Snurreleif Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Selvfølgelig MÅ de bruke dem, hvem skulle de ellers brukt? Samtlige av disse har startet kamper på sidelinjen, faktisk tror jeg samtlige av de gjorde det en kamp også, så de MÅ ikke. RBK er ikke norges beste lag med de på banen Ingen har påstått det så vidt jeg vet, foruten de samme "ekspertene" hos VG osv. De skulle fått lov til å kjenne på nivået en om gangen, slik at de kan dras med av de eldre, Enig, men jeg synes det er litt rart at du først påstår at de "må" bruke de yngste spillerne sine, for så å gi forslag til hvordan det skulle ha vært. Teorier er vel og bra så lenge de ikke kræsjer. Lite penger gjør at RBK ikke kan hente spillere som f.eks. Bolanos, Pedersen, Konè, Stoor osv. Evner du virkelig ikke å se dette? Grunnen til at RBK-fans er snurte om dagen er ikke fordi vi har lite penger, men fordi vi faktisk HAR midler nok til å hente inn forsterkninger (og gjorde det også hvis man vil kalle Jim Larsen en forsterkning) og enda ikke har gjort det samtidig som vi mistet flere kjernespillere. Evner du virkelig ikke å se dette? Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Det å bruke egenproduserte spillere er selvfølgelig ikke noe negativt, MEN det er lite heldig å bruke MIDDELMÅDIGE egenproduserte spillere. Ja, de KAN bli gode, men NEI de er ikke gode nok for det som skal være norges beste lag. Bakenga på topp er en vits, enkelt å greit. Åsen og Svensson er ikke gode nok, punktum. Dette burde til og med den mest ihugga RBK-supporteren få med seg, hvis nei; ta en god kikk på tabellen. Hvor mye har du sett Åsen og Svensson spille hittil i år? De må selvfølgelig få tillit og spilletid for at de skal spille seg inn på laget. Tingen med talenter er ikke at de skal debutere med et par scoringer. Det skjedde med Henriksen, men han spilte da på et lag som dominerte. Si hva du vil om enkeltspillere, det er neppe et spørsmål om penger. Den lista med spillere du kommer med der er latterlig tilfeldig. Nå ble Larsen kjøpt for en god sum, sammen med Holm. Konè var også på god vei, før han ble tilbudt en bedre lønning hos VIF. Vi prøvde oss aldri på Pedersen og Bolanos ble snappet opp av et FCK med ti ganger så stort budsjett, og som var i Champions League. Stoor var aldri aktuell. Ingen vits i å referere til tabellen, i og med at den ser ut som en lotto-kupong såpass tidlig i sesongen. Om vi skal bruke din logikk så har Tromsø tidenes stall, mens lag som VIF, RBK og Start ikke har samme bredden. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Bolanos gikk til FCK fordi de hadde CL-spill. Hadde RBK slått FCK hadde RBK fått Bolanos. Så enkelt. Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Selv om eg ikkje veit kordan Økonomien til Rbk er fortiden, så vil eg forsatt mene at dem skal ha så passa god økonomi at dem skal greier å erstatte de spillerene dem mistet, Kanskje ikje like mye kvalitet, men ikje så langt unna iallefall. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Og der treffer du spikeren på hodet, Brann89. Vi har pengene, men det skorter på evnene til å i det hele tatt skaffe/finne erstattere. Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Jeg kunne skrivd 500ord om hvor latterlig du er, men jeg gidder ikke. Go ahead, men skal jeg dømme på bakgrunn av postene dine her så blir det vel 500 ord som er stavet feil og som prøver å få frem et dårlig poeng. Ser bare ikke vitsen med å slenge dritt ved den minste anledning, det du slang dritt på hadde ikke noe med noe å gjøre. "Jeg liker å bade" - "HAHA DU ER VEL VIF-FAN DU OMG DE ER RÆÆÆVA!!!" ........konstruktivt du. Lenke til kommentar
makkaa Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Kan ikke forvente konstruktivt av retards. 1 Lenke til kommentar
Husam Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Hehe, det var voldsomt så opprørt man skulle bli av en liten provokasjon da... Fra mitt ståsted virker det som om RBK over flere år nå er i ferd med å gjøre samme feil som Brann gjorde etter gullsesongen sin. Overvurdering av viktigheten av en stor administrasjon er veldig farlig, fordi det krever kontinuerlig jevne, gode resultater sportslig. Det er det sportslige produktet som er den viktigste faktoren for generering av inntekt, og å spare inn penger i sportsavdelingen samtidig som man har et så enormt budsjett er så godt som alltid et feilgrep. En stor administrasjon utenfor sportslig avdeling kan sikkert være en fin pengemaskin det, i gode tider ihvertfall. Men når resultatene på banen uteblir, blir nærmest alle inntektspostene mindre, samtidig som kostnadene fortsatt er skyhøye. Blir det ille nok, så havner man i en ond spiral som det gjerne tar lang tid å komme ut av. Brann er bare så vidt i ferd med å komme seg ordentlig, selv etter 3-4 år. Nå skal det selvsagt mye til for at RBK kommer ned på samme nivå, da de sikkert har en enorm egenkapital i TL-sammenheng, men stygt kan det kanskje bli. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Nå har RBK gode erfaringer med å skille mellom avdelingene innenfor klubben. Å satse utenfor egen liga er en risiko, noe Brann også erfarte. Brann ble straffet av sin egen utålmodighet og fjernet alle langtidsplanene klubben hadde. (Mjelde og Nilsen sparket.) Eneste grunnen til at Brann klarte seg er jo en rik onkel som hoppet inn når han trengtes som mest. Å kalle det for en inntektskilde er å ta i. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Nå har RBK gode erfaringer med å skille mellom avdelingene innenfor klubben. Å satse utenfor egen liga er en risiko, noe Brann også erfarte. Brann ble straffet av sin egen utålmodighet og fjernet alle langtidsplanene klubben hadde. (Mjelde og Nilsen sparket.) Brann ble straffet av feilprioriteringer, i tillegg til en rekke dårlige investeringer. Veldig likt det RBK ser ut til å stå i fare for. Eneste grunnen til at Brann klarte seg er jo en rik onkel som hoppet inn når han trengtes som mest. Å kalle det for en inntektskilde er å ta i. Hvis du snakker om Bjarne Bergs inngripen i 2008, så ser jeg ikke at det har noe med det jeg skrev å gjøre? Ikke har jeg nevnt det, og ikke har jeg kalt det en inntektskilde. Men en inntektskilde er det jo selvsagt, helt utvilsomt. Brann har forøvrig måtte stå for hestekuren selv. Næringslivet i Bergen nærmest sloss om å få være med på karusellen fra midten av 2000-tallet, men falt raskt fra da gullrusen var over. Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Hehe, det var voldsomt så opprørt man skulle bli av en liten provokasjon da... Fra mitt ståsted virker det som om RBK over flere år nå er i ferd med å gjøre samme feil som Brann gjorde etter gullsesongen sin. Overvurdering av viktigheten av en stor administrasjon er veldig farlig, fordi det krever kontinuerlig jevne, gode resultater sportslig. Det er det sportslige produktet som er den viktigste faktoren for generering av inntekt, og å spare inn penger i sportsavdelingen samtidig som man har et så enormt budsjett er så godt som alltid et feilgrep. En stor administrasjon utenfor sportslig avdeling kan sikkert være en fin pengemaskin det, i gode tider ihvertfall. Men når resultatene på banen uteblir, blir nærmest alle inntektspostene mindre, samtidig som kostnadene fortsatt er skyhøye. Blir det ille nok, så havner man i en ond spiral som det gjerne tar lang tid å komme ut av. Brann er bare så vidt i ferd med å komme seg ordentlig, selv etter 3-4 år. Nå skal det selvsagt mye til for at RBK kommer ned på samme nivå, da de sikkert har en enorm egenkapital i TL-sammenheng, men stygt kan det kanskje bli. Men Brann er også et bevis på at man kan finne spiller med god kvalitet, selv om prisen blir lav. Da tenker eg spesielt på Ojo og Torp som vi fikk på free transfer og som har prestert. Selv om det er tidelig i sesongen, så har de startet utrulig bra. Å spilleren vi betalte for (Bentley), har enda ikje prestert. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Ja, selvsagt. Og det er mye som er blitt gjort riktig i Brann det siste året. Men for å få til slike røverkjøp kontinuerlig trengs veldig sterk kompetanse, og det koster også penger. I det store og hele MÅ man satse økonomisk på det sportslige for å kunne bli et stabilt topplag. En ting som manglet i 2007 og 2008 i Brann var også evnen til å gjøre slike lure investeringer. RBH presterte å erstatte Helstad, Andresen og Hanstveit med Demba Nyrén, El Fakiri og Holmvik i løpet av den perioden. Virker jo utenfra som om RBK også har litt av det samme problemet her, i form av Hoftun. Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Ja, selvsagt. Og det er mye som er blitt gjort riktig i Brann det siste året. Men for å få til slike røverkjøp kontinuerlig trengs veldig sterk kompetanse, og det koster også penger. I det store og hele MÅ man satse økonomisk på det sportslige for å kunne bli et stabilt topplag. En ting som manglet i 2007 og 2008 i Brann var også evnen til å gjøre slike lure investeringer. RBH presterte å erstatte Helstad, Andresen og Hanstveit med Demba Nyrén, El Fakiri og Holmvik i løpet av den perioden. Virker jo utenfra som om RBK også har litt av det samme problemet her, i form av Hoftun. Salget av Helstad må være den største tabben han gjorde. Å det værste var at salget skjedde i den tiden vi var i CL og han var den selvskrevne skåreren på laget. At ikkje RBH tok dette med i tankene sine før salget er virkelig et mysterium. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Dere Brann-supportere var vel like overrasket som alle andre når Ojo begynte å score mål. Det var gambling som lønnet seg. Er lett å peke fingeren på sportsdirektøren, som om det er bare han som sitter med en liste spillere foran seg og peker på navnene. Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Dere Brann-supportere var vel like overrasket som alle andre når Ojo begynte å score mål. Det var gambling som lønnet seg. Er lett å peke fingeren på sportsdirektøren, som om det er bare han som sitter med en liste spillere foran seg og peker på navnene. RBH hadde nok det siste orde på Helstad salget. Dette har han snakket om i et intervju. Overrasket at Ojo skåret er sikkert, men er glad Brann endelig har gredd å få noen gode signeringer. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Dere Brann-supportere var vel like overrasket som alle andre når Ojo begynte å score mål. Det var gambling som lønnet seg. Hva er det du vil fram til her? At Ojo-suksessen bare var flaks? Og i så fall at alle billige kjøp som slår til er flaks, eller bare dette fordi han er Brann-spiller? Er lett å peke fingeren på sportsdirektøren, som om det er bare han som sitter med en liste spillere foran seg og peker på navnene. Hvis du snakker om nedbyggingen av Brann-laget etter gullet så er det etterhvert blitt veldig lett å fordele ansvar, ja. Spesielt etter alt som er kommet fram av informasjon om prosessene i etterkant. Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Ojo var litt gambling, så han en del matcher i fjor (siden jeg bor bare en time unna Sundet) og han varierte enormt i prestasjonene sine, på sitt beste spilte han som han har gjort for Brann i år men på sitt dårligste så var han ikke verdig en plass på et 1.div lag engang. Så at han var en liten gamble har mer å gjøre med det enn at det er Brann han gikk til. På en liten sidenote så er han helt sprø i hodet, er i familie med hun som tok seg av han mens han var i Sundet og de rasisme-anklagene er helt bak mål, men det er vel ikke helt temaet her :] Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Nå har RBK gode erfaringer med å skille mellom avdelingene innenfor klubben. Å satse utenfor egen liga er en risiko, noe Brann også erfarte. Brann ble straffet av sin egen utålmodighet og fjernet alle langtidsplanene klubben hadde. (Mjelde og Nilsen sparket.) Eneste grunnen til at Brann klarte seg er jo en rik onkel som hoppet inn når han trengtes som mest. Å kalle det for en inntektskilde er å ta i. Rik onkel? Et invisteringsselskap insvisterte i brann laget, med håp på overskudd. De trakk jo seg ut bare pga. styret vårt som gjorde det Hardball prøvde på umulig. Samme som å si at Facebook hadde en rik onkel når noen invisterte i selskapet. Salget av Helstad må være den største tabben han gjorde. Å det værste var at salget skjedde i den tiden vi var i CL og han var den selvskrevne skåreren på laget. At ikkje RBH tok dette med i tankene sine før salget er virkelig et mysterium. RBH var jo så sikker på sin sak at han solgte Helstad for å få plass til Ighalo som gikk til Udinese istedenfor. E'kje lett å være retard. Dere Brann-supportere var vel like overrasket som alle andre når Ojo begynte å score mål. Det var gambling som lønnet seg. Er lett å peke fingeren på sportsdirektøren, som om det er bare han som sitter med en liste spillere foran seg og peker på navnene. RBH hadde alt med de dårlige kjøp og salgene. Tror nok vi Bergensere og brann fans er litt sikkrere i vår sak her. Og det er tross alt ingen hemmlighet. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Dere Brann-supportere var vel like overrasket som alle andre når Ojo begynte å score mål. Det var gambling som lønnet seg. Hva er det du vil fram til her? At Ojo-suksessen bare var flaks? Og i så fall at alle billige kjøp som slår til er flaks, eller bare dette fordi han er Brann-spiller? Alle billige kjøp fra 3. divisjon vil jeg kalle en risiko ja. Men om en slik spiller ikke slår til er det ikke krise for de fleste. Men for Brann, som solgte en av norges beste spisser ville det ikke gått særlig bra om ikke Ojo hadde slått til som en goal-getter. Er lett å peke fingeren på sportsdirektøren, som om det er bare han som sitter med en liste spillere foran seg og peker på navnene. Hvis du snakker om nedbyggingen av Brann-laget etter gullet så er det etterhvert blitt veldig lett å fordele ansvar, ja. Spesielt etter alt som er kommet fram av informasjon om prosessene i etterkant. Jeg nevnte ikke Brann. Hansen og Hoftun ble sammenlignet. Hansen har gjort mye rart, mens Hoftun har bidratt til to seriegull iløpet av sine 2-3 år på Brakka. Jeg skal ikke kritisere Hansen, det gjør dere flott selv. Rik onkel? Et invisteringsselskap insvisterte i brann laget, med håp på overskudd. De trakk jo seg ut bare pga. styret vårt som gjorde det Hardball prøvde på umulig. Samme som å si at Facebook hadde en rik onkel når noen invisterte i selskapet. Jeg snakker ikke om Hardball, men private investorer som kaster penger inn i kassa, uten å kreve noe tilbake. Dette fører til at klubber ikke får noen konsekvenser for dårlig sportslig og økonomisk styring. Temaet her var vel opprinnelig RBKs økonomi som ble kritisert. Jeg tar heller et par år med underskudd enn en sparegris som en dag plutselig slutter å produsere. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Alle billige kjøp fra 3. divisjon vil jeg kalle en risiko ja. Men om en slik spiller ikke slår til er det ikke krise for de fleste. Men for Brann, som solgte en av norges beste spisser ville det ikke gått særlig bra om ikke Ojo hadde slått til som en goal-getter. Han kom ikke fra 3. divisjon, men fra Adeccoligaen. Stor forskjell. Alternativene er en stall med Ojo, eller en stall uten Ojo. Risikoen bestemmes vel derfor først og fremst av pengene vi brukte på fyren. Overgangssum på 0 kr, og veldig beskjeden lønn. Økonomisk sett svæært lav risiko. Sportslig sett er det umulig å svare på, da man ikke vet hvilke alternativer Brann hadde til å hente spisser til samme lave prisen. Jeg er uansett glad det er Skarsfjord som tar avgjørelser på overgangsmarkedet for tiden, han er utvilsomt bedre til å bedømme spillere og se potensiale enn mange andre innkjøpssjefer i TL. Jeg nevnte ikke Brann. Hansen og Hoftun ble sammenlignet. Hansen har gjort mye rart, mens Hoftun har bidratt til to seriegull iløpet av sine 2-3 år på Brakka. Jeg vet ikke hvordan strukturen i RBK er, så det kan godt hende det er noen helt andre som har skylda. RBK-fans jeg kjenner her i Trondheim pleier dog å rette skytset mot Hoftun først og fremst. Stillingstittelen gir også uttrykk for at han har ansvaret. Og når Norges desidert rikeste klubb har samme antall poeng som kamper når man snart har spilt en tredjedel av serien, da må man vel innse at ikke alt går på skinner... Men hvis det er slik at Hoftun ikke får penger til kjøp, så er jo det til å le seg skakk av. Snakk om å spare seg til fant, isåfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå