Gå til innhold

Tippeligaen 2011! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
NFF-leder Kåfjord sa han "håpet inderlig at RBK går inn i en ny gullalder

 

Selv om Kåfjord sa noe slikt, så er det jo jaggu ikke slik at hele NFF automatisk er enige.

NFF-gjengen er jo vanlige folk som liker fotball de også, så samtlige av de har sikkert et eget "lag", det betyr ikke automatisk at de gjør hva de kan for å påvirke kampene deres.

Det taler jo imot NFFs ånd og hele poenget med "fair play", blir som å sverte selve skribenten kun fordi man er uenig i innlegget til vedkommende.

 

At Reka skal få si hva han vil er jo innlysende, men det er ikke noe nytt det han sier og derfor skyter han seg selv (og kanskje troverdigheten hans) når han ordlegger seg slik.

Lenke til kommentar

Vel. Man må huske at Kåfjord personlig er Molde-fan, og at han her ikke uttalte seg som privatperson, men som leder for NFF, på et foredrag i regi av NFF. Når man tar dette i betraktning er selvsagt slike uttalelser urovekkende. Dette er et av tegnene på at man ikke er likegyldig til hvem som vinner serien, men at man tydeligvis mener at det er riktig å legge opp til at den mest pengesterke klubben forblir den mest suksessrike, fordi de vil være de mest konkurransedyktige i Europa f.eks.

 

Det er mulig det er riktig å legge opp til dette i et vekstperspektiv, men fair play er det ikke. Jeg er dermed glad Rekdal sier det han sier, selv om jeg vel ikke er enig med ham i at den feilaktig dømte straffen i går kom fordi dommeren ville at RBK skulle vinne.

Endret av Husam
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selv om det skulle vært mest ønskelig for RBK økonomisk sett at RBK har en slik dominans som de hadde, så er det for det første helt utenkelig at noe slikt vil skje igjen på en lang lang stund (i denne perioden vil flere klubber nok stige frem), og jeg tviler sterkt på at han mente at det på liv og død skulle legges opp til at RBK skulle vinne alt fordi dette igjen vil være ugunstig for eventuell matching i europa.

 

Jeg skjønner oppgittheten, men se det fra vår side, uansett hvordan RBK vinner så er det alltid for dårlig og alltid noe RBK eller dommeren gjorde feil.

Selvfølgelig vil man ikke se sin erkerival vinne, men det er lov å innrømme nederlag og kunne gi komplimenter til motstanderlaget, og selv om RBK har vært det mest dominerende laget i en årrekke(sier ikke at de er det fortsatt), så har alltid folk pisset på RBK og ment at det bare er flaks gang på gang.

 

Derfor fnyser RBK hver gang noen roper på korrupsjon eller favorisering, det er rett og slett vanlig for oss nå desverre, og selv om jeg pleier å heie på "underdogs" i nøytrale kamper og gi de skryt, pleier som regel aldri RBK å være i denne situasjonen fordi "alle hater RBK", noe som igjen gjør det ironisk når Rekdal og co fremstiller det som "NFF mot resten", når det i virkeligheten virker mer å være "Alle mot RBK".

 

Og selv om noe så åndssvakt som en slik korrupsjon (som jeg ville tatt sterk avstand fra personlig da fair play står veldig høyt hos meg) ville vært virkelig, så kan jeg ikke se hvorfor RBK skal kritiseres og være "de slemme" da vi isåfall ville vært uten noen som helst makt i en slik situasjon.

 

 

Men igjen så blåses en forferdelig ubetydelig situasjon opp, Reka skal få si hva han vil for all del, men det er dumt at NFFs og iallefall RBKs kredibilitèt skal kritiseres hver gang dommeren blåser i favør RBK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...