DJ_Dark Skrevet 19. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2011 Fredheim Holm var hjemme i Trondheim og Moldskred har vært skadet. Vanskelig at de spiller sammen da. Ellers tror jeg når begge er helt i toppform at den kombinasjonen der kan ble meget bra og slagkraftig. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 19. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg snakker ikke nødvendigvis om kampen i dag, jeg snakker på generell basis. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 20. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2011 Streik i Tippeligaen... Herregud så teit. Får jo omkostninger for hele seriesystemet. TL i Desember, yeah! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2011 Leste det, håpløst! Lenke til kommentar
Latias Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mai 2011 TL i desember er ikke så farlig. Det viktigste er at spillerne fritt får velge fotballsko... Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 20. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2011 Kjenner jeg har skikkelig lyst til å kaste meg inn i denne sko-diskusjonen, men får pålegge meg selv munnkurv - er inhabil Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 20. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2011 Hvorfor kan ikke NHO bare la de få velge fritt frem med fotballsko da? Er ikke alle som liker alle typer fotballsko Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 20. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2011 Hvis jeg har forstått det rett så vil fritt valg føre til dårligere økonomi i klubbene, mindre lønn til spillerene, men mer penger til de aller beste (sponsoer). Er dette det rette for NISO? Skal de ikke ta vare på alle sine medlemer? Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 20. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2011 Helt greit med streik. På den tiden lærer kanskje Rosenborg å spille fotball. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 20. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2011 Så denna på db debatt: "La klubbene få beholde avtalene som er gjeldene til de utløper, men de får ikke tegne nye. Når avtalene går ut så kan spillerne skaffe egne sko, men må godta lønnskutt tilsvarende det skoavtalen ga klubben. Problem solved!" Høres ikke dumt ut, men spillerne vil vel ha mest mulig penger, og da er vel ikke dette ideelt. 2 Lenke til kommentar
kilik Skrevet 20. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2011 Da er det bekreftet at fotballrunde 9 er utsatt. Ikke bestemt når kampene skal spilles. Tipper det blir en rimelig kortvarig streik og at tippeligaen er i gang igjen neste uke. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2011 Tenkte først dette måtte være snakk om kvinnefotball, du vet - SKO. Men neida. Ikke bare snurrer de rundt som om de er skutt av en hagle og to missiler hvis noen er borte i dem, nå sutrer de over sko også. Arbeidsgiver er på konkursens rand og de utsetter dem for dette. Det er ikke engang 1. april... Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 20. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2011 Spillerne må vel få bestemme hvilken type sko de ønsker å spille med. Dette er tross alt deres arbeidsplass og karriere. Penger er vel det siste som skal komme iveien for arbeidsvilkår spillerne selv vil ha. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 20. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2011 Er det på grunn av dette at Viking og RBK har praktisert "gå sakte"-aksjon så langt i sesongen? 1 Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 20. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Jepp, og Henriksen bommer såpass fælt om dagen fordi han ikke får bruke sine "Freekix Exploderz" Eggen mener de beste spillerne kan åpne skobutikk. Endret 20. mai 2011 av Snurreleif Lenke til kommentar
Latias Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Lol. RBK er ikke med på streiken, så den kjøper jeg absolutt ikke. VIF kan absolutt bruke den unnskyldningen. Endret 20. mai 2011 av Latias Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 20. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Nei men, øeh.. vi uh... støtter streiken ved å skylde på alt annet enn oss selv. Såeh d såh! Hoffinator er kritisk mens Nilsen har forståelse. Endret 20. mai 2011 av Snurreleif Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2011 Spillerne må vel få bestemme hvilken type sko de ønsker å spille med. Dette er tross alt deres arbeidsplass og karriere. Penger er vel det siste som skal komme iveien for arbeidsvilkår spillerne selv vil ha. Det er økonomi som styrer her. Det er individer som ønsker at sponsorpengene skal gå til få, fremfor alle. Det er egoister i en lagidrett. De vil heller at de selv skal sitte og ruge på pengene, fremfor at de går til klubben, medspillere, støtteapperat (leger, fysioterapaut, bedre treningsutstyr), barneidretten og billigere billetter til supportere. Andre krav, spesielt om skole, virker fornuftige. Men skokravet er egoisme i praksis, de burde satset på golf, tennis eller annen solo-idrett fremfor en idrett hvor det forventes at man ikke setter seg selv foran laget. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 20. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2011 Fritt skovalg er greit nok og klubbene burde være enig i det. Det handler om at spilleren slipper skader som følge av feil passform for eksempel. Det gavner både klubb og spiller. Sommerferiekravet er så tullete at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Man spiller i en sommeridrett og så godt som ferie fra og med november til januar uansett. Du ser ikke langrennsfolket ta ferie i januar/februar. Når de i tillegg tjener over millionen (de fleste av de hvertfall) så blir det for dumt å syte om fellesferie. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2011 Det gavner ikke klubben om de må gi fra seg millioner. Blir ikke bedre baner, treningsutstyr, støtteapparat og medspillere av det. En fin løsning ville vært at "joda, dere skal få velge. Men penger dere får gjennom personlige sponoravtaler skal gå til klubben". Svaret på det vil vel være en god indikasjon på om det her er snakk om lagspillere eller griske egoister. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå