Gå til innhold

Tippeligaen 2011! [Status: Sesongslutt]

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gi meg et lag som kom seg over nederste halvdel på tabellen etter en større sportslig og økonomisk satsing, bortsett fra RBK. Enga begynner først nå å nyte godene. Et lag blir ikke bra over natten bare for at en kjent trener og over gjennomsnittet gode spillere kjøpes inn. Utålmodige møringer vil nok ikke få stort ut av dette, og vil følge i Brann sine fotspor.

Det er min spådom hvertfall.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gi meg et lag som kom seg over nederste halvdel på tabellen etter en større sportslig og økonomisk satsing, bortsett fra RBK. Enga begynner først nå å nyte godene. Et lag blir ikke bra over natten bare for at en kjent trener og over gjennomsnittet gode spillere kjøpes inn. Utålmodige møringer vil nok ikke få stort ut av dette, og vil følge i Brann sine fotspor.

Vil følge i Brann sine fotspor den gangen de virkelig satset i nyere tid? Som i... 2007?

Med nok penger på bordet vinner man jo Tippeligaen. Det er til syvende og sist det som legger grunnlag for suksess.

@DJ_Dark:

Jeg håper de vinner fordi de vil være som et korthus. Dessuten spår jeg en gigantisk økonomisk smell for RBK dersom de ikke klarer å snuble seg til CL i løpet av et par år. Ingentning hadde vært bedre enn om en sportslig sparekniv må utgjøre stor skade i Trondheim.

Lenke til kommentar

Er virkelig det siste innlegget til DJ_Dark av så høy kvalitet at det fortjener en pluss? :hmm:

Vålerenga har forøvrig signert tre spillere de siste timene. Aleksander Solli, en back fra Løv-Ham, Fredrik Stoor fra Fulham og den 18 år gamle spissen Sidoine Oussou fra Benin. Han har allerede spilt et par kamper for landslaget og talentspeider Stig Torbjørnsen omtaler han som det beste afrikanske talentet han har sett. Skjelver dere i buksene? :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Stoor er en solid forsterkning på høyreback, og akkurat det vi trengte i forsvaret. Oussou og Solli er uprøvde, og vi vet ikke helt hva vi får. Det blir hvertfall spennende å følge utviklingen. Synes vi er vinnere på overgangsmarkedet hittil hvertfall, og vi har nesten ikke brukt noen overgangspenger på det heller.

Ryktes fra flere om Daniel Fredhiem Holm tilbake. Jeg sier bare; Ja takk! Hadd passet utmerket til spillestilen vår nå.

Lenke til kommentar

Gratulerer med Stoor!

Hvis Lustig forsvinner nå så vet jeg om en i RBK som ikke har gjort jobben sin.

Tror Torbjørnsen har foreslått Oussou for Hoftun også, uten at jeg skal si det sikkert. Har hvertfall vært snakket om en afrikaner som visstnok skal være litt utenomjordisk god.

Og til Husam. Sportslig suksess er et resultat av penger? Tull og tøys.

Lenke til kommentar
Og til Husam. Sportslig suksess er et resultat av penger? Tull og tøys.

Du har tydeligvis ikke fulgt godt nok med på moderne toppfotball. Kvalitet og kompetanse koster penger. Tiden er over da spillerne var amatører og spilte for glansbilder, og la opp som følge av shotgun-weddings eller lærerjobber på andre siden av landet.

p.t. har jo for eksempel RBK ekstreme komparative fortrinn når det gjelder satsing og mulighet for lønnsutbetalinger, og da er det lett å kjøpe seg seriegull.

Lenke til kommentar

Brann er i økonomisk krise, og må konsentrere seg om å ikke rykke ned. Da sier det seg selv at man ikke kan drive veldedighet overfor andre klubber ved å gi vekk den eneste stjernespilleren man har uten å forhandle seg til best mulig pris.

Lenke til kommentar

20 millioner er selvsagt ingen latterlig sum for Huseklepp, ihvertfall ikke fordi det er for mye. Et nedrykk vil koste Brann langt mer enn 20 millioner kroner. Det er tydeligvis en del her inne uten nok økonomisk sans til å reflektere over valgene man tar i en fotballklubb...

Lenke til kommentar

Selvfølgelig vil et nedrykk koste mer, men skal en klubb være så griske at de ikke vil la spillere få opplevd proffdrømmen i utlandet fordi klubben krever for mye? For å sammenlikne: Moa var latterlig mye bedre enn Huseklepp denne sesongen og ble solgt for 12 mill.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om Moa var bedre enn Huseklepp gidder jeg ikke diskutere, men det er ingen grunn til at Huseklepps markedsverdi ikke skal være høyere. Ca samme alder, og Huseklepp har en langt bedre track-record internasjonalt. I tillegg til å ha herjet med lag som Deportivo og Club Brügge i Europa, har han i løpet av det forgående året senket både Frankrike, Portugal og Irland.

Moa ble solgt for 12 millioner ja, og det får lederne i VIF svare for. Martin Andresen og konsensus blant VIF-supporterne sa seg ihvertfall enig i at det er langt mindre enn hva Moa er verdt for klubben. Der er jeg helt enig med dem.

Om fotballklubber skal drive veldedighet eller "være griske" får være opp til hver enkelt klubb. Jeg er ihvertfall glad for at min egen klubb er begynt å bli mer "grisk." husker godt da vi var dumsnille i 2008 med Helstads overgang, vi ser hvor den mentaliteten har ført oss.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...