Gå til innhold

Tippeligaen 2011! [Status: Sesongslutt]

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prica pluss Tarik på topp? Hmm..

Låter bedre enn Prica og Bakenga iallefall, Tarik er flink på å skaffe seg rom og gjør ofte jobben lett for medspillerne, selv om jeg fortsatt mener at han er litt for "variabel" i formen enda.

Men hvorfor i alle dager skulle Tarik ha vurdert et tilbud fra et bunnlag? :p

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig var Tarik allerede bestemt på å returnere til FFK, selv om jeg tviler sterkt på at mange klubber var interessert.

Økonomi, Tariks form, troen på egen stall osv osv.

Stallmessig sett burde jo egentlig RBK ha en god nok stall fra før av, med unntak av et godt midtbaneanker som kan ta jobben som Henriksen har hatt så langt i sesongen, slik at Henriksen kan benyttes der han egentlig burde utnyttes, på topp bak spissene.

Lenke til kommentar

Som lett kunne ha klart jobben alene med gode oppspillere som Henriksen og arbeidere som Ciljan, problemet er bare "formen" RBK er inne i akkurat nå.

Jeg er enig i at Bakenga fortsatt ikke har et godt nok nivå, men et sted må han også starte uansett hvor lite jeg liker prestasjonsnivået hans, og jeg tror det er sunt for RBK å bruke litt tid på å utvikle talenter istedet for å "kjøpe seg ut" av problemene sine.

Vi ser jo hvordan det har gått tidligere..

Et problem ved det er dog igjen, hvordan RBK bruker talentene eller forsøker å utvikle de.

Det er nok av store navn på RBK, og selv om man kan skylde på skader så er det skuffende hvor lite vi har sett tidligere sluggere som Henriksen og Skjeldbred (målt opp mot hva de presterte tidligere).

RBK har en god nok stall til å vinne ligaen, men spillet og prestasjonene avspeiler desverre ikke potensialet.

Lenke til kommentar

Og nettopp her kommer egentlig Bakenga inn.

Fordi han ikke har blitt brukt nok eller ofte nok tidligere så har vi denne mangelen, så da skal vi bare kjøpe en klassespiss fra en annen klubb, la han spille mye for så dra til Europa som de tidligere klassespissene vi kjøpte fra klubber i tippeligaen? (De som vi ikke satte på benken vel og merke).

Det er en veldig kortsiktig løsning, slik sett ser jeg mye heller fremover og tenker at det er bedre vi får talenter "innad i klubben" som kanskje ender opp med en god klubbfølelse.

Vi kommer aldri til å få noen ny Skammelsrud, Roar Strand eller lignende med mindre vi satser mer på de vi har.

Bakenga er kanskje et dårlig eksempel med tanke på kontraktkrøllet tidligere, men jeg håper poenget kommer gjennom uansett.

Lenke til kommentar

Og jo yngre han er når han får kamperfaring jo bedre.

Å sette han på benken mens en annen spiss får spille på topp i flere år fremover er vel heller ingen gunstig løsning?

Alt må ikke skje i dag, selv om det er fotball.

RBK har hastet med viktige ting tidligere, og du skal ikke se bort i fra at det er noe av grunnen til at vi er der vi er den dag i dag, så hvorfor ikke heller lære av feilene og være litt mer tålmodig?

Lenke til kommentar

Problemet til Rosenborg er at de ikke har en bred nok stall. For få spillere i mange ledd. Det er også en av grunnen til at vi har måttet spille med mange unge, som egentlig kanskje ikke burde spilt fast på RBK enda. Kamptrening er viktig, men om det skal gå utover resultatene er det ikke helt hensiktsmessig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...