne blir ikke overbrukt og flere får muligheten til å heve seg. Gjennom en lang sesong så borger dette for mer stabile prestasjoner og ustabilitet er mer enn noe som har preget mange av de antatte topplagene.

 

Egentlig er det et år for tidlig for Molde å vinne gull, men det ser unektelig bra ut og jeg tror TIL vil få problemer med å holde helt til sesongslutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...