Gå til innhold

Tippeligaen 2011! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Hva er det egentlig du prøver å si Hoff? At alle norske klubber skal si seg fornøyd med å være springbrett? Jeg er glad norske trenere som f.eks Solskjær tenker annerledes enn deg. Det å ha ambisiøse visjoner og ambisjoner er en STOR fordel. Det er nettopp det Nils Arne Eggen og RBK viste oss på 90-tallet.

 

Som Brann-fan vil jeg definitivt si at Rudolph Austin er bedre enn både Olofinjana og Paul Scharner. Hva mener du Brann skal gjøre i sommerpausen om de får et lavt bud på denne spilleren? Selge ham billig for å gi et tegn til utenlandske lykkejegere om at Norge er et enkelt sted å forlate? Det blir for dumt, rett og slett. Jeg tror ikke du skjønner hvordan fotballlverdenen fungerer.

 

Markedet internasjonalt er kynisk, og det må vi selvsagt tilpasse oss. Om vi står utenfor og bare sier oss forøyd med å utvikle gode afrikanere for verdensmarkedet, så er vi tapere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del som Vålerenga-supporter, så håper jeg at vi utvikler egne spillere, og selger dem videre når de er klare for en større liga. Så vil dette frigjøre rom for de nye talentene vi utvikler. Jeg ønsker ikke å se Singh i Vålerenga når han er 28, da håper jeg han er i en god europeisk liga og dominerer, så kan heller Kamer Qaka være det nye store i Vålerenga.

 

Det som har skjedd med Skjelbred f.eks, er noe jeg ikke ønsker å se. Man får jo se ettervirkninger i RBK nå, hvor flere spillere enn noen gang, går som bosman istedenfor å signere ny kontrakt. Greit nok at man ikke skal selge for spotpris, men det blir håpløst å holde på spillere når markedet ikke vil tilby en viss sum laget ønsker.

Lenke til kommentar

Det Rosenborg viste oss på 90 tallet var at de var et springbrett? Så absolutt ikke, de skapte egne spillere og det med stort hel. Vet ikke om du husket kampen i 1996 som er noe av det største Rosenborg har oppnådd.

 

I den kampen var det disse som fikk spille: Jørn Jamtfall - Bjørn Tore Kvarme, Jon Olav Hjelde, Erik Hoftun, Ståle Stensaas - Vegard Heggem, Roar Strand (Jahn Ivar Jakobsen, 90'), Bent Skamelsrud, Trond Egil Soltvedt, Harald Martin Brattbakk - Steffen Iversen

 

Kan du fortelle meg om en større begivenhet det norsk fotball har skapt siden? De kom tross alt til kvartfinale etter å ha slått selveste Milan på San Siro.

 

Ser du på navnene er dette spillere som hadde spilt i RBK lenge, kjente kulturen etc. Kan aldri tenkte meg dette går an med mindre man får tid til å bygge et slikt lag igjen. Hvis tippeligaen var et springbrett hadde aldri slike resultater kommet. Så derfor mener jeg at det er bedre at de får tid til å bygge laget enn å bygge laget på en "springbrett" ide.

 

Tydelig at du er liten fan av norsk fotball når du har en slik ide. Og hvordan kan du mene at nivå løftes voldsomt slik? Ved å la spillere spille her i 2-3 år før de stikker vil jo ikke gjøre noe nytte, når de drar går nivået ned igjen. Det er da eller viktig sånn som Rosenborg gjør nå, og satse på Svensson, Midtsjø, Bakenga og de unge, enn å hente inn en Afrikaner som spiller her i 2 sesonger. Egen produserte er veien å gå.

 

Norge burde følge etter England, om at man må ha en så stor andel egen produserte i klubben eller ha hatt tilknyttning. Da får man stoppet den ideen din med en gang.

 

 

 

Maefteda: Det som skjedde med Skjelbred kan vel sies å være en stygg takling i CL da han var ung og aktuell ut. Var mange som så på han da og jeg er sikker på at hadde det ikke vært for skaden hadde han spilt utenfor Norge nå. Skjelbred mista mye progress pga den taklingen, den satte en stopper for han. Synes han ikke har begynt å komme seg skikkelig før i år, da han igjen er aktuell. Så litt dumt å si at RBK tviholder på han.

Endret av Emils1
Lenke til kommentar

Norske klubber er ikke i den posisjonen at de kan avslå tilbud fra utenlandske klubber. Økonomien tilsier ikke at man kan la hver. Flere budsjetterer med spillersalg for at regnskapet skal gå i 0.

 

Det hjelper norsk fotball lite å satse på utenlandske talenter, hva for vi igjen for det? Da blir tippeligaen som the hoff skriver et "springbrett". Molde - Aafk og Brann - Stabæk hadde henholdsvis 10 og 11 utenlandske spillere på banen. Ironisk nok ligger Molde og Brann øverst på tabellen.

 

Det må da være mer gunstig å hente lokale talenter, enn å hente en afrikaner. både med tanke på landslaget og norske spilleres renomè i utlandet

Lenke til kommentar

Verden er ikke så svart/hvit (selv ikke for RBK).

 

Stammen i laget bør naturligvis være lokale spillere, men dersom man skal lykkes nasjonalt og ikke minst internasjonalt så er det viktig å også hente dyktige spillere fra utlandet. Og med utlandet så sidestiller jeg Sverige med Argentina. Historien har vist at Söta Bror nødvendigvis ikke har noe særlig mindre lyst til å reise nedover kontinentet enn f.eks afrikanske spillere. Mitt personlige ønske er at Rosenborg slutter å bruke så himla mye penger på middelmådige norske spillere (Rosenborgs Mesut Özil er et glimrende eksempel på dette).

Lenke til kommentar
For meg er Morten Moldskred Norges Mesut Özil. Du husker vel den lettbente tyskeren fra VM-kampene? Moldskred er like lettbent med like stort arbeidsområde. Han er alltid spillbar eller på jakt etter rom. Morten gjør mye riktig' date=' men til feil tid. Rytmen stemmer ikke med bevegelsene og derfor fremkaller Moldskreds involveringer flere oppgitte stønn enn applaus fra tribunen. Gi mannen litt mer tid! Morten Moldskred skal vite at han er i godt selskap med mange og fremragende Rosenborg-spillere som slet lenge før det satt.[/quote']

 

Lenke

Lenke til kommentar
Greit nok at man ikke skal selge for spotpris, men det blir håpløst å holde på spillere når markedet ikke vil tilby en viss sum laget ønsker.

 

Helt feil. Dersom markedet ikke tilbyr den summen spilleren er verdt for klubben, så bør ikke klubben selge. Grunnleggende økonomi.

Lenke til kommentar
Greit nok at man ikke skal selge for spotpris, men det blir håpløst å holde på spillere når markedet ikke vil tilby en viss sum laget ønsker.

 

Helt feil. Dersom markedet ikke tilbyr den summen spilleren er verdt for klubben, så bør ikke klubben selge. Grunnleggende økonomi.

det er vel vitterlig markedet som bestemmer markedsverdien og ikke klubbene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...